ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پایان بی‌نتیجه مذاکرات هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهان

یک مقام ارشد دولت امریکا به خبرنگاران گفت که هنوز اختلافات جدی است. او عدم فهم متقابل میان ایران و امریکا بر سر موضوعات اساسی را یک مانع مهم دانست.

هفتمین دور مذاکرات ایران با شش قدرت جهان بر سر مسائل هسته‌ای در روز جمعه بدون نتیجه پایان یافت.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» پیشرفت کمی حاصل شد و اختلافات اساسی بر سر غنی‌سازی اورانیوم هنوز پا برجاست.

این دور از مذاکرات هسته‌ای ایران ۱۰ روز پیش در نیویورک آغاز شده بود و تا جمعه شب ادامه یافت. مذاکرات در روز جمعه با دیدار سه جانبه ظریف، اشتون، و کری به مدت دو ساعت به طول انجامید.

فقط هشت هفته تا پایان مهلت ۲۴ نوامبر از مذاکرات هسته‌ای ایران باقی مانده است. با این حال یک مقام ارشد دولت امریکا به خبرنگاران گفت که هنوز اختلافات جدی است. او عدم فهم متقابل میان ایران و امریکا بر سر موضوعات اساسی را یک مانع مهم دانست و گفت که انتظار می‌رود همه از جمله ایران در این رابطه تصمیماتی دشوار بگیرد.

پیشنهاد تازه آمریکا

جان کری، وزیر امور خارجه امریکا به خبرنگاران گفت با این حال این امید وجود دارد که ایران در هفته‌های آتی بتواند به توافقی دست یابد که به نفع جهان است.

حسن روحانی رئیس جمهوری ایران نیز در یک کنفرانس خبری در نیویورک گفت که پیشرفت این مذاکرات بسیار کند صورت می‌پذیرد. روحانی به علت نشست سالیانه سازمان ملل به نیویورک سفر کرده بود.

پایان بی‌نتیجه مذاکرات هسته‌ای در حالی رخ می‌دهد که روز جمعه ۲۶ سپتامبر خبرگزاری «آسوشیتدپرس» اعلام کرد که امریکا پیشنهادی جدید برای ایران دارد که به آن اجازه خواهد داد نیمی از پروژه غنی‌سازی اورانیوم خود را حفظ کند اما محدودیت‌های دیگری اعمال شود تا از تولید تسحیلات هسته‌ای جلوگیری کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سعید

    رضا اولا من بر حسب تجربه هیچ اطمینانی به سوابقی که عوامل این نظام برای خودشون می تراشن قایل نیستم. نه دکتری بنفش دانشگاه کالدونیا، نه دکترای آکسفورد آقا مهدی، نه دکتری فیزیک اتمی یکی از این لاریجانی ها از برکلی و نه خیلی های دیگه اصولا قابل بحث نیستن و دروغی بودنشون بارزه. شما هم یک کپی پیست سانسور شده از ویکی پدیا کردی و خودت هم حتما متوجه تناقض های این شرح حال شدی که دست بردی توش. "پس از گذراندن آزمون جامع دکترایش در ۱۳۶۴، اداره مهاجرت ایالات متحده، روادید او را باطل کرد و او سه سال بعد از راه دور تحصیلات خود را تکمیل کرد و دکترای حقوق و روابط بین‌الملل در ۱۹۸۸ از دانشگاه دنور دریافت کرد". و من هم باور کردم !!! در ثانی من تجربه ( و نه دانش) دیپلماتیک ایشون رو زیر سوال نبردم. بالاخره بعد از 36 سال چرخیدن در این مناصب و سعی و خطاهای زیاد و بر باد دادن مکرر منافع و آبروی مردم ایران چیزهایی در چنته داره. ولی اگر داناییش کافی باشه می دونه که نمی شه برای نظام حاکم ایران کار دیپلماتیک کرد. اینها به هیچ صراطی مستقیم نیستن و بدلیل تعدد کانونهای قدرت اقدامات دیپلماتیک دقیقا مثل آب کوبیدن در هاون است که آدم عاقل وقتش رو روی اون نمیذاره مگه براش جیره ای درخور باز شیطان گرفته باشه اما در آداب ندانی دیپلماتیک تک تک عوامل وزارت خارجه که ناشی از بچه بازاری/ بچه آخوند بودن و عقبه خانوادگی واپسگرای اونها ست هم شک ندارم. خندیدن بلند با دهان باز از ویژگی های بارز ایشان است که با عرف دیپلماتیک همخوانی ندارد. فکر نمی کنم هیچوقت پروتکل کد های رفتاری دیپلمات ها رو دیده باشی. حتی برای خوردن آب یا عطسه کردن هم توی اون کد دارن. به هر حال برای ما نتیجه کار مهم خواهد بود که از الان به دلیل مواضع مقامات بالاتر و موثر تر محکوم به شکست برآورد می شود. یک موافقتنامه سعد آباد دیگر هم چیز قابل اعتنایی نیست

  • hasani

    برادر رضا٬  کسیکه سالها عامل حکومت اسلامی بوده حتما ختم دروغ و فریب و خدعه است .  من از ۵ + ۱ بخصوص کری و اشتون در تعجبم که چطور اجازه داده اند سرکار گذاشته شوند؟!

  • رضا

    جناب سعید، وزیر تازه به نیویورک پا گشا نشده اند. ظریف در سال ۱۳۵۵ با ویزای دانشجویی به آمریکا رفت و لیسانس و فوق لیسانس روابط بین‌الملل و کارشناسی ارشد مطالعات بین‌المللی در ۱۹۸۱، ۱۹۸۲ و ۱۹۸۴ از دانشگاه ایالتی سان فرانسیسکو و دانشگاه دنور گرفت و تحصیلات خود را در مقطع دکترا ادامه داد. او از سال ۵۷ تا ۵۹ مشاور سرکنسولگری ایران در سانفرانسیسکو و بعد از آن تا سال ۶۱ مشاور سیاسی، رایزنی و کارداری نمایندگی ایران در سازمان ملل بوده است. به مدت ۵ سال هم (از ۱۴ مرداد سال ۱۳۸۱ تا ۵ تیر سال ۱۳۸۶) سفیر و نمایندهٔ دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد بوده‌است. احتمالا ایشون اندکی از من و شما دیپلماسی را بهتر میفهمه!!!

  • hasani

    بازهم لبخند و شام و عکس و مذاکره برای مذاکره! پول این مسافرتهای سیاحتی و تفریحی هم از جیب مردم ایران !!

  • سعید

    پس این خنده سفیهانه وزیر ایران برای چیه؟ در آداب معاشرت لبخندی کافی است اما این مرد همیشه با قهقهه های عامیانه اش از عرف دیپلماتیک خارج می شود. صمد آقا به فرنگ رفته!