ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معاون رئيس قوه قضائيه ايران: موافق فيلتر شبکه‌های اجتماعی نيستيم

شهرياری در حالی گفته قوه قضائيه با فيلتر شبکه‌های اجتماعی موافق نيست که هفته گذشته، اژه‌ای به وزیر ارتباطات اعلام کرد واتس‌آپ، وايبر و تانگو باید فيلتر شوند.

حميد شهرياری، معاون رئيس قوه‌قضاييه و رئيس مرکز آمار و فناوری اطلاعات اين قوه گفته که قوه قضائيه با فيلتر شبکه‌های اجتماعی موبايلی «موافق نيست.»

به گزارش روز يکشنبه ششم مهر روزنامه شرق، شهرياری افزود: «ما به‌دنبال بسته‌شدن پيام‌رسان‌های موبايلی نيستيم و از ماه‌های قبل هم مدام به وزارت‌خانه [ارتباطات و فناوری اطلاعات] بحث مديريت آن‌ها (شبکه‌های اجتماعی) را گوشزد کرده‌ايم و از ابتدا هم به‌دنبال مديريت آن بوده‌ايم.»

او گفت: «معتقديم يکی از مشکلات جدی، عدم تشکيل شورای عالی فضای مجازی است که بايد اين فضا را مديريت کند و اکنون سه‌ماه است که جلسات آن تشکيل نشده و معتقديم که دولت در تشکيل آن کندی کرده است.»

شهرياری در حالی گفته که قوه قضائيه با فيلتر شبکه‌های اجتماعی موافق نيست که هفته گذشته غلام‌حسين محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضائيه در نامه‌ای به محمود واعظی، وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد تا يک ماه آينده شبکه‌های اجتماعی موبايلی مانند واتس‌آپ، وايبر و تانگو بايد فيلتر شوند.

اژه‌ای به دولت ايران هشدار داده که اگر تا يک ماه آينده «زمينه و بستر فنی مورد نياز مسدودسازی و کنترل اطلاعاتی موثر شبکه‌های اجتماعی دارای محتوای مجرمانه» را فراهم نکند، قوه قضائيه خود نسبت به مسدودسازی شبکه‌های اجتماعی موبايلی اقدام خواهد کرد و «با متخلفين از دستورات قضايی در هر رده‌ای طبق قانون برخورد خواهد نمود.»

به گفته علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران نزدیک به پنج میلیون ایرانی از شبکه‌های اجتماعی موبایلی از جمله وایبر استفاده می‌کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • farid

    پس کی مخالف است ؟  بیت شاعر پرور؟!