ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محدود کردن استخدام مجردها در دستور کار مجدد مجلس

طرحی که استخدام افراد مجرد و به ویژه زنان مجرد را محدود می‌کند دوباره به صحن علنی مجلس بازگشته است تا به تایید نمایندگان برسد.

یک طرح جنجال برانگیز که استخدام افراد مجرد را در سازمان‌ها و ادارات دولتی و غیر دولتی محدود می‌کند دوباره به صحن علنی مجلس بازگشته است.

بر اساس طرح جدید مجلس استخدام مجردها در تمام بخش‌های دولتی و غیردولتی محدود خواهد شد

طرح موسوم به «طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده» قرار است موضوع بحث مجدد نمایندگان مجلس در جلسات این علنی این هفته باشد.

بر اساس بندی از این طرح، در تمامی بخش‌های دولتی و غير دولتی اولويت استخدام به ترتيب با مردان دارای فرزند و مردان متاهل فاقد فرزند است. به كار گيری يا استخدام افراد مجرد واجد شرايط در صورت وجود نداشتن متقاضيان متاهل واجد شرايط بلامانع است.

در بخش دیگری از این طرح آمده است ۵ سال پس از تاريخ لازم‌الاجرا شدن اين قانون، جذب افراد مجرد به عضويت هيات علمی در تمامی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي و پژوهشي دولتي و غير دولتي و معلمان مدارس در تمام مقاطع تحصيلي ممنوع است و تنها در صورت نبودن متقاضي متاهل واجد شرايط، با تاييد بالاترين مقام دستگاه جذب افراد مجرد بلامانع خواهد بود.

در مورد زنان نیز اولویت استخدامی با زنان دارای فرزند و سپس زنان متاهل خواهد بود. این درحالی است که بخش زیادی از نیروی کار ایران را زنانی تشکیل می‌دهند که ازدواج نکرده یا به دلیل جدایی از همسر یا فوت همسران‌شان مجرد هستند و تامین اقتصاد خانواده بر عهده آنان است.

در صورتی که این طرح تصویب شد، بخش زیادی از جمعیت ایران که ازدواج نکرده است با شرایط استخدامی بسیار دشواری رو به رو خواهد شد.

این طرح ابتدا در سال ۱۳۹۲ از سوی ۵۰ نماینده مجلس تهیه و ارائه شد. نمایندگان امضا کننده این طرح آن را در راستای عمل به نظریات آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران، در مورد لزوم افزایش جمعیت در ایران و تشویق به ازدواج و فرزند آوری می‌دانند.

آیت‌الله علی خامنه‌ای، ۱۹مهرماه سال گذشته، در سخنانی موضع‌گیری سال‎های قبل خود را در قبال کنترل جمعیت در ایران اشتباه خوانده و از خداوند خواسته بود او را به خاطر این سیاست ببخشد.

به دنبال مخالفت رهبر حکومت ایران با ادامه سیاست‌های کنترل جمعیت٬ وزارت بهداشت بودجه‌ مرتبط با این سیاست را قطع کرده است و به جای آن طرح‌های تشویق به باروری به‌سرعت در حال طراحی و اجرا هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مجرد

    توبه علی خامنه ای واقعا جالبه، آره باید هم جلاد ویرانگری مثل اون احساس ندامت کنه که هنوز ایران رو به اندازه ی کافی به خاک سیاه ننشونده!

  • نادر

    واقعا آیندگان در مورد این پریشانی و هذیان گویی ها چی فکر خواهند کرد ؟ !