ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

طرح جدید «فیس بوک» برای سلامتی و بهداشت

فیس بوک به زودی قادر خواهد بود اطلاعاتی در مورد وضعیت بهداشت و سلامت افراد نیز جمع آوری و در صورت نیاز به آن‌ها مشاوره پزشکی یا بهداشتی دهد.

فیس بوک به زودی قادر خواهد بود اطلاعاتی در مورد وضعیت بهداشت و سلامت افراد نیز جمع آوری کند و در صورت نیاز به آن‌ها مشاوره پزشکی یا بهداشتی دهد.

فیس بوک در حال طراحی برنامه جدیدی برای بهداشت و سلامت است

این غول بزرگ شبکه‌های اجتماعی در حال طراحی برنامه جدیدی برای برداشتن نخستین قدم‌ها در زمینه بهداشت و درمان است. منابعی در شرکت «فیس بوک» این اطلاعات را در اختیار خبرگزاری رویترز گذاشته‌اند.

این طرح شامل ایجاد یک مرکز آن‌لاین سلامتی و بهداشت برای حمایت و کمک به کاربرانی است که از بیماری‌های مختلف، به ویژه تغذیه نامناسب، در رنج هستند. این برنامه قادر خواهد بود به افراد برای بهبود شیوه زندگی خود نیز کمک کند.

در ماه‌های اخیر شرکت فیس بوک جلسات و کنفرانس‌های مختلفی با صنایع پزشکی و دارویی، متخصصان بهداشت وسلامت و همچنین مراکز تحقیقاتی داشته تا بتواند ایده‌ها و پیشنهادات مناسب در این زمینه را جمع‌آوری و بررسی کند.

مدیران فیس بوک به این نتیجه رسیده‌اند که افزودن قابلیت‌ها و «اپلیکیشن‌»هایی در مورد سلامت افراد به این شبکه اجتماعی باعث فعالیت بیشتر کاربران در فیس بوک می‌شود.

یکی از دلایلی که فیس بوک را به این نتیجه رساند، طرح «اعلام اهدای عضو» بود که در سال ۲۰۱۲ از سوی فیس بوک اعلام شد. در آن زمان فیس بوک از کاربران خواست اگر قصد «اهدای عضو» به افراد دیگر را دارند یا به چنین طرح‌های پزشکی متمایلند آن را در قالب استاتوسی در یکی از صفحات ویژه فیس بوک اعلام کنند. این طرح فیس بوک میانگین تعداد کسانی را که در آمریکا برای اهدای عضو در هر روز ثبت نام می‌کردند ظرف مدت بسیار کوتاهی چندین برابر کرد.

طرح اهدای عضو در فیس بوک در سال ۲۰۱۲ موفقیت فوق العاده‌ای پیدا کرده بود

از سوی دیگر، تحقیقات فیس بوک نشان می‌دهد بسیاری از کاربرانی که مبتلا به برخی بیماری‌ها، از جمله دیابت یا «مرض قند» هستند در شبکه‌های اجتماعی به دنبال توصیه‌های بهداشتی برای وضعیت سلامت خود می‌گردند.

با این حال طبق قوانین آمریکا، شرکت‌های دارویی مجاز به تبلیغ محصولات خود به ویژه‌ داروهایی که نیاز به نسخه پزشک دارند از طریق فیس بوک نیستند.

مارک زوکربرگ، بنیان‌گذار فیس بوک، و همسرش پریشیلا چان که پزشک اطفال است، به تازگی یک کمک ۵ میلیون دلاری در اختیار یک مرکز پزشکی در کالیفرنیا گذاشته‌اند.

پیش‌بینی می‌شود منتقدان فیس بوک بار دیگر نسبت به حفظ اطلاعات شخصی کاربران، به ویژه اطلاعاتی که به جسم و سلامتی آن‌ها مرتبط است، ابراز نگرانی کرده و نسبت به این طرح جدید هشدار دهند.

خبرگزاری رویترز از قول منابع خود در شرکت فیس بوک گفته به همین دلیل ممکن است این طرح جدید با نام دیگری به جز «فیس بوک» ارائه شود تا حساسیت منتقدان را کمتر برانگیزد.

فیس بوک به تازگی به کاربران اجازه داده است که از نام دیگری به جز نام حقیقی خود استفاده کنند. این سیاست احتمالا در موفقیت طرح سلامت فیس بوک نیز نقش مهمی خواهد داشت، زیرا بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند در مورد مشکلات سلامت خود با نامی غیرواقعی صحبت کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.