ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«عباس کیارستمی عاشق دفاع مقدس است»

رییس سازمان سینمایی ایران در پاسخ به حملات رسانه‌ای حاتمی‌کیا می‌گوید که مطمئن است عباس کیارستمی عاشق دفاع مقدس است و دوست دارد به سبک خودش در این مورد فیلم بسازد.

رییس سازمان سینمایی کشور می‌گوید مطمئن است عباس کیارستمی، فیلمساز مشهور ایران، عاشق «دفاع مقدس» است. حجت الله ایوبی این سخنان را در پاسخ به حملات رسانه‌ای ابراهیم حاتمی‌کیا، کارگردان فیلم «چ»، به کیارستمی و مسئولان سینمایی دولت گفته است.

حجت الله ایوبی می‌گوید کیارستمی عاشق دفاع مقدس است

حاتمی‌کیا در روزهای گذشته کیارستمی را متهم به توهین به «ارزش‌های دفاع مقدس و شهدا» کرده و از دولت و مسئولان سینمایی خواسته بود به سخنان شش ماه پیش این فیلمساز جهانی واکنش نشان دهند. حاتمی‌کیا گفته بود اگر مسئولان دولتی برابر کیارستمی موضع نگیرند معلوم می‌شود در دولت «نفاق» وجود دارد.

اکنون ایوبی می‌گوید کیارستمی در محافل خصوصی بارها و بارها تاکید کرده عاشق دفاع مقدس است و دوست دارد به شیوه خودش در این مورد فیلم بسازد.

او این سخنان را در جمع خبرنگاران حاضر در «خانه هنرمندان» و در حاشیه برنامه «گروه هنر و تجربه» بیان کرد.

به گفته رییس سازمان سینمایی، آن‌چه رسانه‌های مختلف از آن غفلت کرده‌اند آن است که اظهارات شش ماه گذشته کیارستمی حرف‌های خود او نبوده، بلکه کامنتی در یکی از شبکه‌های اجتماعی بوده که کیارستمی تنها آن را خوانده و بیان کرده است.

سخنان شش ماه گذشته کیارستمی در آمریکا اکنون در ایران جنجال برانگیز شده است

عباس کیارستمی در جلسه‌ای که ماه آوریل گذشته در دانشگاه سیراکیوز آمریکا و با حضور دانشجویان این دانشگاه برگزار شد با انتقاد تلویحی از حاتمی‌کیا گفته بود که به اعتقاد مخاطبانش فیلم‌های حاتمی‌کیا فیلم‌هایی بودند که بسیاری را به هیجان آوردند تا در جنگ ایران و عراق که جنگ بی‌مفهومی بود کشته شوند.

حجت الله ایوبی می‌گوید در مورد سخنان کیارستمی با او صحبت کرده اما این فیلم‌ساز اجازه رسانه‌ای و علنی شدن این گفت‌و‌گوها را نداده، بنابراین او تنها «حس» خود از گفت‌و‌گو با کیارستمی را بیان می‌کند.

او بار دیگر خواستار بررسی این موضوع شد که چرا صحبت‌های کیارستمی با گذشت شش ماه از آن هم‌زمان با «هفته دفاع مقدس» مورد توجه و دست‌آویز این حملات قرار گرفته است.

ایوبی همچنین در مورد سخنانی که از علی جنتی، وزیر ارشاد، در مورد محکوم کردن کیارستمی نقل شده بود گفت:«من هنوز سخنان آقای جنتی را ندیده‌ام که بتوانم درباره آن صحبت کنم اما هیچ‌کس، حرفی علیه دفاع مقدس را تایید نمی‌کند. از هر کسی بپرسید می‌گوید این کار محکوم است اما از سوی مقابل باید ببینیم چه گفته شده و باید کمی هم عدالت و انصاف را رعایت کنیم.»

پول فیلم جنگی نداریم

ایوبی همچنین در مورد ساختن فیلم‌های جنگی بزرگ یا آن‌چه که او آن را «فیلم‌های فاخر دفاع مقدسی» نامید گفت اگر کسی چنین انتظاری دارد با صدای بلند می‌گویم پولش را واقعا نداریم.

سازمان سینمایی پولی برای ساختن فیلم‌های جنگی فاخر ندارد

به گفته حجت الله ایوبی، کل بودجه سالانه بنیاد سینمایی فارابی تنها به اندازه تولید یک «فیلم فاخر دفاع مقدس» است.

