ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تهدید اوجالان به قطع مذاکرات صلح با دولت ترکیه

رهبر حزب کارگران کردستان در بیانیه‌ای از دولت ترکیه خواست نسبت به کوبانی احساس مسئولیت کند. عبدالله اوجالان دولت ترکیه را تهدید کرد که در غیر این‌صورت مذاکرات صلح را قطع خواهد کرد.

عبدالله اوجالان، رهبر حزب کارگران کردستان، «پ ک ک» که گفته می‌شود در زندانی در جزیره ایمرالی زندانی است، به دولت ترکیه هشدار داده که چنانچه گروه «دولت اسلامی» شهر کوبانی را فتح کند و در این شهر دست به قتل عام مردم بزند، «پ ک ک» مذاکرات صلح با دولت ترکیه را قطع خواهد کرد.

از سال ۲۰۱۲ تاکنون عبدالله اوجالان درباره حقوق شهروندی کردها با دولت ترکیه مذاکره می‌کند

به گزارش رویترز، عبدالله اوجالان در بیانیه‌ای درباره ضرورت دفاع از کوبانی گفته است: «من از همه در ترکیه می‌خواهم که اگر مایل‌اند مذاکرات صلح در راه رسیدن به دموکراسی ادامه پیدا کند، نسبت به کوبانی قبول مسئولیت کنند.»

این بیانیه با امضای عبدالله اوجالان، رهبر حزب «پ ک ک»، از سوی هیأتی از نمایندگان او در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است.

انتظار می‌رود که مجلس ترکیه امروز مجوز حمله نظامی ارتش این کشور به شمال سوریه و عراق را صادر کند. بیانیه رییس حزب کارگران کردستان، «پ ک ک» در پرتو رأی‌گیری پارلمان ترکیه برای دخالت نظامی در سوریه و عراق اهمیت پیدا می‌کند. چنانچه پارلمان ترکیه به این لایحه رأی بدهد، دولت رجب طیب اردوغان اجازه پیدا می‌کند در هر اقدام نظامی که برای دفاع از ترکیه ضرورت دارد مشارکت کند.

پیکارجویان داعش

پیکارجویان گروه «دولت اسلامی» از دو هفته پیش تاکنون شهر کوبانی در شمال سوریه را محاصره کرده‌اند. کوبانی تنها دو کیلومتر با مرز ترکیه فاصله دارد و نقشی استراتژیک در پیشروی جهادگرایان ایفا می‌کند. در صورت تصرف کوبانی، دو منطقه تحت تصرف داعش به یکدیگر متصل می‌شوند. دفاع از کوبانی در برابر شبه‌نظامیان «دولت اسلامی» را پیشمرگه‌های حزب اتحاد دموکراتیک کردستان (ی‌پ‌گ) بر عهده دارند. حزب اتحاد دموکراتیک کردستان (ی‌پ‌گ) از متحدان «پ ک ک» به شمار می‌آید.

رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه در سال ۲۰۱۲ مذاکرات صلح با حزب کارگران کردستان، «پ ک ک» را آغاز کرد؛ با این هدف که مبارزات ۳۰ ساله کردهای ترکیه برای دست‌یابی به حقوق شهروندی‌شان پایان دهد.

اتحادیه اروپا، ایالات متحده آمریکا و ترکیه، حزب کارگران کردستان را در فهرست احزاب تروریستی طبقه‌بندی کرده‌اند. عبدالله اوجالان از ۱۵ سال پیش تاکنون به دلیل خیانت به منافع ملی ترکیه، قتل و تشکیل یک گروه تروریستی در زندان به‌سر می‌برد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.