ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نخستین بیمار مبتلا به ابولا در آمریکا درگذشت

بیمار لیبریایی مبتلا به ابولا که در بیمارستانی در دالاس بستری بود، جان خود را از دست داد. او ویروس این بیماری را به ده نفر دیگر از نزدیکانش هم انتقال داده بود.

بیمار لیبریایی مبتلا به ابولا که در بیمارستانی در دالاس بستری بود، درگذشت. او ویروس این بیماری را به ده نفر دیگر از نزدیکانش هم انتقال داده بود.

بیمار ۴۲ ساله مبتلا به ابولا که نخستین مورد این بیماری در امریکا شناخته می‌شد، ظهر چهارشنبه ۸ اکتبر جان خود را از دست داد. او در زادگاه خود، لیبریا به این ویروس مبتلا شده بود اما بیماری در زمان سفر او به تگزاس تشخیص داده شد.

توماس اریک دانکان برای دیدار با خانواده‌اش به دالاس آمده بود.

بیمار ابتدا از سوی مقامات کلینیک به خانه فرستاده شده بود اما دو روز بعد فراخوانده و قرنطینه شد. شماری از نزدیکان او هم که با وی در طول کمون بیماری تماس داشتند، تحت کنترل قرار گرفتند. ویروس ابولا در این میان به ده نفر از بستگان قربانی سرایت کرده بود.

وزارت حفاظت ملی امریکا اعلام کرده که تمامی مسافرات پروازها به آمریکا را از نظر نشانه‌های ابتلا به ابولا کنترل خواهد کرد. ادارات مرزی باید به مسافران کلیه اطلاعات مربوط به سمپتوم ابولا را ارائه دهند.

الئاندرو میورکاس، معاون وزارت حفاظت ملی امریکا در کنفرانس امنیت فرودگاه‌ها اعلام کرد مقامات ایالات متحده باید باید مراقب نشانه‌های بیماری نزد مسافران نیز باشند. جزییات مراقبت و دقت در نشانه‌های بیماری نزد مسافران در مرزهای هوایی و زمینی ایالات متحده هنوز روشن نیست.

دولت آمریکا از چند روز پیش در حال بحث پیرامون راه صحیح پیشگیری از ورود ویروس ابولا به این کشور است. اپیدمی ابولا در غرب آفریقا تاکنون به مرگ ۳۶۰۰ نفر منجر شده است. نخستین مورد ابتلا به ابولا در اروپا از اسپانیا گزارش شد.

اوت ۲۰۱۴ یک کشیش اسپانیایی در اثر ابتلا به ویروس «ابولا» در بیمارستانی در مادرید درگذشت. این کشیش ۷۵ ساله که میگل پارخاس نام داشت در لیبریا به «ابولا» مبتلا شده و در بیمارستانی در مادرید تحت درمان قرار گرفته بود. او نخستین مورد ابتلا به ویروس «ابولا» در کشورهای عضو اتحادیه اروپا بود.

اتحادیه اروپا، سه‌شنبه ۷ اکتبر از وزارت بهداشت اسپانیا تقاضا کرده بود راهکارهای بهداشتی در درمان و پرستاری از مبتلایان به «ابولا» را بررسی کند.

تشخیص بیماری ابولا به سرعت میسر نیست و نشانه‌های ابتلا به ویروس، ۲۱ روز بعد و با تب و حالت تهوع و اسهال بروز می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.