ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«جلاد داعش» شناسایی شده است

پلیس فدرال آمریکا می‌گوید هویت کسی که گروگان‌‌های غربی را گردن می‌زند محرز شده است. جزییات بیشتر به تصمیم اف‌بی‌آی اکنون اعلام نمی‌شوند.

پلیس فدرال آمریکا می‌گوید هویت کسی که گروگان‌‌های غربی را گردن می‌زند محرز شده است. جزییات بیشتر به تصمیم اف‌بی‌آی اکنون اعلام نمی‌شوند.

شامگاه پنجشنبه ۲۵ سپتامبر، جیمز کومی، رئیس پلیس فدرال آمریکا در نشستی مطبوعاتی در واشنگن از احراز هویت عامل سر بریدن گروگان‌های غربی خبر داد.

جیمز کومی عنوان کرد که یک فیلم ویدئویی ۵۵ دقیقه‌ای به نام «زبانه‌های آتش جنگ» در اختیار FBI قرار دارد که حاوی تبلیغات داعش است. رئیس اف‌بی‌آی گفت گوینده این فیلم، زبان انگلیسی را با لهجه آمریکایی حرف می‌زند.

کومی یادآوری کرد که اطلاعات بیشتری در مورد فرد شناسایی شده وجود دارد اما تصمیم گرفته شده که عجالتا در این زمینه سکوت شود.

مقامات بریتانیایی قبلا اعلام کرده بودند که پیام‌های جلاد داعش را با استفاده از مدرن‌ترین فناوری‌های تشخیص صوت بررسی کرده و سرنخ‌هایی در تعیین هویت صاحب صدا یافته‌اند.

پیتر وست مکوت، سفیر بریتانیا در آمریکا در ماه اوت گفته بود که مقامات کشورش در آستانه شناسایی قاتل هستند. بریتانیا هنوز در مورد خبر پلیس فدرال آمریکا واکنشی نشان نداده است.

فرد نقاب‌دار و خنجر به دستی که در ویدئوهای منتشره داعش حرف می‌زند، انگلیسی را با لهجه بریتانیایی صحبت می‌کند. او به «جان جلاد» شهرت دارد.

گروگان‌های سابق "داعش" شهادت داده‌اند که در مجموع سه بریتانیایی از آنها مراقبت می‌کردند که جان، رینگو و پل خوانده می‌شدند و برای همین از سوی گروگان‌ها «بیتل‌ها» نام گرفته بودند.

پس از گردن زده شدن جیمز فولی، خبرنگار آمریکایی توسط داعش، عنوان شد که جلاد نقاب زده او، یک خواننده رپ با تبار مصری است که در لندن بزرگ شده است.

نشریه «ساندی تایمز» در ۲۴ اوت، نام و تصویر خواننده رپ را با اتکا به شواهد موجود منتشر کرد و نوشت که به احتمال زیاد عبدالمجید ع همان «جان جلاد» باشد.

خبر شناسایی «جلاد داعش» دو روز پس از گردن زده شدن کوهنورد فرانسوی در الجزایر اعلام شد. شبه‌نظامیان گروه جندالخلافه، نزدیک به «دولت اسلامی»، اروه گوردل را پس از اولتیماتوم به دولت فرانسه در متوقف کردن حملات هوایی به مواضع داعش در عراق، سر بریدند.

جیمز فولی و استیون ساتلف دو روزنامه‌نگار آمریکایی و دیوید هینس، همکار بریتانیایی یک نهاد امدادی در سوریه، در واکنش به بمباران مواضع این گروه در عراق کشته شدند. فیلم سر بریدن این سه در شبکه اینترنت پخش شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.