ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله خمپاره‌ای به یک مدرسه در اوکراین ده کشته برجای گذاشت

در این حمله که درست در نخستین روز آغاز به کار مدارس در اوکراین رخ داده، ۴ نفر در حیاط مدرسه و ۶ نفر در یک مینی بوس بر اثر اصابت خمپاره جان باخته‌اند.

اوضاع در شرق اوکراین پس از حمله خمپاره‌ای به یک مدرسه در شهر دونتسک بسیار متشنج شده است. در این حمله که صبح روز چهارشنبه اول اکتبر به وقوع پیوست پیوست، حیاط بازی یک مدرسه در این شهر که تحت کنترل شورشیان است مورد اصابت خمپاره قرار گرفت.

۴ نفر در حیاط مدرسه و ۶ نفر در داخل یک مینی بوس در شهر دونتسک کشته شده‌اند

منابع محلی به خبرگزاری رویترز گفته‌اند حدافل ده نفر در این حمله جان باخته‌اند و یک مینی بوس نیز آتش گرفته و سوخته است.

سرویس جهانی بی بی سی نیز گزارش داده است که از این ده نفر، ۴ نفر در داخل مدرسه و ۶ نفر دیگر نیز داخل مینی بوسی بوده‌اند که هدف خمپاره واقع شده است.

در میان کشته‌شدگان هیچ کودکی وجود ندارد، اما یک معلم بیولو‌ژی و یکی از والدین دانش‌آموزان که در حیاط بودند کشته شدند. در زمان حمله به مدرسه حدود ۲۰۰ نفر در کلاس‌ها و ساختمان آن حضور داشتند، اما خمپاره به حیاط بازی اصابت کرده و از این رو تلفاتی در میان دانش‌آموزان به بار نیاورده است.

این حمله درست در نخستین روز آغاز به کار مدارس در اوکراین رخ داده است. آغاز به کار مدارس در اوکریان امسال به دلیل وضعیت فوق العاده و ناامنی حدود یک ماه به تاخیر افتاد.

این مدرسه در فاصله ۴ کیلومتری فرودگاه شهر دونتسک قرار دارد. شورشیان و نیروهای دولت اوکراین با یکدیگر در این منطقه درگیر شده‌اند. شورشیان که کنترل بخش‌های زیادی از شهر دونتسک را در اختیار دارند، در هفته‌های اخیر تلاش‌های زیادی برای تصرف فرودگاه این شهر کرده‌اند.

از ۵ سپتامبر گذشته آتش بسی شکننده میان دولت وشورشیان هوادار روسیه در این منطقه برقرار شده اما بارها این آتش بس نقض شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Behrouz

    اگر پوتین می کشد برای کمونیست های ایران اشکالی ندارد۰ آنها مسیحی هستند و مسیحیان در عراق بدست مسلمانان قتل و عام میشوند و اعتراضی از ایرانیان مسلمان، کمونیست وسکولاریست ندیده ایم و منتظرند تا مسلمانی در برمه یا در غزه عطسه کند و آنوقت فریاد قتل و عام مسلمانان بی آزار و صلح دوست را که در طول تاریخ آزارشان به یک مورچه هم نرسیده به گوش جهانیان برسانند۰