ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«بیمارستان‌های فرسوده آسیب‌پذیرترین بناهای کشورند»

وزیر بهداشت ایران با تاکید دوباره بر فرسوده بودن بیمارستان‌های کشور‌، اعلام کرد که مشارکت بخش خصوصی در بیمارستان‌سازی به معنای خصوصی شدن خدمات درمانی نیست.

وزیر بهداشت ایران با تاکید دوباره بر فرسوده بودن بیمارستان‌های کشور‌، اعلام کرد که مشارکت بخش خصوصی در بیمارستان‌سازی به معنای خصوصی شدن خدمات درمانی نیست.

سیدحسن هاشمی‌، وزیر بهداشت و درمان ایران می‌گوید با توجه به فرسودگی بیمارستان‌ها و ناتوانی اعتبارات برای بازسازی آنها، از ظرفیت و پتانسیل علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در این حوزه استفاده خواهد شد. او اضافه می‌کند که این به معنای خصوصی شدن بیمارستان‌های دولتی یا آموزشی نخواهد بود.

هاشمی روز یکشنبه ۱۳ مهر در گفت‌وگو با خبرگزاری «ایسنا» تاکید کرد که استقبال دولت از سرمایه‌گذاری افراد به معنای آن نیست که شرایط برای دریافت خدمات مردم تغییر کند. او اذعان کرد که بیمارستان‌های فرسوده از آسیب‌پذیرترین ابنیه کشور هستند و افزود: «اگر یک زلزله در کشور بیاید اولین جایی که باید خدمت ارائه کند بیمارستان است در حالی که بیمارستان‌های فرسوده آسیب‌پذیرترین ابنیه در کشور هستند و ببینید چه بلایی بر سر مردم خواهد آمد.»

او این را هم گفت که اگر دولت پولدار بود خود بیمارستان‌ها را می‌ساخت.

توضیحات وزیر بهداشت برای بر طرف کردن ترس عمومی از خصوصی شدن بیمارستان‌های دولتی، از این رو قابل درک است که تعرفه بیمارستان‌های دولتی و خصوصی تفاوت‌های نجومی با یکدیگر دارند.

بر اساس طرح موسوم به طرح تحول سلامت که در اردیبهشت ۱۳۹۳ ابلاغ شده، فرانشیز خدمات تشخیصی و درمانی سال ۹۳ معادل ده درصد در بخش بستری و در بخش سرپایی معادل ۳۰ درصد است اما هزینه بستری شدن در بیمارستان‌های خصوصی تهران به شبی دو میلیون تومان منهای هزینه‌ عمل می‌رسد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hamid

    تحول سلامت = تحول جیب پزشک چپاول بودجه سلامت به اسم تحول سلامت