ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۴۰۰ پناهجوی غرق‌شده در سواحل مالت ساکن غزه بودند

خانواده‌های فلسطینی همراه با کودکان و نوزادان از غزه سوار بر قايقی بوده‌اند که هفته گذشته در حوالی جزيره مالت غرق شد. قاچاقچيان اين قايق را عمداً غرق کرده‌اند.

صدها فلسطينی در حال فرار از غزه در دريا به دست قاچاقچيان انسان غرق شدند و جان باختند.

گزارش نجات‌یافتگان نشان می‌دهد فرد هماهنگ‌کننده با قاچاقچیان، یونیفورم افسران ارتش مصر را بر تن داشته

سازمان حقوق بشری «الضمير»، مستقر در غزه، از ۱۷ سپتامبر در حال جمع‌آوری مستندات، گزارش‌ها و گواهی شاهدان عينی درباره مرگ صدها پناهجوی فلسطينی در آب‌های حوالی جزيره مالت بوده است.

به گزارش بخش «نبض اسرائيل» از پايگاه خبری‌ـ‌تحليلی «المانيتور»، اخبار رسيده به الضمير نشان می‌دهند که حدود ۵۰۰ مهاجر سوار قايقی بوده‌اند که هفته جاری در حوالی جزيره مالت غرق شده است. ۴۰۰ نفر از اين ۵۰۰ پناهجوی غرق‌شده ساکن غزه بوده‌اند.

پيشتر نيز شبکه خبری «الجزيره» ۱۴ سپتامبر از سانحه‌ای ديگر گزارش داده بود که طی آن ۱۵ فلسطينی ساکن غزه در حوالی سواحل شمال مصر در حال فرار برای رفتن به اروپا، غرق شده بودند. بر اساس گزارش الجزيره، ۱۰ هزار فلسطينی در سال جاری، يعنی سال ۲۰۱۴، از غزه گريخته‌اند.

تأثیر حمله اسرائیل بر مهاجرت از غزه

بر اساس اين گزارش، غزه‌ای‌ها از شرايط سخت محاصره اسرائيل می‌گريزند، به‌ويژه آنکه ارتش اسرائيل ژوئيه امسال، عمليات نظامی ۵۰ روزه‌ای عليه غزه ترتيب داد و طی آن ۲۰۰۰ فلسطينی کشته شدند.

بر اساس گزارش الجزيره، بيش از ۷۶ درصد قربانيان حملات اسرائيل را غيرنظاميان تشکيل می‌دادند و ابعاد تخريب آنچنان گسترده بوده که بازسازی غزه پس از اين جنگ، حدود ۲۰ سال به طول خواهد انجاميد. به همين دليل، بسياری از جوانان غزه به فکر فرار از اين منطقه هستند.

۱۰ هزار فلسطينی در سال جاری، يعنی سال ۲۰۱۴، از غزه گريخته‌اند

خليل ابو شماله، مدير سازمان الضمير، در گفت‌و‌گو با المانيتور خبر داد که خانواده‌های کامل همراه با کودکان و نوزادان از غزه سوار بر قايقی بوده‌اند که هفته گذشته در حوالی جزيره مالت غرق شد و ديگر مسافران را افرادی از سوريه و مصر تشکيل می‌داده‌اند. قاچاقچيان انسان‌های اين قايق را عمداً غرق کرده‌اند و به جز عده‌ای انگشت‌شمار، همه مسافران آن کشته شدند.

بر اساس اين گفت‌و‌گو، فقر، بيکاری و محاصره اسرائيل مهم‌ترين عوامل فرار غزه‌ای‌ها به شمار می‌آيند.

به‌علاوه، ابوشماله توضيح داد که همزمان با آغاز جنگ اسرائيل، قاچاقچی‌های انسان در مصر با سوء استفاده از موقعيت، از هر ساکن غزه سه تا پنج هزار دلار برای رساندن او به اروپا می‌گرفته‌اند و اين افراد با استفاده از تونل خود را به خاک مصر می‌رساندند.

بر اساس اين گزارش، قاچاقچيان بر اثر اختلاف با ديگر رقبای خود در کسب‌و‌کار تجارت انسان، دست‌آخر اين قايق را عمداً غرق کرده‌اند.

به گفته رئيس سازمان الضمير، گزارش نجات‌يافتگان از قايق ۵۰۰ نفره نشان می‌دهد که فرد هماهنگ‌کننده با اين افراد در خاک مصر، يونيفورم افسران ارتش مصر را بر تن داشته است. الجزيره نيز در گزارش خود از ضرورت دست‌داشتن مقام‌های محلی در قاچاق پناهجويان پرده برداشته بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hasani

    تبریک به جمهوری اسلامی ! برای شرکت در جنایت و کمک موشکی به حماس .

  • بهنام

    اگر گروهک تروریستی حماس که نوکر ارتجاع سیاه ملایان ایران و جند کشور عربی دیگر شده و با ساز آنها میرقصد ، دست به جنایت علیه اسرائیل نمیزد ، اسرائیل هم بدون دلیل به غزه حمله نمیکرد و در نتیجه این همه کشتار و مصیبت و ویرانی به بار نمی آند . این افراد بیگناه اعم از زن و بچه و جوانان فلسطینی هم اکنون زنده بودند و زندگی میکردند . این است جنایت علیه بشریت به سرکردگی رهبر پوشالی خامنه ای و سپاه قاچاقچیان پاسدار .