ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک ایرانی‌تبار وزیر اموراجتماعی سوئد شد

«اردلان شکرآبی»، سیاستمدار ایرانی‌تبار سوئد به عنوان وزیر امور اجتماعی در کابینه جدید سوئد معرفی شده است. او که ۳۵ ساله است در انتخابات گذشته از استان استکهلم به پارلمان این کشور راه یافته بود.

«اردلان شکرآبی»، سیاستمدار ایرانی‌تبار سوئد به عنوان وزیر امور اجتماعی در کابینه جدید سوئد معرفی شده است. او که ۳۵ ساله است، در انتخابات گذشته سوئد به عنوان یکی از نمایندگان استان استکهلم به پارلمان این کشور راه یافته بود.


اردلان شکرآبی حقوقدان و فعال حقوق بشر است. او، ۲۵ سال پیش و در ۱۱ سالگی، همراه خانواده‌اش به سوئد پناهنده شد. اردلان شکرآبی پیش‌تر در کنگره حزب سوسیال دموکرات سوئد به عنوان عضو علی‌البدل در هیات رهبری این حزب برگزیده شد.

وزیر تازه امور اجتماعی سوئد، از چهارده سالگی در سازمان جوانان حزب سوسیال دموکرات در شهر محل زندگی خود عضو شده و فعالیت سیاسی خود را آغاز کرده است. او در سال ۲۰۰۳ به عنوان دبیر کل سازمان جوانان حزب سوسیال دموکرات سوئد انتخاب شد و اولین خارجی تباری بود که به این پست رسید.

انتخابات پارلمان، شوراهای استانی و شهر سوئد ۱۴ سپتامبر برگزار شد و حزب سوسیال دموکرات ۳۱ درصد آرا را به دست آورد.
روز گذشته پارلمان سوئد برای انتخاب نخست وزیر رای گیری کرد و بر اساس این رای‌گیری استفان لوون، رهبر حزب سوسیال دموکرات به عنوان نخست وزیر سوئد انتخاب شد.

در رای‌گیری پارلمان در مورد نخست‌ وزیری استفان لوون، ۱۳۴ نماینده رای مثبت، ۴۹ نماینده رای منفی و ۱۵۴ نماینده رای ممتنع دادند. ۱۴ تن از نمایندگان نیز هنگام رای‌گیری غایب بودند.

رای نمایندگان حزب سوسیال دموکرات مثبت، رای نمایندگان احزاب ائتلاف بورژوایی و نیزرای نمایندگان حزب چپ ممتنع و رای نمایندگان حزب دموکرات‌های سوئد منفی بود. بر اساس قانون اساسی سوئد اگر اکثریتی از نمایندگان به پیشنهاد نخست وزیری شخصی رای منفی ندهند، آن شخص به نخست‌وزیری انتخاب می‌شود.

استفان لوون، جمعه سوم اکتبر، کابینه خود را به مجلس معرفی کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • behrooz

    فرزند پسیار عزیزم من پشما تپریک میکویم امیدوارم که سر مشق خوبی برای سایر  ایرانیان باشی ما ملت خوبی هتیم تمام دنیا  درهایش بروی ما باز است الاا کشور خودمان لابد اگر شما بایران بروید  شما را بعنوان جاسوس بدون محاکمه  چندین سال زندان محکوم میکنند که چرا در سویذ وزیر شده اید ودرایران اخوند نشده اید. برای شما توفیق مجدد ارزومندم زنده باد مادرو پدرت وخوشا باحوالشان 

  • موسی

    ارزوی موفقیت دارم برای اقای وزیر.

  • ایرج از تالش

    درود به جوان ایرانی من به این جوان هم میهنی می بالم و به این شخص تبریک می گویم.