ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئيس بسيج هنرمندان، وزارت ارشاد را تهدید کرد

رئيس سازمان بسيج هنرمندان، عملکرد وزارت ارشاد را نگران‌کننده خواند و از اين وزارتخانه خواست که امکانات مالی دولت را از دست «حلقه‌های وابسته به جريان معارض نظام و انقلاب» دربياورند.

حسين قناديان، رئيس سازمان بسيج هنرمندان، عملکرد وزارت ارشاد و رويکردهای معاونت هنری آن را نگران‌کننده خواند و از اين وزارتخانه خواست که امکانات مالی جمهوری اسلامی را از دست آن‌چه وی «حلقه‌های وابسته به جريان معارض نظام و انقلاب» نامید، دربياورند.

به گزارش تارنمای سيمرغ، حسين قناديان گفت: «دلسوزان فرهنگ انقلاب اسلامی اين روز‌ها به‌ويژه از رويداد‌ها و رويکردهای حوزه معاونت هنری ارشاد نگران هستند و اتفاقات اين بخش را با دقت بيشتری رصد می‌کنند.»

او  از «ذوق‌زدگی برخی از محافل خاص هنری فتنه‌گران» از رويکرد وزارت ارشاد در عرصه‌های تئاتر، موسيقی و حتی هنرهای تجسمی سخن گفت و پرسید: «چه اتفاقاتی افتاده که ضد انقلاب، طمع بسياری به اين وزارت ارشاد و فضای کنونی‌اش پيدا کرده است؟ اتفاقات زنجيره‌ای که در بخش تئاتر و موسيقی و به ويژه تشکل‌های هنری و محافل سياسی با پوشش حلقه هنری افتاده است کم‌کم در بخش‌های ديگر مانند سينما، فعاليت‌های قرآنی و فرهنگی ادبی در حال رخ دادن است.»

حسين قناديان از رويکرد معاونت هنری وزارت ارشاد اظهار تأسف کرد و گفت: «ابراز بی‌اطلاعی از برخی اتفاقات در ساير حوزه‌ها، مانند تحرکات باشگاه سياسی منحله کانون نويسندگان يا برخی از فيلمسازان فتنه، عذر بدتر از گناهی است که ناشی از عدم حساسيت لازم برخی افراد و عدم کفايت آن‌ها در تشخيص شرايط دارد.»

کانون نویسندگان ایران جمعه هفتم شهریورماه سال جاری، پس از ۱۲ سال، مجمع عمومی خود را در مکانی خصوصی، در تهران برگزار کرد و عده زیادی از اعضای کانون از سراسر ایران در این مجمع حضور داشتند و کانون انتخابات هیأت دبیران را برگزار کرد.

پس از برگزاری مجمع عمومی کانون نویسندگان ایران، غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه، این کانون را تهدید به برخورد قانونی کرد. اژه‌ای گفت چنانچه کانون نویسندگان در زمانی که برای آن محدودیت ایجاد شده، فعالیت‌هایش را از سر بگیرد، دادستان با آن برخورد قضائی خواهد کرد.

پس از آن عباس صالحی، معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد با بیان این‌که «درباره صحبت‌های اژه‌ای حرف خاصی ندارم»، گفت از تشکیل مجمع عمومی کانون نویسندگان بی‌اطلاع است و وزارت ارشاد هم «نه اطلاعی داشته، نه نظری داشته و نه در برگزاری آن نقشی داشته است».

همچنین اشاره رئيس سازمان بسيج هنرمندان به «فیلمسازان فتنه» نیز احتمالا به شرکت فیلم «قصه‌ها» در بخش مسابقه جشنواره فیلم ونیز مربوط می‌شود که در آن رخشان بنی‌اعتماد، کارگردان و فیلمنامه‌نویس فیلم، برنده جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره شد.

«قصه‌ها» اثری با دستمایه نقد اجتماعی و روایتگر خشونت خانگی، بیکاری و اعتیاد و تصویری از جامعه امروز ایرانی است. پس از نمایش آن در ونیز، علی جنتی، وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی به‌شدت از این فیلم انتقاد کرد و گفت این فیلم اجازه نداشته است که در جشنواره ونیز شرکت کند.

حسين قناديان، رئيس سازمان بسيج هنرمندان، افزود: «صراحتا بايد درباره نتيجه فضای مسموم حاصل از اقدامات و رويکردهای معاونت هنری ارشاد، نگران بود و از اين وزارتخانه خواست که امکانات بيت‌المال را از دست حلقه‌های وابسته به جريان معارض نظام و انقلاب دربياورند.»

او گفت: «هيچ نظامی برای مخالف و معارض خود در زمينه تبليغ عليه ارزش‌‌ها و معتقداتش هزينه و سرمايه‌گذاری نمی‌کند. هيچ نظامی در دنيا با امکانات خودش تيشه به ريشه خودش نمی‌زند.»

قناديان همچنین اعلام کرد: «تشکل‌های هنری انقلاب اسلامی با حساسيت اين فضا را رصد می‌کنند و هرگاه لازم باشد از طريق سازوکارهای قانونی به اعمال نظارت و بررسی واقعيت‌های ماهيت اتفاقات اخير و آتی حوزه فرهنگ خواهند پرداخت.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.