ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تجمعات اعتراضی در هنگ‌کنگ فروکش کرد

بخش بزرگی از دانشجویان هنگ‌کنگی در واکنش به اولتیماتوم دولت محلی، تجمعات خیابانی را برچیدند. هنوز ۱۰۰۰ نفر در خیابان‌ها مانده و خواستار ملاقات با لئونگ هستند.

بخش بزرگی از دانشجویان هنگ‌کنگی در واکنش به اولتیماتوم دولت محلی، تجمعات خیابانی را برچیدند. حدود ۱۰۰۰ نفر هنوز در خیابان‌ها مانده و خواستار ملاقات با لئونگ هستند.

گروه قابل توجهی از معترضان هنگ‌کنگی پیش از به سر رسیدن مهلت اعلام شده دولت در توقف تظاهرات، خیابان‌ها را ترک کردند. آنها که باقی‌ مانده‌اند برای ملاقات و مذاکره با لئونگ اعلام آمادگی کرده‌اند. شروط و اهداف دانشجویان از گفت‌وگوی پیشنهادی روشن نیست.

لئونگ از تظاهرکنندگان خواسته بود تا صبح دوشنبه ششم اکتبر خیابان‌ها را تخلیه کنند «وگرنه هر اقدام لازم برای برقراری نظم عمومی انجام می‌گیرد.» روز یکشنبه پلیس با گاز اشک‌آور گروهی از تظاهرکنندگان را از اطراف مقر نخست‌وزیری رانده بود.

تظاهرکنندگان خواستار تغییر قانونی هستند که به مردم هنگ‌کنگ امکان برگزاری انتخابات مستقیم در سال ۲۰۱۷ را می‌دهد اما تعیین صلاحیت نامزدها را به مقامات چینی واگذار می‌کند.

تظاهرکنندگان خواستار انتخابات آزاد هستند و لئونگ، رئیس دولت محلی را دست‌نشانده چین می‌دانند. در روزهای هفته گذشنه ده‌ها هزار نفر در خیابان‌های هنگ‌کنگ ماندند. این تظاهرات گردش امور در دو محله بزرگ این متروپل را مختل کرد.

نقطه اوج تظاهرات روز شنبه چهارم اکتبر بود که بیش از ۱۶۵ نفر در حمله سازماندهی‌ شده گروهی چماق‌دار زخمی شدند. دولت محلی مسئولیتی در قبال این حمله به عهده نگرفت و آن را به مافیای هنگ‌کنگ نسبت داد. پلیس ۱۹ نفر را در این خشونت دستگیر کرد.

دانشجویان معترض گفته‌اند به تلاش خود برای اعاده دموکراسی در هنگ‌کنگ ادامه می‌دهند. آنها هم اولتیماتومی به رئیس دولت محلی داده و گفته بودند که در صورت برآورده نشدن خواست‌شان، دفتر او  را اشغال می‌کنند. لئونگ اما به این ضرب‌الاجل اعتنایی نکرد.

اعتراضات هنگ کنگ به «جنبش چتر» معروف شده بود. معترضان ابتدا برای حفظ خود در برابر گاز اشک‌آور و تابش آفتاب از چتر استفاده می‌کردند اما به سرعت چتر تبدیل به نمادی برای این اعتراض‌ها شد.

یک دلیل دیگر گسترده شدن اعتراضات به شکاف اقتصادی، فقیر شدن قشری از جامعه و افزایش بی‌رویه بهای زمین و خانه در هنگ‌کنگ باز می‌گردد. مخالفان، دولت لئونگ را متهم به ناکارایی در ترمیم این شکاف‌ها می‌کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.