ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بان کی‌مون: «مقابله با گرمایش زمین، بزرگ‌ترین چالش بشریت»

دبیرکل سازمان ملل در نشست جهانی تغییرات آب و هوایی گفت مقابله با گرمایش زمین، بزرگ‌ترین چالش بشریت است. اگر پدیده گرمایش زمین متوقف نشود، جهان در آستانه یک فاجعه زیست‌محیطی قرار می‌گیرد.

‌بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل در سخنانی که در افتتاحیه نشست جهانی تغییرات آب و هوایی ایراد کرد، مقابله با گرمایش زمین را بزرگ‌ترین چالش بشریت خواند. هدف از برگزاری این نشست این است که پیش‌نویس یک قرارداد بین‌المللی برای کاهش میزان گرمایش هوا به اندازه دو درجه سانتی‌گراد تهیه شود و آنگاه در نشست بعدی، در پاریس این قرارداد به امضای سران کشورهای جهان برسد.

بان کی‌مون: «مقابله با گرمایش زمین، بزرگ‌ترین چالش بشریت»

به گفته بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل «ما تاکنون هرگز با چنین چالش بزرگی مواجه نبوده‌ایم. هزینه‌های انسانی، اقتصادی و زیست‌محیطی گرمایش زمین به زودی از آستانه تحمل بشریت فرا‌تر خواهد رفت.»

بان‌ کی‌مون در سخنانش در افتتاحیه نشست جهانی تغییرات و آب و هوا، خواهان آن شد که دولت‌ها تدابیر تازه‌ای برای مقابله با پدیده گرمایش زمین بیندیشند.

بان کی‌مون از گرمایش زمین به عنوان پدیده‌ای که صلح جهانی را به خطر انداخته یاد کرد. به گفته او «هرگاه میزان گازهای گلخانه‌ای کاهش محسوسی بیابد، آنگاه می‌توان از آینده‌ای روشن سخن گفت؛ آینده‌ای که در آن کره زمین پاک‌تر، زندگی عادلانه‌تر و باثبات‌تر است.»

دبیرکل سازمان ملل در نشست جهانی تغییرات آب و هوایی از همه دولت‌ها خواست که تا آغاز نشست بعدی که در پایان سال آینده میلادی در پاریس برگزار می‌شود، «به طور جدی» متعهد شوند که میزان گاز دی اکسید کربن را کاهش می‌دهند.

راجندرا پاکاری، رییس مجمع بین‌المللی تغییرات اقلیمی هم در سخنانی از جامعه جهانی خواست در جهت مقابله با گرمایش زمین بکوشند. او گفت: «وقت چندانی برای این‌کار باقی نمانده است. اگر دیر به خود آییم، به زودی با کمبود منابع آبی و مواد غذایی مواجه می‌شویم. کمبود بودجه بهانه خوبی برای سهل‌انگاری نیست. گفته می‌شود که مقابله با گرمایش زمین هزینه زیادی دارد. پاسخ ما این است: صبر کنید و ببینید که اگر اقدامی نکنید، چه هزینه‌هایی به شما تحمیل می‌شود .»

پس از کپنهاگ ۲۰۰۹، مهم‌ترین نشست

در نشست جهانی تغییرات آب و هوا که از سوی سازمان ملل برگزار می‌شود، سران بیش از ۱۰۰ کشور شرکت کرده‌اند. باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا، فرانسوا اولاند، رییس جمهور فرانسه و سران چین نیز در این نشست شرکت دارند.

حسن روحانی، رییس جمهوری ایران نیز گفته است یکی از اهداف سفرش به نیویورک شرکت در نشست جهانی تغییرات آب و هوایی است.

در این نشست همچنین اقتصاددانان بسیاری نیز شرکت دارند. وظیفه آن‌ها این است که با رایزنی با سران کشور‌ها در جهت آماده‌سازی پیش‌نویس قراردادی بین‌المللی برای حفاظت از محیط‌ زیست بکوشند. قرار است که در نشست بعدی تغییرات آب و هوا در پاریس این قرارداد به امضای سران کشورهای جامعه جهانی برسد. هدف این است که با کاستن از میزان گازهای گلخانه‌ای، گرمایش زمین به اندازه دو درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا کند.

در نشست تغییرات آب و هوا که در سال ۲۰۰۹ در کپنهاگ برگزار شد، کشورهای جامعه جهانی نتوانستند به توافقی جهان‌شمول دست یابند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.