ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اولین مورد ابتلا به ابولا در آمریکا شناسایی شد

فردی که ملیت او روشن نشده، پس از تشخیص ابتلا به ابولا در کلینیکی در دالاس قرنطینه شده است. پزشکان امکان سرایت ویروس از بیمار به نزدیکان او را قطعی دانسته‌اند.

فردی که ملیت او روشن نشده، پس از تشخیص ابتلا به ابولا در کلینیکی در دالاس قرنطینه شده است. پزشکان امکان سرایت ویروس از بیمار به نزدیکان او را قطعی دانسته‌اند.

مقامات درمانی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها (سی دی سی) سه‌شنبه ۳۰ سپتامبر، از شناسایی نخستین مورد ابتلا به ابولا در آمریکا خبر دادند. بیمار که ملیت او هنوز روشن نیست، پس از تشخیص ابتلا به ویروس ابولا در بازگشت از سفر، به قرنطینه انتقال یافته است. این خبر از سوی بیمارستانی در دالاس اعلام شد که بیمار در آن بستری است.

ظاهرا این مرد در لیبریا مبتلا به ابولا شده است؛ جایی که اپیدمی ابولا بیشترین تعداد ابتلا را دارد. او برای دیدار بستگانش به آمریکا سفر کرده و در ششمین روز ورود به تگزاس، به پزشک مراجعه کرده است. این‌که بیماری او در این شش روز به کسان دیگری سرایت کرده باشد، منتفی نیست. توماس فریدن، مدیر مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها در دالاس اعلام کرده که هر فردی با بیمار تماس داشته، یقینا در هفته‌های آینده به ابولا مبتلا می‌شود: «اما خطری متوجه همسفرهای بیمار نیست.»

ویروس ابولا از انسان به انسان و صرفا بر اساس تماس مستقیم مایعات بدن بیمار به دیگری منتقل می‌شود؛ مایعاتی چون خون، ادرار، استفراغ و یا حتی عرق.

توماس فریدن می‌گوید همه افرادی که با بیمار بستری در دالاس تماس داشته‌اند باید تحت نظر قرار گیرند. این افراد در درجه اول، شامل خانواده و افراد بسیار نزدیک به بیمار می‌شوند.

این نخستین مرتبه است که ابتلا به ابولا در آمریکا ثبت می‌شود. آمریکایی‌های مبتلا شده در آفریقا، صرفا برای معالجه به ایالات متحده بازگشته و تحت درمان ویژه قرار گرفته بودند. توماس فریدن می‌گوید جایی برای نگرانی از شیوع ابولا در آمریکا نیست.

مقامات آمریکایی در نخستین واکنش‌ها از مردم ایالات متحده خواسته‌اند آرامش خود را حفظ کنند. تاکید شده که سیستم درمانی و پزشکی این کشور در موقعیتی قرار دارد که بتواند با سرعت و با اطمینان، ابولا را کنترل کند.

خبر نخستین مورد ابتلا به ابولا در خاک آمریکا موجب شد که قیمت سهام کمپانی‌های سازنده دارو و واکسن ابولا در بورس به سرعت بالا برود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ترکیه آماده مشارکت جدی در «ائتلاف ضد دولت اسلامی می‌شود | «andishehayandeh

    […] بیشتر بخوانید: بیش از ۳۰۰ روستای کوبانی در کنترل «دولت اسلامی» […]