ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«۳۴ درصد جمعيت ايران تمايلی به بچه‌دار شدن ندارند»

مسئول سياست‌های جمعيتی امور زنان در ايران می‌گويد: «۳۴درصد جمعيت ايران يا فرزند ندارند يا تک فرزند هستند و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که اينها اصلا تمايلی به بچه دار شدن ندارند.»

خانم سياح، معاون پژوهشی شورای فرهنگی - اجتماعی زنان و مسئول سياست‌های جمعيتی امور زنان در ايران می‌گويد: «۳۴درصد جمعيت ايران يا فرزند ندارند يا تک فرزند هستند و نظر سنجی‌ها نشان می‌دهد که اينها اصلا تمايلی به بچه دار شدن ندارند.»

خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) روز يکشنبه ۳۰شهريور به نقل از سياح گزارش داد که «نرخ باروری کل در دهه ۳۰و اواخر دهه ۴۰شمسی حدود هفت نفر برای هر خانواده ايرانی بود اما اين ميزان به ۱.۵  فرزند برای هر خانواده در سال ۹۲کاهش يافته است.»

به گفته وی شاخص سالخوردگی در ايران «به صورت پُرشتاب در حال رشد است.»

سياح افزود: «امروز فضای جامعه به گونه‌ای شده که در آن فرزندآوری به يک مسئله بی‌ارزش و بدون پرستيژ تبديل شده است .»

معاون پژوهشی شورای فرهنگی - اجتماعی زنان يکی از دلايل کاهش جمعيت در ايران را «کم‌رنگ شدن آموزه‌های دينی در جامعه» اعلام کرده است.

از آغاز سال جديد خورشيدی، اجرای سياست‌های افزايش جمعيت در ايران سرعت بيشتری گرفته است. در همين باره ۱۳۱نماينده مجلس ايران در فروردين‌ماه ۱۳۹۳با يک فوريت طرح افزايش نرخ باروری و پيشگيری از کاهش رشد جمعيت موافقت کردند.

سياست‌های جمعيتی در ايران در پی سخنرانی آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر حکومت ايران در جمع گروهی از مردم شهر بجنورد به طور کلی تغيير يافته است.

آيت‌الله علی خامنه‌ای، ۱۹مهرماه سال گذشته در سخنرانی‌ای در شرح بجنورد، موضع‌گيری سال‎های قبل خود را در قبال کنترل جمعيت در ايران اشتباه خوانده و از خداوند خواسته بود او را به خاطر اين سياست ببخشد.

به دنبال مخالفت رهبر حکومت ايران با ادامه سياست‌های کنترل جمعيت٬ وزارت بهداشت بودجه‌ مرتبط با اين سياست را قطع کرده است و به جای آن طرح‌های تشويق به باروری به‌سرعت در حال طراحی و اجرا هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مهرجو

    نفهمیدم این سبز شدن کلمه بجنورد و جمله مربوط در متن اشتباهیه یا درست. خیلی بی معنی این جمله پریده وسط

  • سعید

    درود بر زوجهای ایرانی که با عقل خود زندگی می کنند نه با غریزه های ابتدایی

  • من هم

    مگه ملت..مغز خر خوردن بیشتر از یک بچه بیارن!؟ بچه هایی که در دهه 50بدنیا اومدن..همه بیکار و بدبخت شدند