ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آغاز انتخابات سراسری در پنجمین کشور بزرگ جهان

در برزیل انتخابات سراسری برگزار می‌شود. برزیلی‌ها از گرانی و بیکاری رنج می‌برند. دیلما روسف از حزب کارگر پیشتاز است، اما ممکن است انتخابات به دور دوم هم کشیده شود.

امروز، ۵ اکتبر در برزیل انتخابات سراسری برگزار می‌شود. در این انتخابات رئیس‌جمهوری جدید، فرمانداران ایالتی، نمایندگان فدرال و دولتی و ثلثی از سناتور‌ها انتخاب می‌شوند و بدین ترتیب سرنوشت رهبری سیاسی برزیل که از نظر وسعت پنجمین کشور جهان است، رقم می‌خورد. بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها دیلما روسف، نخستین زنی که چهار سال پیش بر کرسی ریاست جمهوری برزیل تکیه داد، ۴۴ درصد آرا را به دست می‌آورد و احتمالاً یک بار دیگر پیروز انتخابات ریاست جمهوری برزیل خواهد بود.

مارینا سیلوا (راست) و دیلما روسف (چپ)؛ شکست غیرمنتطره سیلوا، پیروزی غیرمنتظره روسف

آئسیو نوس که اقتصاددان و از طرفداران سرمایه‌داری جهانی‌ست تا پیش از این از بخت چندانی برخوردار نبود. اما اکنون، در آستانه برگزاری انتخابات سراسری در برزیل، پیش‌بینی می‌شود که ۲۶ درصد آرا را به دست بیاورد.

مارینا سیلوا، فعال ریست‌محیطی که ابتدا رقابت تنگاتنگی با دیلما روسف داشت، بخشی از آرای خود را از دست داده و با ۲۴ درصد از آرا به جایگاه سوم تنزل پیدا کرده است. پیش‌بینی می‌شود که هیچ‌یک از نامزدان نتواند در دور اول به اکثریت آرا دست یابد و انتخابات به دور دوم کشیده شود. اگر چنین شود، دور دوم انتخابات ۲۶ اکتبر سال جاری برگزار خواهد شد.

نارضایتی مردم و رقابت احزاب

دیلما روسف در انتخابات سال ۲۰۱۰ به عنوان رییس جمهور برزیل انتخاب شد. در شهرهای سائوپائولو و ریودوژانیرو که هر دو از شهرهای بزرگ برزیل به شمار می‌آیند، در چهار سال گذشته هزاران نفر به فساد اداری، تورم اقتصادی و کمبود نهاد‌ها و مؤسسات حمایتگر دولتی اعتراض کرده‌اند.

بسیاری از معترضان به دلیل کمبود بیمارستان‌ها و مدارس دولتی و ناکارآمدی نظام بهداشت و درمان به خیابان‌ها می‌آمدند. همچنین افزایش روزافزون قیمت مواد غذایی نیز یکی دیگر از دلایل نارضایتی اجتماعی در برزیل است. وحشت از بیکاری و افزایش روزافزون قیمت انرژی در چهار سال گذشته نیز به این نارضایتی‌ها دامن زده است.

آئسیو نوس، اقتصاددان ۵۴ ساله که به طیف راست میانه‌رو تعلق دارد موفق شد در بستر این نارضایتی‌های اجتماعی موقعیت حزب سوسیال دموکرات (PSDB) را نسبت به حزب کارگر برزیل تقویت کند. دیلما روسف به حزب کارگر (PT) تعلق دارد. از سوی دیگر مارینا سیلوا، سیاستمدار ۵۶ ساله که پیش از این وزیر محیط زیست برزیل بود کاندید حزب سوسیالیست (PSB) است.

انتخابات سراسری برزیل، امروز ۵ اکتبر، ساعت ۸ صبح به وقت محلی برگزار می‌شود و ۴۰۰ هزار نفر از نیروهای پلیس هم مراقب امنیت صندوق‌ها هستند. پیش‌بینی می‌شود که شامگاه امروز نخستین نتایج انتخابات سراسری برزیل اعلام شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.