ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشته شدن ۳۶ سرباز در نبرد با شبه‌نظامیان در لیبی

لیبی همچنان در آتش جنگ و خونریزی قرار دارد. در نبردهای اطراف فرودگاه بنغازی میان نیروهای ارتش و شبه‌نظامیان اسلامگرا دست‌کم ۳۶ سرباز کشته و بیش از ۷۰ نفر زخمی شدند.

در انفجارها و نبردهای مسلحانه میان ارتش لیبی و شبه‌نظامیان اسلامگرا در اطراف فرودگاه بنغازی واقع در شرق این کشور، دست‌کم ۳۶ سرباز کشته و بیش از ۷۰ نفر زخمی شدند.

نبردهای ارتش و شبه‌نظامیان اسلامگرا در بنغازی ـ ۲۳ اوت ۲۰۱۴

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، سخنگوی نیروهای ویژه ارتش لیبی گفت: «۳۶ سرباز در ادامه نبرد با شبه‌نظامیان اسلامگرا در روز پنجشنبه (دوم اکتبر / ۱۰ مهر) در انفجارهای سه خودرو بمب‌گذاری‌شده کشته شدند.»

به‌گفته وی شبه‌نظامیان اسلامگرا قصد داشتند با حمله به فرودگاه بنغازی آن را به کنترل خود در آورند.

همچنین در میانه روز، دو خودرو بمب‌گذاری‌شده بر سر راه کاروان ارتش در نزدیکی فرودگاه، سه کشته به جای گذاشت.

کمی بعد در انفجار دیگری که آن هم در نزدیکی فرودگاه بنغازی رخ داد چند نفر کشته‌ شدند.

سخنگوی نیروهای ویژه ارتش لیبی افزود، سربازان دیگر در نبردهای اطراف فرودگاه کشته شده‌اند که در مجموع آمار کشته‌شدگان ۳۶ نفر است.

به‌گفته این منبع نظامی، ۷۱ تن از زخمی‌شدگان به بیمارستان المرج، در ۱۰۰ کیلومتری شرق بنغازی منتقل شده‌اند.

ارتش لیبی اعلام کرد که حمله جنگجویان اسلامگرا دفع و «خسارات سنگین جانی و تجهیزاتی» به آن‌ها وارد شده است.

از آغاز ماه سپتامبر شبه‌نظامیان اسلامگرا بارها تلاش کرده‌اند تا کنترل فرودگاه بنغازی را که هم فرودگاه غیرنظامی و هم پایگاه هوایی نظامی دارد، در دست بگیرند.

شبه‌نظامیان اسلامگرا کنترل بیشتر نقاط بنغازی را از ماه ژوئیه در دست دارند و درگیری‌های نظامی میان این نیروها و نیروهای امنیتی ژنرال خلیفه حفتر، به امری روزمره در این شهر و اطراف آن تبدیل شده است. این‌که یکی از طرف‌های درگیری زیان‌ها و شکست‌های خود را اعلام کند، موضوعی نادر است.

یک منبع آگاه در بیمارستان الهواری بنغازی روز پنجشنبه اعلام کرد ۲۳ جنگجوی اسلامگرا که در درگیری‌ها زخمی شده بودند در این بیمارستان بستری شدند و حال جسمانی برخی از آن‌ها وخیم است.

ژنرال حفتر در روز ۱۶ ماه مه سال جاری آغاز عملیات نظامی علیه گروه «انصار شریعت» را اعلام کرد اما موفقیت‌های زیادی به‌دست نیاورد. «انصار شریعت» از سوی مقام‌های دولتی لیبی و آمریکا به‌عنوان یک «گروه تروریستی» شناخته شده است.

جنگجویان شورای انقلابیون بنغازی، که اتحادیه‌ای متشکل از شبه‌نظامیان گروه «انصار شریعت» است، روز پنجشنبه برای چندمین بار به فرودگاه بنغازی یورش بردند.

ژنرال صقر جروشی، فرمانده نیروی هوایی ژنرال حفتر به خبرگزاری فرانسه گفت: «هواپیماها و هلی‌کوپترها حمله به جنگجویان اسلامگرا که قصد پیشروی به سوی فرودگاه را داشتند، انجام دادند.»

در کنار حملات و درگیری‌های نظامی، بنغازی صحنه قتل نیروهای امنیتی، روزنامه‌نگاران و فعالان سیاسی است.

به‌گفته یک مسئول وزارت بهداشت لیبی، ۷۹ نفر در طول ماه سپتامبر در بنغازی کشته شده‌اند.

در گزارشی که سازمان دیدبان حقوق بشر منتشر کرده، از آغاز سال جاری میلادی ۲۵۰ نفر در بنغازی و درنا، واقع در شرق لیبی، دو مرکز اصلی اسلامگرایان تندرو، کشته شده‌اند.

به‌گفته دیدبان حقوق بشر هیچ گروه یا فردی مسئولیت این کشتارها را که می‌تواند به‌عنوان «جنایات جنگی» محسوب شود بر عهده نگرفته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.