ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تنگ‌ترشدن حلقه محاصره کوبانی زیر موشک‌باران داعش

داعش توانسته است علی‌رغم بمباران مواضع اين گروه در شمال کوبانی، از سمت شرق به اين شهر نزديک‌تر شود.

پيکارجويان گروه «دولت اسلامی» (داعش سابق) همچنان به سمت شهر کوبانی پيشروی می‌کنند.

خبرگزاری‌ها از کشته‌شدن فرمانده بلندپايه داعش با نام «خالد العنزی» در انفجاری در کوبانی خبر داده‌اند

به گزارش شبکه خبری «الجزيره»، داعش توانسته است علی‌رغم بمباران مواضع اين گروه در شمال کوبانی، از سمت شرق به اين شهر نزديک‌تر شود.

بنابر اين گزارش، روز شنبه ۲۷ سپتامبر انفجارهايی در شرق کوبانی شنيده شده و ستون دود از اين منطقه شهر رؤيت شده است.

کشته‌شدن فرمانده بلندپايه داعش

با اين حال برخی خبرگزاری‌ها از کشته‌شدن فرمانده بلندپايه داعش با نام «خالد العنزی»، معروف به «خالد روسی» خبر دادند. به گزارش خبرگزاری کار ايران، ايلنا، به نقل از منابع کويتی، خالد روسی در جريان انفجار مقر فرماندهی عمليات «حزب کارگران کردستان» در کوبانی کشته شده است.

بر اساس این گزارش، جنگجويان کرد پس از مشاهده پيشروی داعش به سوی مقر فرماندهی، آن را بمب‌گذاری کردند و گريختند. و سپس هنگام ورود پيکارجويان داعش به داخل ساختمان، آن را منفجر کردند که در ضمن آن، خالد روسی و شماری از افراد او کشته شدند.

خالد روسی از اعضای القاعده بود که در افغانستان می‌جنگيد و سپس در بازگشت به کويت دستگير شد. وی پس از آغاز جنگ داخلی در سوريه به جبهه النصره پيوست، اما چندی بعد از اين گروه تحت حمايت القاعده بيرون آمد و به فرمانده‌ بخشی از نيروهای داعش بدل شد.

موشک‌باران و گلوله‌باران کوبانی

به گزارش شبکه خبری «الجزيره»، داعش عليه مبارزان کرد در کوبانی برای نخستين‌بار از قدرت موشکی استفاده کرده است. بر اساس اين گزارش، روز يکشنبه داعش به موشک‌باران شهر کوبانی اقدام کرده است.

امروز اعش عليه مبارزان کرد در کوبانی برای نخستين‌بار از قدرت موشکی‌اش استفاده کرده است

همچنين روزنامه ترکی «حريت» نيز گزارش داد که روز شنبه، علی‌رغم بمباران داعش توسط نيروهای ائتلاف ضدداعش به رهبری آمريکا، اين گروه به گلوله‌باران کوبانی دست زد. گزارش حريت اين گلوله‌باران را نشانه عدم تأثيرگذاری بمباران بر روند پيشروی داعش دانسته است.

در همين راستا، روز يکشنبه ششم مهرماه، علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی، رئيس مجلس تشخيص مصلحت نظام نيز در سخنرانی خود به درگيری‌های کوبانی اشاره کرد و بمباران هوايی را به تنهايی برای مقابله با پيشروی‌های اين گروه ناکافی دانست.

به گزارش «خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران» (ايرنا)، هاشمی رفسنجانی اظهار داشت که «بمباران هوايی نمی تواند يک گروهک تروريستی را از بين ببرد چرا که شاهديم در چند روز اخير داعش به سمت کوبانی در مرز ترکيه حمله کرده است.

وی افزود: ديشب هم نيروهای ائتلاف اطراف کوبانی را بمباران کرده‌اند تا اين گروهک نتواند شهر را به تصرف درآورد اما با اين حال قسمت عمده شهر زير خمپاره باران داعش است.

کشيده‌شدن درگيری‌ها به استانبول

همچنين روزنامه ترکی «حريت» خبر داد که روز جمعه ۲۶ سپتامبر، حاميان نقاب‌دار گروه «دولت اسلامی» به دانشجويان دانشگاه استانبول حمله کردند.

بر اساس اين گزارش، دانشجويان دانشگاه استانبول غرفه‌ای در محوطه دانشگاه برپا کرده بودند تا اعتراض خود را عليه خشونت‌طلبی اين گروه نشان دهند و به حمايت از مبارزان کرد کوبانی بپردازند. اما ناگهان گروهی نقاب‌دار حامی داعش با چماق‌های ميخ‌دار و بطری‌های شکسته به آنها حمله‌ور شدند.

در جريان اين درگيری کوتاه يک نفر از ناحيه سر ضربه ديده است.

همچنين رجب طيب اردوغان، رئيس‌جمهور ترکيه روز شنبه ۲۷ سپتامبر تأکيد کرد که ترکيه می‌تواند نقشی «نظامی» در ائتلاف عليه داعش برعهده بگيرد. به گزارش حريت، احزاب اپوزیسيون ترکيه به اين موضع او انتقاد کرده‌اند. اين احزاب اعلام کرده‌اند که نمی‌خواهند سربازان ترکيه در کشوری ديگر بجنگند و کشته شوند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.