ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رسيدگی به پرونده محمدرضا رحیمی در ديوان عالی کشور

پرونده محمدرضا رحیمی، معاون اول محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور پیشین ایران، با اعتراض متهم در ديوان عالی کشور رسيدگی خواهد شد.

پرونده محمدرضا رحیمی، معاون اول محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور پیشین ایران، با اعتراض متهم در ديوان عالی کشور رسيدگی خواهد شد.

محمدرضا رحیمی و محمود احمدی‌نژاد

روزنامه ایران ضمن انتشار این خبر نامی از محمدرضا رحیمی نبرده و از وی با عنوان «يکی از مديران ارشد دولت دهم» یاد کرده و نوشته است وی به اتهام مسائل مالی در پرونده اختلاس از شرکت بيمه ايران محکوم شده و شنیده شده است که محکومیت وی ۱۴ سال حبس و پرداخت ۴ ميليارد تومان جزای نقدی بوده است.

محمدرضا نادری، وکيل متهم روز شنبه ۱۲ مهرماه با حضور در دادگاه کيفری استان تهران لايحه اعتراض موکل خود را نسبت به حکم صادره تقديم دادگاه کرد.

این روزنامه  به‌نقل از «يک مقام آگاه» نوشته است پرونده متهم در اسفندماه سال ۹۲، با چندين اتهام و صدور قرار مجرميت و کيفرخواست برای رسيدگی از دادسرای کارکنان دولت به شعبه ۷۶ دادگاه کيفری استان تهران به رياست قاضی سيامک مدير خراسانی ارجاع شد.

روز ۳ خردادماه سال جاری متهم همراه وکيل مدافع خود با حضور در جلسه رسيدگی پس از تفهيم اتهام  دردفاع از خود به سئوال‌های هیأت قضايی دادگاه پاسخ داد.

این روزنامه می‌افزاید، در اين جلسه دو نفر از متهمان حاضر شدند و به سئوال‌های هیأت قضايی در مورد ارتباط خود با متهم پاسخ دادند. نام این دو نفر، جابرابدالی يکی از چهره‌های نزديک به متهم و داوود سرخوش، جعبه سياه پرونده اختلاس از شرکت بيمه ايران عنوان شده که هر دو به حبس و جزای نقدی محکوم شده‌اند.

این گزارش همچنین آورده است که قاضی پرونده پس از دو جلسه محاکمه و دريافت آخرين دفاع از متهم به استناد دلايل و مستندات پرونده، «مدير ارشد دولت سابق» را مجرم شناخت و نامبرده را به حبس تعزيری و پرداخت جزای نقدی محکوم کرد.

وب‌سایت خبری «دولت بهار» وابسته به محمود احمدی‌نژاد، چندی پیش گزارش داد که محمدرضا رحیمی در یک جلسه خصوصی، ضمن تشریح فرآیند طی‌شده در ماجرای پرونده قضائی خود در پیوند با اختلاس پنج میلیارد ریالی از بیمه ایران و استانداری تهران، گوشه‌ای از پشت پرده پرونده یادشده و دست‌های پنهان را بازگو کرده و وعده داده است که پس از انتشار قطعی حکم دادگاه، بخش‌های دیگری از این اطلاعات را بازگو می‌کند.

نام محمدرضا رحیمی همزمان با رسیدگی به پرونده اختلاس پنج میلیارد ریالی از بیمه ایران و استانداری تهران مطرح شد. به‌گفته مقام‌های قضائی ایران تقریبأ تمامی افراد مربوط به این اختلاس در سال ۱۳۸۸ دستگیر شدند. بسیاری از متهمان این پرونده نام رحیمی را در دادگاه به زبان آورده و اقدامات مجرمانه‌ای را به وی نسبت دادند.

روز دهم شهریورماه سال جاری غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه ایران در نشست خبری خود در مورد پرونده محمدرضا رحیمی گفت حکم این پرونده صادر شده و رحیمی به «جزای نقدی و حبس محکوم شده است.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.