ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دانشجویان معترض به خیابان‌های هنگ‌کنگ بازمی‌گردند

پس از چند روز آرامشی که در زمان مذاکره با دولت محلی هنگ‌کنگ حاکم شد، دانشجویان معترض قصد دارند بار دیگر به خیابان‌ها بیایند.

پس از چند روز آرامش در پرتو مذاکره با دولت محلی در هنگ‌کنگ، دانشجویان معترض فراخوان گردهمایی در مقابل مقر دولت را منتشر کردند.

هنگ‌کنگ در بحرانی‌ترین روزهای خود از زمان واگذاری دوباره آن از بریتانیا به چین در سال ۱۹۹۷، به‌سر می‌برد.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، در این فراخوان دانشجویان گفته‌اند جمعه ۱۰ اکتبر / ۱۸ مهر ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه به‌وقت محلی این گردهمایی را آغاز خواهند کرد.

آن‌ها قصد دارند در اعتراض به اقدام مقامات محلی مبنی بر لغو ملاقات با فعالان طرفدار دموکراسی، دست به تجمع بزنند.

مقامات دولتی نیز اعلام کرده‌اند که گفت‌وگو را زیر فشار تهدید دانشجویان برای افزایش بسیج عمومی به‌منظور پیشبرد خواسته‌هایشان، نمی‌پذیرند.

هنگ‌کنگ در بحرانی‌ترین روزهای خود از زمان واگذاری دوباره آن از بریتانیا به چین در سال ۱۹۹۷، به‌سر می‌برد.

دولت چین می‌خواهد بر نامزدهای انتخابات ریاست دولت محلی در هنگ‌کنگ نظارت داشته باشد اما جنبش دمکراسی‌خواهی هنگ‌کنگ که دانشجویان پیشگام آن هستند با این نظارت مخالف‌اند و خواهان برگزاری انتخابات آزاد با رأی همگانی‌اند. انتخابات ریاست دولت محلی هنگ‌کنگ در پاییز ۲۰۱۷ برگزار می‌شود.

مرد قدرتمند هنگ‌کنگ مظنون به فساد مالی است

از روز ۲۸ سپتامبر / ۶ مهر دانشجویان در تظاهرات ده‌ها هزار نفره خود خواهان انتخابات آزاد و استعفای لئونگ چون ـ یینگ، رئیس دولت محلی که او را بازیچه پکن می‌دانند، شده‌اند. اما در پی درگیری‌هایی که هفته گذشته با پلیس و طرفداران چین رخ داد این اعتراضات فروکش کرد و پلیس نیز که با گاز اشک‌آور با معترضان برخورد کرده بود احتیاط بیشتری به خرج داد.

لئونگ چون ـ یینگ با اتهام تازه‌ای از سوی دستگاه قضائی روبه‌رو شده است

با این حال حتی چند صد معترض به خیابان‌ آمده‌ نیز موفق شده‌اند برخی از جاده‌های اصلی را مسدود کنند.

در همین حال لئونگ چون ـ یینگ با اتهام تازه‌ای از سوی دستگاه قضائی روبه‌رو شده است که به هر روی موقعیت او را به‌عنوان مرد قدرتمند هنگ‌کنگ تضعیف می‌کند.

پس از آن‌که نیروهای اپوزیسیون در پارلمان وی را متهم به فساد مالی کردند، اکنون دستگاه قضائی پرونده‌ای در پیوند با یک طرح خانه‌سازی گشوده است که بر پایه آن رئیس دولت هنگ‌کنگ از واریز ۶/۵ میلیون دلار (معادل ۵ میلیون یورو) بهره برده است.

یک شرکت استرالیایی این مبلغ را در جریان تصاحب یک شرکت مشاوره پرداخت کرده است. لئونگ چون ـ یینگ قبل از به قدرت رسیدن، در این شرکت مشاوره به‌عنوان مدیر آسیا و اقیانوسیه کار می‌کرد. او از ماه ژوئیه سال ۲۰۱۲ به قدرت رسیده است.

این ماجرا که روز چهارشنبه ۸ اکتبر / ۱۶ مهر، توسط رسانه‌های استرالیا فاش شد، می‌تواند از سویی تصویر مردی را که در سال ۲۰۱۲ گفته بود می‌خواهد «در خدمت هنگ‌کنگ باشد» تضعیف کند و از سوی دیگر بحران سیاسی در کشور را شدت بخشد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.