ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله بریتانیا به داعش در عراق، تانک‌های ترکیه در مرز سوریه

جنگنده‌های بریتانیایی برای اولین بار مواضع داعش در عراق را بمباران کردند. وزیر دفاع بریتانیا می‌گوید در این عملیات یک آتشبار و یک خودروی زرهی داعش نابود شده‌اند.

جنگنده‌های بریتانیایی برای اولین بار مواضع داعش در عراق را بمباران کردند. مایکل فالون، وزیر دفاع بریتانیا می‌گوید در این عملیات یک آتشبار و یک خودروی زرهی داعش نابود شده‌اند.

وزیر دفاع بریتانیا اعلام کرد که عملیات هوایی علیه مواضع داعش موفقیت‌آمیز بوده‌اند. مایکل فالون در گفت‌وگو با شبکه جهانی «بی‌بی‌سی» افزود دو جنگنده تورنادوی نیروی هوایی بریتانیا، از پایگاه هوایی اکروتیری در قبرس پرواز کرده‌اند.

مشارکت نظامی بریتانیا در ائتلاف بین‌المللی علیه داعش، روز جمعه ۲۶ سپتامبر در پارلمان این کشور تصویب شده بود.

دولت ترکیه در این میان تانک‌های بیشتری رهسپار مناطق مرزی سوریه کرد. علت این تحرکات، بیم ترکیه از گروگان‌ گرفته شدن مرزبانان خود توسط داعش عنوان می‌شود.

ارتش ترکیه شماری از این تانک‌ها را مستقیما در مرز مشترک با سوریه مستقر کرده و برخی از این تانک‌ها لوله‌های خود را به سمت ترکیه نشانه گرفته‌اند. درست پشت سیم‌های خاردار مرز و در خاک سوریه، نبرد میان پیشمرگه‌های کرد سوری و شبه‌نظامیان داعش در کوبانی جریان دارد. دود ناشی از درگیری در حوالی کوبانی از خاک ترکیه قابل مشاهده است.

کوبانی از دوشنبه ۲۹ سپتامبر زیر نارنجک و گلوله بوده است. در دو روز گذشته، دست‌کم ۵ نارنجک به خاک ترکیه اصابت کرده که یکی از آنها به حیاط یک مدرسه خورد اما به دلیل بسته بودن مدرسه در آن زمان، آسیبی به کسی نرسید.

تانک‌های ترکیه در مرز سوریه

 سربازان ترک در محاصره داعش

در حوالی ۳۰ کیلومتری جنوب کوبانی، شبه‌نظامیان داعش چند سرباز ترک را محاصره کرده‌اند. در این محل ۳۶ سرباز ترک از یک مقبره دوران عثمانی محافظت می‌کنند. این مقبره که عملا متعلق به ترکیه است، در خاک سوریه قرار دارد.

نشریه «ینی شفق» نزدیک به دولت ترکیه خبر داده که ۱۱۰۰ پیکارجوی داعش اطراف این مقبره را محاصره کرده‌اند.

محاصره مقیره و سربازان ترک، مزید بر علت شده تا خواست ایجاد یک «منطقه حفاظت‌شده» در سوریه بالا بگیرد. این پیشنهاد را نخستین مرتبه، رجب‌ طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، برای ایجاد اردوگاه آوارگان سوری مطرح کرده است.

روزنامه ترکی «صباح» خبر داد که ارتش ترکیه آماده است یک‌هزار سرباز برای استقرار در «منطقه حفاظت‌شده » اعزام کند. سیاستمداران کرد اما این طرح را رد می‌کنند زیرا بیم دارند که ایجاد این منطقه، پیش از همه نواحی کردنشین سوریه را در بر بگیرد و به این ترتیب جلوی تشکیل یک ناحیه خودگردان کردی گرفته شود.

روز سه‌شنبه ۳۰ سپتامبر نیز صدها نفر دیگر از سکنه روستاهای اطراف کوبانی به ترکیه گریختند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.