ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سفر نماینده «رهبر» به بیروت و دمشق

علی شمخانی همراه با یک هیأت امنیتی و سیاسی با رهبران سیاسی لبنان و سوریه دیدار کرد. جمهوری اسلامی قصد دارد ارتش لبنان و سوریه را تسلیح و تجهیز کند.

نیروهای ائتلاف جهانی به رهبری آمریکا همچنان مواضع داعش در شمال عراق و سوریه را بمباران می‌کنند، عربستان سعودی برای جلوگیری از نفوذ پیکارجویان داعش به لبنان وعده کمک مالی یک میلیارد دلاری داده است. در‌‌ همان حال علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران همراه با یک هیأت سیاسی – امنیتی، سه‌شنبه، ۳۰ سپتامبر از بیروت وارد دمشق شد و با رهبران سیاسی سوریه دیدار و گفته کرد. ایران در سفر شمخانی به بیروت و دمشق متعهد شده ارتش دو کشور لبنان و سوریه را تسلیح و تجهیز کند.

علی شمخانی، نماینده رهبر جمهوری اسلامی در شورای عالی امنیت ملی در بیروت

نماینده رهبر جمهوری اسلامی در شورای عالی امنیت ملی در رأس یک هیات امنیتی و سیاسی به دو کشور لبنان و سوریه سفر کرده است. به گزارش خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان، معاون امور عربی وزارت خارجه ایران، علی شمخانی را در این سفر همراهی می‌کند.

دیدارها در دمشق

علی شمخانی در دیدار با بشار اسد، به رییس جمهور سوریه اطمینان داد که ایران همچنان به سیاست خود در حمایت جدی از سوریه عمل خواهد کرد. رایزنی پیرامون «ارتقای ثبات و امنیت» در شهرهای آزاد شده سوریه یکی از موضوعات گفت‌و‌گوی بشار اسد با نماینده آیت‌الله خامنه‌ای بوده است.

خبرگزاری جمهوری اسلامی گزارش داده که علی شمخانی در دیدارش با بشار اسد و همچنین در جلسه ناهار کاری با سرلشکر علی مملوک، دبیر شورای امنیت سوریه آخرین تحولات سیاسی و امنیتی در منطقه و سوریه را بررسی کرده.

در این گزارش آمده است که نماینده آیت‌الله خامنه‌ای در شواری عالی امنیت ملی ایران با وائل الحلقی، نخست وزیر سوریه هم دیدار کرده و وعده داده که در آینده همکاری‌های اقتصادی ایران و سوریه برای بازسازی مناطق جنگ‌زده ارتقاء پیدا کند.

به گفته شمخانی «ارتقای همکاری‌های اقتصادی با کشور سوریه در دستور کار بخش‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران است.»

او همچنین اعلام آمادگی کرده که جمهوری اسلامی ایران در تسلیح و بازسازی ارتش سوریه به این کشور کمک کند.

دیدارها در بیروت

علی شمخانی و همراهانش در هیأت امنیتی سیاسی جمهوری اسلامی ایران، دوشنبه وارد بیروت شده بودند. آن‌ها در بیروت با حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، تمام سلام، نخست وزیر و نبیه بری رئیس مجلس این کشور دیدار کرده بودند.

در این دیدار‌ها هم، نماینده «رهبر» در شورای عالی امنیت ملی وعده داده است که جمهوری اسلامی در اختیار ارتش لبنان سلاح و تجهییزات مورد نیازش را می‌گذارد. قرار است که این سلاح‌ها و تجهییزات نظامی در سفر سمیر مقبل، وزیر دفاع لبنان به تهران به او تحویل داده شود. تاریخ دقیق این سفر هنوز مشخص نشده است.

تمام سلام، نخست وزیر لبنان در سخنرانی‌اش در شصت و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل، از جامعه جهانی خواسته بود که لبنان را از گزند داعش دور نگه دارد.

او در گفت‌و‌گویی که العربیه، جمعه ۲۶ سپتامبر با او انجام داد، گفته است: «لبنان در مبارزه با داعش شرکت می‌کند، اما نه به طور تهاجمی، بلکه به شکل دفاعی. لبنان می‌بایست از مرز‌هایش دفاع کند.»

عربستان سعودی برای این منظور به لبنان یک میلیارد دلار کمک مالی کرده و آمریکا هم متعهد شده ارتش لبنان را به سلاح‌های مؤثر‌تر و پیشرفته‌تری مجهز کند. پیش از این، عربستان سعودی از فرانسه خواسته بود سلاح‌هایی به ارزش سه میلیارد دلار در اختیار ارتش لبنان قرار دهد.

اکنون با سفر علی شمخانی به نمایندگی از سوی رهبر جمهوری اسلامی، ظاهراً ایران هم قصد دارد در این رقابت شرکت ‌کند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nader

    قلب واقعیتها در حکومت اسلامی؛ وقتی شکنجه اسمش تعزیر میشود، استبداد اسمش مردمسالاری دینی میشود، قانون اساسی سراسر تناقض و ایراد مترقی ترین قانون اساسی دنیا لقب میگیرد و ... بحران آفرینی هم اسمش میشود "حل بحران‌های بین المللی"! بله تحریمها را بردارید تا اسلحه و پول بیشتری به تروریستهای دنیا ارسال کنیم و بمب بسازیم !

  • سعید

    لبنان هم مثل ده ها کشور دیگه هدیه رو می گیره بعدشم می گه برید گم شید و در کار ما دخالت نکنید. این اواخر سودان همین کار رو نکرد؟

  • بهنام

    این هم از سرنوشت پولهای بلوکه شده ایران که اوبامای احمق آنها را آزاد کرد تا در واقع در سوریه و لبنان و فلسطین هزینه شده و به داد تروریستها برسند .