ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ادامه گفت‌وگوهای ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تهران

رضا نجفی، سفیر ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، از ادامه گفت‌وگوهای میان ایران و آژانس در تهران خبر داد.

رضا نجفی سفیر ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از ادامه گفت‌وگوهای میان ایران و آژانس در تهران خبر داد.

هفتمین دور مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای گروه ۱+۵ بدون نتیجه پایان یافت.

به گزارش خبرگزاری رسمی ایران (ایرنا)، قرار است ترو واریورانتا، معاون امور پادمان‌ها و هیئتی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، هفته دیگر برای ادامه گفت‌گوها در خصوص مسائل هسته‌ای ایران به تهران بیایند.

به گفته رضا نجفی از پنج موضوع مورد بررسی در چارچوب همکاری‌های ایران و آژانس، دو موضوع باقی مانده که بررسی‌های اولیه درباره آن‌ها انجام شده است. سفر مقامات آژانس به ایران در چارچوب حل دو موضوع مذکور است.

سفیر ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در آستانه این دیدار، به یوکیا آمانو، رئیس ر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و دیگر مسئولان این سازمان هشدار داده که لازم است به تعهدات خود برای حفظ اطلاعات محرمانه جمهوری اسلامی ایران عمل کند.

وی گفته است: «مایه تاسف این است که حفظ اطلاعات طبقه‌بندی شده در آژانس دوباره رعایت نشده و در حالی‌که ایران و آژانس مشغول برنامه‌ریزی برای از سرگیری مذاکرات بودند، خبر آن توسط یک رسانه غربی منتشر شده است.»

فاش شدن اطلاعات محرمانه گفت‌وگوهای مابین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای، ایران را نگران کرده است. نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی، بر این نکته تاکید کرده است که «این موضوع یکبار دیگر نگرانی ایران در مورد وجود جاسوسی در آژانس را تائید می‌کند».

هفتمین دور مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای گروه ۱+۵، شامل آمریکا، روسیه، چین، بریتانیا، فرانسه و آلمان در نیویورک (۱۹ سپتامبر/ ۲۸ شهریورماه تا ۲۵ سپتامبر/ سوم مهرماه) بدون نتیجه پایان یافت.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» پیشرفت کمی حاصل شد و اختلافات اساسی بر سر غنی‌سازی اورانیوم هنوز پا برجاست.

با این حال یک مقام ارشد دولت آمریکا به خبرنگاران گفته که هنوز اختلافات جدی است. او عدم فهم متقابل میان ایران و آمریکا پیرامون موضوعات اساسی را یک مانع مهم دانست و گفت که انتظار می‌رود همه از جمله ایران در این رابطه تصمیماتی دشوار بگیرد.

به گفته عباس عراقچی، عضو بلندپایه تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران، روز پنجشنبه سوم مهرماه، مشی ایران «پافشاری بر حقوق و عبور نکردن از خط قرمزها است» و ایران آمادگی آن را دارد که «با حفظ حقوق هسته‌ای و خطوط قرمز»، راه‌حل‌هایی برای رفع نگرانی‌ها ارائه کند.

بیدون نتیجه ماندن مذاکرات در حالی است که فقط هفت هفته تا پایان مهلت ۲۴ نوامبر از مذاکرات هسته‌ای ایران باقی مانده است.

روز جمعه ۲۶ سپتامبر خبرگزاری «آسوشیتدپرس» اعلام کرده بود که آمریکا پیشنهادی جدید برای ایران دارد که به آن اجازه خواهد داد نیمی از پروژه غنی‌سازی اورانیوم خود را حفظ کند، اما محدودیت‌های دیگری اعمال شود تا از تولید تسهیلات هسته‌ای جلوگیری کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • mansour

    این نمایندان ایران چقدر نادان هستند! دولت امریکا تلفن روئسای کشورهای دوست و متحد خود را شنود می کند و اسرار نظامی،صنعتی و  خصوصی آنان را نیز ضبط و در مواقع نیاز بکار می گیرد،حال شما انتظار دارید که گفتگو و توافقات  شما را جاسوسی نکنند؟