ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خواننده «نوایی، نوایی» درگذشت

غلامعلی پورعطایی، نوازنده سر‌شناس دوتار و از موسیقی‌دانان صاحب سبک در عرصه موسیقی نواحی خراسان درگذشت. او را با ترانه «نوایی نوایی» می‌شناسند.

غلامعلی پورعطایی، نوازنده سر‌شناس دوتار و از موسیقی‌دانان صاحب سبک در عرصه موسیقی نواحی خراسان درگذشت. او را با ترانه «نوایی نوایی» می‌شناسند.

غلامعلی پورعطایی، نوازنده سر‌شناس دوتار و از موسیقی‌دانان صاحب سبک در عرصه موسیقی نواحی خراسان

خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا گزارش داده است که غلامعلی پورعطایی که به سنگ صفرا و عفونت ریه مبتلا بود و مدتی هم در بیمارستان امام رضا در شهر مشهد تحت درمان قرار داشت، شنبه، ۱۲ مهرماه در ۷۳ سالگی درگذشت.

خبرگزاری‌های ایران گزارش داده بودند که حسن روحانی، رییس جمهوری ایران هیأتی را برای نظارت بر درمان خواننده «نوایی، نوایی» تعیین کرده بود و اعضای این هیأت هم ظاهراً از پیشرفت درمان پورعطایی راضی بودند. سعید سرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان خراسان رضوی نیز گفته بود هزینه درمان را دولت به عهده گرفته اما ظاهراً این هنرمند به جراحی نیاز نداشته و پس از مدتی حالش رو به بهبود گذاشته و پزشکان او را اول مهرماه مرخص کرده‌ بودند. با این حال تنها پس از ۱۰ روز که او از بیمارستان مرخص شده بود، در اثر پیامدهای عفونت ریوی درگذشت.

غلامعلی عطایی در سال ۱۳۲۰ در محمودآباد در تربت جام چشم بر جهان گشود. او کارمند بازنشسته آموزش و پرورش بود و از نوجوانی به ساز و آواز علاقه داشت. دوتارنوازی او در شاهنامه‌خوانی‌ها از آثار به یادماندنی‌اش به شمار می‌آید.

او در سال‌های دهه ۱۳۴۰ که به خاطر جشن هنر شیراز موسیقی نواحی و موسیقی ملی ایران در مرکز توجه قرار گرفته بود، از سوی رادیو تلویزیون ملی ایران به تهران دعوت شد و دوتارنوازی‌اش با اقبال هنردوستان و سفارتخانه‌های اروپایی در تهران مواجه شد. چنین بود که در شهرهای مختلف ایران و در اروپا کنسرت‌هایی برگزار کرد و نام‌آور شد.

او بر آن بود که با دوتار می‌توان جوشش روح را به فریادی دلنشین بیان کرد. از گفته‌های اوست: «مثل این است که دوتار با یک دعوا آغاز می‌شود، اما همواره با آشتی به پایان می‌رسد.»

غلامعلی عطایی در فیلم کوتاه «فاخته» ساخته واروژ کریم مسیحی نیز بازی کرده بود.

ویدئو: «نوایی، نوایی»؛ غلامعلی عطایی:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.