ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نمایشگاه کتاب فرانکفورت گشایش یافت

ادبیات فنلاند در مرکز توجه نمایشگاه کتاب فرانکفورت در سال ۲۰۱۴ قرار دارد. ایران با ۲۰۰ عنوان کتاب از ۶۵ ناشر گزینش‌شده حضور دارد.

شصت و ششمین نمایشگاه کتاب فرانکفورت گشایش یافت. ادبیات فنلاند در مرکز توجه نمایشگاه کتاب فرانکفورت در سال ۲۰۱۴ قرار دارد و از ایران نیز در این نمایشگاه ۲۰۰ عنوان کتاب از ۶۵ ناشر ایرانی عرضه می‌شود.

شصت و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت از ۸ تا ۱۲ اکتبر ۲۰۱۴ (۱۶ تا ۲۰ مهرماه ۱۳۹۳) برگزار می‌شود. این نمایشگاه از نظر خرید و فروش حقوق آثار و ارتباط ناشران جهان با هم مهم‌ترین نمایشگاه کتاب جهان به شمار می‌آید.

نمایشگاه کتاب فرانکفورت گشایش پیدا کرد

مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران که یک نهاد دولتی است با اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت دو غرفه برگزار می‌کند. غرفه کتاب بزرگسال ۲۰۰ متر و غرفه ادبیات کودک و نوجوان ۴۰ متر مساحت دارد. در این غرفه‌ها ۲۰۰ عنوان کتاب از ۶۵ ناشر ایرانی عرضه می‌شود.

در مراسم گشایش شصت و ششمین نمایشگاه کتاب فرانکفورت، سوفی اوکسانان، نویسنده سر‌شناس فنلاندی روی صحنه رفت و داستان‌خوانی کرد. با داستان‌خوانی او نمایشگاه کتاب فرانکفورت گشایش یافت.

سوفی اوکسانان یکی از مهم‌ترین نویسندگان فنلاند به شمار می‌آید. آثار او تاکنون به ۳۷ زبان ترجمه و منتشر شده‌اند.

سوفی اوکسانان، نویسنده سر‌شناس فنلاندی

در شصت و ششمین نمایشگاه کتاب فرانکفورت، ادبیات فنلاند در مرکز توجه قرار دارد. ناشران آلمان به این مناسبت ۲۱۰ عنوان رمان، مجموعه داستان و مجموعه شعر از ادبیات معاصر فنلاند برگزیده‌اند و این آثار را به آلمانی ترجمه و منتشر کرده‌اند. ۱۳۰ عنوان از این آثار با همکاری دولت‌های آلمان و فنلاند ترجمه و انتشار یافته است.

هاینریش ریتمولر، رییس اتحادیه کتابفروشان آلمان در سخنانی تنوع بازار کتاب در این کشور را ستود و اهمیت کتاب‌های الکترونیک را یادآوری کرد.

یکی از موضوعاتی که در شصت و ششمین نمایشگاه کتاب فرانکفورت به بحث گذاشته می‌شود تأثیر فن‌آوری‌های تازه بر نشر کتاب و همچنین چگونگی درهم‌آمیزی گونه‌های ادبی و تلفیق آنان با هم در پرتو صنعت کتاب الکترونیک است.

کار‌شناسان نشر همچنین در سالن شماره ۸ این نمایشگاه درباره چالش‌های کتاب الکترونیک و نشر مؤلف بحث خواهند کرد. طراحی جلد کتاب‌ها نیز یکی دیگر از موضوعات مورد بحث در شصت و ششمین نمایشگاه کتاب فرانکفورت خواهد بود.

بیش از دو هزار شاگرد دبستانی به این نمایشگاه دعوت شده‌اند با این امید که کتابخوانی در میان کودکان رواج بیشتری پیدا کند.

گردهمایی نویسندگان تازه‌کار یکی دیگر از برنامه‌های نمایشگاه کتاب فرانکفورت است. همچنین قرار است نویسندگان دور هم جمع شوند و برای اداره بهتر جهان پیشنهادهایی به سیاستمداران بدهند.

ناشران دستچین شده ایرانی

از ایران ۱۵ ناشر و آژانس ادبی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت شرکت می‌کنند. نام مجمع ناشران دفاع مقدس و انجمن فرهنگی ناشران دانشگاهی و آژانس ادبی غزال اعلام شده است.

شهلا لاهیجی: ۵۵ کتاب ما هنوز در وزارت ارشاد مانده

دویست عنوان کتابی که در غرفه‌های ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت عرضه می‌شوند قلمروهای زیر را دربرمی‌گیرند:

۱۴ عنوان حقوقی
۲۵ عنوان مذهبی
۷ عنوان علمی، آموزشی
۱۸ عنوان سیاسی، فرهنگی
۲۸ عنوان هنری
۹۵ عنوان ادبی
۲۵ عنوان مجموعه شعر
۱۰ عنوان روان‌شناسی
۲۲ عنوان نمایشنامه
۱۳ عنوان کتاب‌های متفرقه

این دومین دوره‌ای است که اتحادیه ناشران با مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی حضور گروه دستچین‌شده‌ای از ناشران ایرانی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت را سازماندهی می‌کند.

شهلا لاهیجی، مدیر انتشارات روشنگران و مطالعات زنان، در آستانه برگزاری نمایشگاه کتاب فرانکفورت اعلام کرده بود که برای سومین سال متوالی در این نمایشگاه شرکت نمی‌کند. او دلیل این تصمیم را محدودیت نشر کتاب در ایران و بی‌انگیزگی ناشران عنوان کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.