ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتقاد امام جمعه اصفهان از ترويج «حجاب تحقيرآميز»

محمدتقی رهبر، امام جمعه اصفهان از نمايش نوعی از پوشش در تلويزيون ايران انتقاد کرد و آن را «باعث تحقير» دانست.

محمدتقی رهبر، امام جمعه اصفهان از نمايش نوعی از پوشش در تلويزيون ايران انتقاد کرد و آن را «باعث تحقير» دانست.

محمدتقی رهبر، امام جمعه اصفهان

رهبر روز چهارشنبه ۹ مهر در اين‌باره به خبرآنلاين گفت: «خانواده روحانی بايد يک پوشش و حجاب اسلامی در حد آن مقداری که شرع مقدس الزام کرده است داشته باشد. زيادتر از آن اگر باشد يک مقدار غيرعادی جلوه می‌کند و با افکار عمومی و با فرهنگ عمومی ما در تضاد است و ممکن است موجب زير سئوال بردن و نگاه‌های طنزآميز و تحقيرآميز و برداشت‌های متفاوتی درباره اين‌ها بشود.»

به گفته وی «حجاب و پوشش بايد عادی باشد، چراکه پوشش غيرعادی ممکن است تبعات منفی در جامعه داشته باشد.»

هفته گذشته پخش زنده گفت‌وگو با دو زن از يک خانواده با پوششی غيرمتداول، در برنامه «زنده ‌باد زندگی» از شبکه دو صدا و سيمای جمهوری اسلامی ايران، در شبکه‌های اجتماعی جنجال آفريد.

در اين برنامه يک خانواده يک روحانی به نام محمد صادقی ۴۳ ساله، همسر، دختر، دامادش، دو پسر کودک و يک نوه‌اش شرکت داشتند.

در اين برنامه چادر سياه‌رنگ همسر محمد صادقی و دخترش زهرا جلب توجه می‌کرد. همسر او طوری چادر خود را نگه داشته بود که چشم‌هايش به سختی ديده می‌شد و نوک انگشت‌های دستش نيز پيدا بود. دختر او حتی چشم‌هايش ديده نمی‌شد و دستکش سياهی در دست داشت.

در اين برنامه معلوم شد که زهرا در ۱۲ سالگی عقد کرده، در ۱۴ سالگی ازدواج کرده و ۱۶ سالگی صاحب فرزند شده است. در بخشی از برنامه داماد خانواده که طلبه است نيز شرکت کرد.

محمد صادقی در اين برنامه گفت اعضای خانواده در خانه تلويزيون نمی‌بينند، اما به جای آن از اينترنت استفاده می‌کنند.

برنامه «زنده ‌باد زندگی» که پيش از اين به‌شکل رنگی پخش می‌شد، اين بار هم‌رنگ با مهمان‌های خود به صورت سياه و سفيد از تلويزيون دولتی ايران پخش شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Majid

    سئوال از محمد تقی خان رهبر: کلمه «روحانی» یعنی چه و «خانواده روحانی» یعنی چه؟ چرا لغت مسلمان  و یا مومن را بجای این لغات من درآوردی بکار نمیبرید؟ در کجای قرآن کلمه شرع بشکل شرع مقدس استفاده شده است؟ دین چه ارتباطی  به افکار عمومی و یا فرهنگ عمومی دارد؟ و آیا مگر لباس و پوشش آخوندی خود  موجب زیر سئوال بردن و نگاه‌های طنزآمیز و تحقیرآمیز و برداشت‌های متفاوتی از آن نمیشود که دیگر پوششهای غیر متداول باعث شوند؟ لازم به تذکر است که جامه و لباس آخوندی اختراعی است که از زمان صفویه  بر جا مانده و جامه ای است بر تن دین و از برای فریب جامعه!

  • محمد

    اینها مرتاض بودن

  • حیاتبخش

    تنها چیزی که احکام باصطلاح حیاتبخش اسلام بما نمیده همین " حیاته" ! بجاش فقط مرگ و نیستی و سربریدن و شلاق و سنگسار و بریدن دست و پاست .....