او درباره اینکه بعضی فیلمسازان می‌گویند فیلمنامه دارند اما سازمان سینمایی از آن‌ها حمایت نمی‌کند، گفت: «این‌که می‌گویند حمایت مالی کنیم، باید بگویم کل بودجه فارابی بدون این‌که حقوق پرسنل را بدهیم، خرج تولید یکی از این فیلمنامه‌هایی است که به آنجا ارائه می‌شود. یعنی با تمام بودجه ۲۰ الی ۲۵ میلیاردی فارابی می‌توانیم ‌فقط یک فیلم دفاع مقدسی بسازیم».

به گفته رییس سازمان سینمایی، امسال برخلاف سال‌های گذشته هنوز هیچ ارگان و سازمان دیگری نیز قصد ساختن فیلم «دفاع مقدسی» ندارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nader

    چقدر از جنگ و ادمکشی و فرستادن نو جوانان روی مین و زیر بمب شیمیایی و زندانهای صدام  میخواهید بهره برداری کنید . با شعار جنک جنگ بیش از ۲۰۰ هزار کشته و نیم میلیون مجروح و میلیاردها خسارت بالا اوردید!!

  • faryad

    فیلم بعدی حاتمی‌کیا،  بابودجه ۲۰ الی ۲۵ میلیاردی ٬  «چ» مثل چماق است !

  • hasani

    هاشمی رفسنجانی از عملیات خیبر که در تاریخ ۲۲ اسفند ۱۳۶۲ و با شرکت ۲۵۰ هزار نفر از نیروهای نظامی ایران انجام شد، به عنوان یکی از نقاط عطف جنگ یاد می‌کند. در این عملیات نیروهای ایرانی به دلیل نبود پشتیبانی هوایی، در رویارویی با نیروی زرهی ارتش عراق شکست سختی خوردند!! به گفته هاشمی رفسنجانی در عملیات فاو ، شلمچه و حتی حلبچه هم که پس از خیبر اتفاق افتاد، ایران در پی یک پیروزی پایدار بود ! که بتواند سر میز مذاکره به خواسته‌های خود برسد!!!!، اما موفق نشد فقط همین یک پیروزی را نیز به دست آورد!! به گفته هاشمی رفسنجانی عملیاتی مانند «فتح»، «کربلا»، «والفجر ۹» و «نصر» هم به نتیجه مطلوب نرسید !! و فقط توجه شورای امنیت سازمان ملل به جنگ ایران و عراق را برانگیخت و زمینه‌های پذیرش قطعنامه را فراهم کرد.( زهر خوردن  پس از یک میلیون کشته و زخمی !)

  • زکریا رازی

    همیشه رهبران سیاسی در دنیا سعی میکنند با دفاع از صلح برای خود آبرو کسب کنند در ایران خمینی با صدای بلند گفت جنگ نعمت است. آیا نعمت بود؟ به هدر دادن سرمایه های مادی و انسانی کشور چگونه نعمتی بود؟

  • رضا

    حاتمی کیا مثل یک بچه حسود و لوس بزرگان سینمای ایران را تخریب میکند و به شیوه ای بسیار نا جوانمردانه کیارستمی را طعمه قتل جنیتکاران افراطی میکند. جناب حاتمی کیا شیوه ای شرم آور را در پیش گرفته اید.

  • سعید

    در حالیکه شما بر اساس کلیشه های قدیمی به موضوع دفاع مقدس می پرداختید، تقدس آن به سرعت در حال زدوده شدن است. امروز سران و مسئولان جنگ در حال فرار کردن از مسئولیت خودشان در هلاکت و فلاکت مردم در آن جنگ نفرت انگیز هستند. دفاع مقدس آن کاری بود که شاه فقید ایران بدون ریخته شدن یک قطره خون با تحمیل قرارداد الجزایر به صدام حسین کرد.

  • بهنام

    هزاران نفر از بهترین نسل جوان ایران را به خاطر هیچ و پوچ به کشتن دادند تا جنایتکارانی مثل رهبر پوشالی خامنه ای و رفسنجانی و رضایی و صفوی که جنایتها و خیانتهایشان از پس پرده به در آمده و دیگر مزدوران ، بر سر سفره آماده ای به نام ثروت ملت ایران آمده و آن را غارت و چپاول کنند و هنوز که هنوز است دست از استخوانهای آن عزیزان هم بر نمیدارند و از مسئله جنگ استفاده ابزاری میکنند . مرگ بر جمهوری ننگین اسلامی . به امید آزادی و سربلندی ملت بزرگ ایران .