ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مخالفت وزیر با بستن وایبر؛ نگرانی رییس قوه قضا از هتاکان و جاسوسان

وزیر ارتباطات بستن شبکه‌های اجتماعی را درست نمی‌داند، اما صادق لاریجانی تاکید کرده کشورهای «معاند» از اطلاعات کاربران استفاده و هتاکان نیز به آیت الله خمینی توهین می‌کنند.

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری در دولت حسن روحانی، می‌گوید بستن شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی مانند «وایبر» و  «واتس آپ» راه‌حل درستی نیست و تا جایی که از این ابزارهای موجود «استفاده مفید» بشود و اعضای آن شبکه ها به «محتوای مجرمانه» توجه کنند، دولت از این نحوه استفاده حمایت می‌کند.

شبکه‌های اجتماعی اینترنتی از جمله وایبر و واتس آپ برای مقامات حکومتی در ایران به معضلی بزرگ تبدیل شده‌اند

واعظی روز چهارشنبه ۹ مهرماه پس از پایان جلسه هیئت دولت به خبرنگاران گفت که از دانشگاهیان، فارغ التحصیلان، بخش های خصوصی و دیگر بخش ها خواسته شده است که شبکه‌های اجتماعی در داخل کشور به وجود آورند.

مخالفت وزیر ارتباطات و فناوری با مسدود کردن شبکه‌های ارتباطی و اجتماعی در حالی است که پیش‌تر، قوه قضاییه از دولت خواسته بود زمینه «مسدودسازی و کنترل اطلاعاتی موثر» شبکه‌های ارتباطی اینترنتی از قبیل وایبر، تانگو، واتس آپ و دیگر پیام‌ رسان‌های اینترنتی را فراهم کند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، وزیر ارتباطات ایران این شبکه‌های اجتماعی را ابزارهای جدید و ارزان‌ قیمتی دانست که در اختیار مردم هستند و از نظر دولت، چون به کارگیری این ابزارها از نظر اقتصادی به نفع مردم است آن‌ها می‌توانند با «رعایت فرهنگ استفاده» از این ابزارها از مزایای آن بهره‌مند شوند.

وزیر ارتباطات می‌گوید با بستن این شبکه‌ها مشکلی حل نمی‌شود

با این‌حال واعظی تاکید کرده است: «مردم باید خودشان در مورد مسائلی که باعث مخدوش شدن اخلاق اجتماعی می‌شود به یکدیگر تذکر دهند تا یک شبکه سالم داشته باشیم، چون یک طرف قضیه، استفاده کنندگان از این ابزار هستند و طرف دیگر دسته‌ای هستند که از این موضوع رضایت ندارند.»

وزیر ارتباطات ایران گسترش شبکه‌های اجتماعی داخلی را در نهایت به نفع جامعه دانسته و گفت با ایجاد شبکه‌های داخلی سرعت بسیار بالا می‌رود و قطعی‌ها به مراتب کمتر می‌شود.

«نشانه‌های سوءاستفاده از فناوری‌ ارتباطی وجود دارد»

صادق لاریجانی، رییس قوه قضاییه نیز روز چهارشنبه در مورد استفاده از شبکه‌های اجتماعی گفت گرچه از نظر دینی، نفس استفاده از این ابزارهای ارتباطی اشکالی ندارد اما نشانه‌های روشنی از سوءاستفاده از فناوری‌های ارتباطی به چشم می‌خورد.

صادق لاریجانی می‌گوید جاسوسان و هتاکان از این شبکه‌ها سوء استفاده می‌کنند

به گفته رییس قوه قضاییه ایران، استفاده چند میلیون کاربر از نرم افزارها و بانک‌های اطلاعاتی خاص  که در اختیار کشورهای دیگر خصوصاً «کشورهای معاند» قرار دارد، مخاطرات امنیتی زیادی در بر خواهد داشت. او تبادل اطلاعات شخصی کاربران شبکه‌های اجتماعی با بیرون از کشور را امکانی برای رصد اطلاعات توسط جاسوسان نامید.

لاریجانی تاکید کرد قوه قضاییه هیچ علاقه‌ای به مسدود سازی شبکه‌های اجتماعی ندارد اما اگر مجبور شود برای جلوگیری از فضای پرآشوب و آلوده چنین اقدامی صورت خواهد گرفت. او ابراز امیدواری کرد با تلاش مسئولان اجرایی چنین تصمیمی لازم نشود.

لاریجانی بدون نام بردن از مطالبی که در مورد آیت‌الله خمینی در شکبه وایبر بین کاربران رد و بدل می‌شود گفت: «نباید در این شبکه‌ها به بزرگان کشور از جمله بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران توهین شود».

«شبکه اجتماعی به شرط ابزار کنترل مجاز است»

در همین حال فرمانده نیروی انتظامی در جمهوری اسلامی نیز با مشروط دانستن مخالفت یا موافقت با شبکه‌های اجتماعی گفت: «افراد به صورت داوطلبانه در قربانگاه شبکه‌های اجتماعی حضور یافته و در معرض ارتکاب جرم قرار می‌گیرند در حالی‌که این طیف از افراد ابتدا از محدودسازی شبکه‌های اجتماعی گلایه‌مند می‌شوند ولی سپس، از عدم ورود پلیس به این حوزه و برخورد با چنین شبکه‌هایی ناراحت می‌شوند».

اسماعیل احمدی مقدم

اسماعیلی احمدی مقدم نیز روز چهارشنبه تاکید کرد بی‌توجهی به ملاحظات امنیتی، زمینه و بستر ارتکاب جرایم را افزایش می‌دهد.

به گفته فرمانده نیروی انتظامی، دشمنان ایران از اطلاعات خرد رد و بدل شده در شبکه های اجتماعی و تجمیع آنها بهره می‌برند و با استفاده از آن‌ها می‌توانند در کشور مداخلاتی انجام دهند.

احمدی مقدم تاکید کرد پلیس با شبکه‌های اجتماعی به شرطی موافق است که  ابزارهای کنترلی و امنیتی برای پیشگیری از جرائم را به همراه داشته باشند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • نگاهی به دو رویداد: پرده برداری محمدیزدی از سه خطرعمده و معلق زدن رئیس قوه قضائیه!

    […] *- http://www.radiozamaneh.com/179335 […]

  • در کشاکش بین وظایف دامادی و فرمان فیلترینگ، و پرده برداری از سه خطرعمدها | مجله هفته

    […] *- http://www.radiozamaneh.com/179335 […]

  • صاق لاریجانی در کشاکش بین وظایف دامادی و اجرای فرمان فیلترینگ! | تقی روزبه - taghi-roozbe

    […] *- http://www.radiozamaneh.com/179335 […]

  • سعید

    دیدگاه امنیتی ملا صادق: تجمع بیش از 2 نفر ممنوع تکلم بیش از دو کمله ممنوع تقدس بیش از یک رهبر ممنوع تحمل بیش از یک عقیده ممنوع تصور کمتر از 14 فرزند ممنوع تخلف کمتر از سه هزار میلیارد ممنوع لذا وایبر که تمام این ممنوعه ها رو به سخره می گیره یا در هم میشکنه باید ممنوع بشه

  • فرامرز

    اطلاعات ادم دست خارجی ها بیفته بهتر است تا اینکه دست اخوند ها بیفته و همه رو شکنجه کنند.ادم رو گوزن فرض کردند