ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بيش از چهار هزار مدرسه در ايران، کمتر از پنج دانش‌آموز دارند

علی‌اصغر فانی، وزير آموزش و پرورش ايران از وجود ۴۶۰۰ مدرسه در سطح کشور خبر داد که سال گذشته با ثبت نام يک تا پنج دانش آموز فعاليت می‌کرده‌اند.

علی‌اصغر فانی، وزير آموزش و پرورش ايران از وجود ۴۶۰۰ مدرسه در سطح کشور خبر داد که سال گذشته با ثبت نام يک تا پنج دانش آموز فعاليت می‌کرده‌اند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ايرنا، شامگاه شنبه ۱۲ مهر، به نقل از فانی گزارش داد که در سال گذشته ۱۱۰ نیز مدرسه فقط يک دانش‌آموز داشتند و يک معلم هم به اداره و تدريس هر يک از اين مدارس مشغول بود.

وزير آموزش و پرورش ايران گفت که اين وزارت‌خانه در تلاش است هيچ کودک شش تا ۱۱ سال از آموزش محروم نماند.

فانی در حالی از تلاش‌های برای آموزش کودکان سخن گفته که مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی آمار کودکان بازمانده از تحصيل را سه ميليون و ۲۰۰ هزار نفر اعلام کرده است.

بر پايه آمارهای رسمی از جمعيت ۱۹‌ميليون و ۴۳۵‌ هزار نفری در سنين هفت تا ۱۹ سال در سال ۹۱-۹۰ که بايد آموزش خود را در مدارس ادامه می‌دادند، بيش از هفت ميليون و ۱۳۵‌هزار نفر به دلايل اقتصادی و غيره قادر به ادامه تحصيل نبوده‌اند و در حقيقت بيش از ۳۷ درصد دانش‌آموزان ايرانی در همان سال مجبور به ترک تحصيل شد‌ه‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faryad

    درکشورهای متمدن اگر دانش اموز یکروز بمدرسه نرود٬ پیگیر علتش میشوند.  چون تحصیلات  در مدارس اجباری است .