ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روسیه روبل را در مبادلات تجاری جایگزین دلار می‌کند

ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه، در نشست «فراخوان به سرمایه‌گذاری در روسیه» اعلام کرد که هدف روسیه چرخش به سوی معاملات تجاری با «واحد پول ملی» این کشور است.

ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه، پنجشنبه، ۲ اکتبر در نشستی که با عنوان «فراخوان به سرمایه‌گذاری در روسیه» برگزار شد، اعلام کرد که هدف روسیه چرخش به سوی معاملات تجاری با «واحد پول ملی» این کشور است.

ولادیمیر پوتین: هدف روسیه چرخش به سوی معاملات تجاری با «واحد پول ملی» است

بانک جهانی ۲۸ سپتامبر پیش‌بینی کرده بود که اقتصاد روسیه فقط ۰/۳ درصد رشد خواهد داشت. ارزش روبل نسبت به دلار کاهش پیدا کرده و در حال حاضر یک دلار آمریکا با ۹۸/۳۸ روبل روسیه معامله می‌شود.

رییس جمهوری روسیه در نشست «فراخوان به سرمایه‌گذاری در روسیه» پیش‌بینی بانک جهانی را به چالش کشید و گفت اقتصاد روسیه در بخش های صنعتی و کشاورزی موفق است.

او گفت: «وظیفه امروز کرملین، ایجاد پیشرفت صنعتی و تشکیل شرکت‌های قدرتمند ملی در بخش‌های تولیدی است، چنان‌که بتوانند محصولاتی رقابت‌پذیر تولید کنند.»

او همچنین به تحریم‌های غرب هم اشاره کرد و از آمادگی دولت روسیه برای حمایت از بانک‌ها و شرکت‌های این کشور برای ارتقای سرمایه‌شان خبر داد و گفت: «روسیه اقتصاد مستقل و قدرتمندی خواهد داشت و دارای "تراز تجاری" مناسبی است و به همین دلیل هم به محدود کردن یا جابجایی سرمایه نیاز نخواهد داشت.»

نشست آستاراخان

در چهارمین اجلاس سران کشورهای ساحلی دریای خزر که برای رسیدگی به رژیم حقوقی دریای خزر، دوشنبه همین هفته با حضور سران پنج کشور ساحلی روسیه، ایران، قزاقستان، ترکمنستان و آذربایجان در آستاراخان روسیه برگزار شد، بحث جایگزینی روبل به جای دلار در معاملات تجاری بین کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز در میان آمد.

به گفته اسدالله عسگراولادی، رییس اتاق ایران و روسیه قرار است «میلیون بانک» روسیه با ایجاد شعبه در ایران، ریال و ارز را میان صادرکنندگان ایرانی مبادله ‌کند. در این‌صورت هرچه صادرکننده ایرانی به روسیه صادر کرد، با نرخ ارز آزاد طی سه تا پنج روز در ایران به طرف ایرانی پرداخت خواهد شد.

به دلیل تحریم‌های اتحادیه اروپا، قیمت محصولات کشاورزی و به‌ویژه میوه افزایش پیدا کرده و نرخ تورم در این کشور را به ۸ درصد افزایش داده است.

به گفته الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه این کشور قصد دارد برخی از کالاهایی را که تا پیش از تحریم روسیه از اتحادیه اروپا وارد می‌کرده، از ایران تأمین کند. تأکید وزیر انرژی روسیه بیشتر بر سر محصولات کشاورزی است.

شامگاه سه‌شنبه ۱۸ شهریور ماه چهار سند همکاری و یادداشت تفاهم بین ایران و روسیه امضاء شد. بر اساس این تفاهم‌نامه‌ها قرار است جهش بزرگی در روابط تجاری بین ایران و روسیه اتفاق بیفتد و سطح این روابط به ۱۰ برابر وضعیت موجود ارتقاء پیدا ‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مهرداد

    روسیه نهایتا به اندازه یک کشور متوسط رو به بالای اروپایی قدرت و اثرگذاری دارد ، عدم درک این مسله اول از همه به ضرر خود روسیه خواهد بود . موقعیکه تولید ناخالص ملی کل فدراسیون روسیه به اندازه شهر نیویورک هم نیست با چه چیز امریکا می خواهد هماوردی بکند ؟ فقط جهان سومی هایی مثل سران ایران از شنیدن ای بلوفها ذوق زده می شوند .

  • بهنام

    اتفاقآ امر بسیار مبارکیست ، چرا که در چنین حالتی روسیه به چین کالا صادر کرده و پولش را به روبل از چین کمونیست دریافت میکند و چین هم متقابلآ کالا به روسیه صادر کرده و پولش را به یوآن از روسیه دریافت میکند . و این سیکل بسته ادامه خواهد داشت . یک کوتوله سیاسی احمق هم قبلآ در ایران همین شعارهای پوچ و توخالی را میداد ، ولی بعد از چند صباحی فهمید که چقدر بینهایت احمق بوده که این حرفها و شعارها را داده است و دیگر از این شعارهای پوچ و تو خالی نداد ، یعنی جرات نکرد . وقتی هشتاد در صد ثروت جهان در آمریکاست ، احمقهایی مانند پوتین هیچ حرفی برای گفتن ندارند .