ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

استان انبار عراق در آستانه سقوط

تروریست‌های گروه دولت اسلامی با فتح استان انبار موفق می‌شوند مواضع‌شان را در سوریه و عراق تحکیم کنند و به بغداد یورش ببرند.

تنها چند ساعت پس از دیدار و گفت‌و گوی دبیر کل ناتو با مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه، واشنگتن پست، امروز، ۱۰ اکتبر گزارش داده است که ظاهراً استان انبار در عراق در آستانه سقوط قرار دارد.

با سقوط استان انبار، تروریست‌های گروه «دولت اسلامی» به دروازه‌های بغداد می‌رسد

تروریست‌های گروه دولت اسلامی با فتح استان انبار موفق می‌شوند مواضع‌شان در سوریه و عراق را تحکیم کنند و به بغداد یورش ببرند.

در ماه‌های گذشته تروریست‌های گروه «دولت اسلامی» شهرها و روستاهای مهم استان انبار در عراق را در تصرف خود درآورده‌اند. آن‌ها در ژانویه سال جاری ابتدا فلوجه را فتح کردند و سپس تا ماه ژوئیه مناطق دیگر را به تصرف درآوردند. با این‌حال ارتش عراق موفق شده بود نیروهای داعش را از اطراف بغداد عقب براند. اما ظاهرا بنا به گزارشی که اکنون واشنگتن پست منتشر کرده، یک بار دیگر بغداد در تیررس تروریست‌های داعش قرار گرفته است. واشنگتن‌پست می‌نویسد حملات هوایی نیروهای ائتلاف در روزهای گذشته چندان مؤثر نبوده است.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون هم گفته است جای یک حریف مصمم، توانا و موثر برای مقابله زمینی با داعش خالی است.

مناطق در تصرف داعش در عراق و سوریه (خاکستری‌رنگ)

روز گذشته مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه، در نشست مشترک خبری با دبیرکل ناتو اعلام کرده بود که انتظار پیشروی یک‌تنه ترکیه به سوریه در مقابله با داعش، امری واقع‌بینانه نیست.

جنیفر ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده که در هفته‌های پیش رو، هیأت‌هایی از نظامیان آمریکایی در ترکیه به گفت‌و‌گو با مقامات ارتش ترکیه ادامه می‌دهند. واشنگتن می‌گوید بدون حمله زمینی امکان مقابله مؤثر با تروریست‌های گروه «دولت اسلامی» وجود ندارد. آنکارا اما شرط‌هایی مانند برکناری بشار اسد و ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه مطرح کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید گفت‌و‌گوها ادامه پیدا خواهد کرد. جان آلن و برت مک گورک، دو ژنرال بلندپایه آمریکایی اکنون در ترکیه در حال گفت‌و‌گو با مقامات ارتش ترکیه‌اند.

در این میان رئیس جمهور آمریکا به دلیل ناکام ماندن دولتش در مقابله با داعش پیوسته در معرض انتقادهای بیشتری قرار می‌گیرد. اوباما در مشاوره با نظامیان ارشد آمریکا یادآور شده بود که مبارزه با داعش «مأموریتی بس دشوار» است.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون احتمال داده که شهرهای دیگری هم در سوریه به کنترل داعش درآیند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • علی

    اهای این برادران اسلامی این سامرا گدا خانه بزرگ را بگیرند و این تقی و نقی را با خاک یکسان کنند و نبش قبر کنند حداقل یک کار اسلامی انجام شده باشه