ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اتهام غنچه قوامی «تبليغ عليه نظام» اعلام شد

غنچه قوامی، يکی از زنان خواهان ورود به ورزشگاه‌ها برای تماشای بازی واليبال که تيرماه سال جاری بازداشت شده به «تبليغ عليه نظام» متهم شده است.

غنچه قوامی، يکی از زنان خواهان ورود به ورزشگاه‌ها برای تماشای بازی واليبال که تيرماه سال جاری بازداشت شده به «تبليغ عليه نظام» متهم شده است.

غنچه قوامی به «تبليغ عليه نظام» متهم شده

محمود عليزاده طباطبايی، وکيل غنچه قوامی روز يکشنبه ششم مهر به خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: «اخيرا با صدور قرار مجرميت و کيفرخواست، پرونده موکلم به شعبه اول دادگاه انقلاب ارسال شد.»

غنچه قوامی، شهروند بریتانیایی ايرانی‌الاصل روز ۳۰ خردادماه سال جاری برای تماشای مسابقه واليبال به ورزشگاه آزادی مراجعه کرده بود که بازداشت و ساعاتی بعد آزاد شد.

او چند روز بعد که برای پس گرفتن لوازم شخصی خود اقدام کرده بود، دوباره بازداشت شد و همچنان در بازداشت به‌سر می‌برد.

با ادامه يافتن بازداشت وی، هفته گذشته ۳۰۰ نفر از فعالان مدنی، سياسی و فرهنگی با امضای نامه‌ای خطاب به حسن روحانی، رئيس‌جمهور ايران با يادآوری «شرايط سخت غنچه قوامی در بازداشتگاه اوين»، خواهان رعايت حقوق قانونی و شهروندی او و تلاش دولت برای فراهم کردن مقدمات آزادی او شدند.

به گفته اين فعالان، «نقض حقوق متهم٬ برخورد امنيتی با ايرانيان بازگشته به کشور و بازداشت زنان خواهان ورود به استاديوم،» از نشانه‌های «مقاومت نهادهای امنيتی» در برابر اجرای وعده‌های حسن روحانی است که «سکوت و انفعال بيشتر دولت در برابر آن، اميد جامعه به تحقق شعارهای انتخاباتی را خواهد کاست.»

در همين حال غلامحسين محسنی اژه‌ای، معاون اول و سخنگوی قوه قضائيه ایران هفته گذشته گفت که بازداشت غنچه قوامی «به ورزش ربطی ندارد» اما سوسن مشتاقيان، مادر غنچه قوامی در واکنش به اظهارات اين مقام قضايی گفت: «دختر من در جريان بازی واليبال بازداشت شد؛ بنابراين به آن ربط پيدا می‌کند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.