ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گریز صدهزار نفر از مردم طرابلس

در پی افزایش درگیری‌های خیابانی و نبردهای مسلحانه میان ارتش و شبه‌نظامیان اسلامگرا در لیبی، حدود صدهزار نفر از ساکنان شهر طرابلس، پایتخت این کشور، محل زندگی خود را ترک کرده‌اند.

در پی افزایش درگیری‌های خیابانی، انفجارها و نبردهای مسلحانه میان ارتش و شبه‌نظامیان اسلامگرا در لیبی، حدود صدهزار نفر از ساکنان شهر طرابلس، پایتخت این کشور، محل زندگی خود را ترک کرده‌اند و گریخته‌‌اند.

این شهروندان در حالی به دیگر شهرهای لیبی پناه می‌برند که درگیری‌های داخلی در حال گسترش به تمام نقاط این کشور است.

۲۸۷هزار نفر در کل لیبی محل زندگی خود را ترک کرده‌اند و به مناطق دیگراین کشور گریخته‌اند.

به گزارش روزنامه  DN (داگنز نی‌هتر)، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل اطلاع داده است که در سه هفته اخیر  و در پی گلوله‌باران «اهداف غیرنظامی» توسط گروه‌های مسلح، بسیاری از مردم وادار به ترک خانه‌های خود شده‌اند.

در حال حاضر، علاوه بر گریز حدود صدهزار نفر از مردم طرابلس، ۲۸۷ هزار نفر در کل لیبی برای گریز از آسیب‌های ناشی از انفجارها و نبردهای مسلحانه میان ارتش و شبه‌نظامیان اسلامگرا، محل زندگی خود را ترک کرده‌اند و به مناطق دیگر این کشور گریخته‌اند.

اخیراً درگیری‌ بسیار سختی نیز در اطراف طرابلس روی داد که سخت‌ترین درگیری در هفته‌های اخیر بوده است. این درگیری گریز شهروندان غیر نظامی را شدت بخشیده است.

در پی افزایش درگیری‌ها در بنغازی نیز ۱۵ هزار نفر از ساکنان این منطقه از محل زندگی خود گریخته‌اند.

درگیری‌های طرابلس و بنغازی رفته رفته در حال پیشروی به گوشه و کنار این کشور است. از این‌رو یافتن محلی امن برای شهروندان عادی این کشور دشوار شده است.

به‌گفته یک مسئول وزارت بهداشت لیبی، ۷۹ نفر فقط در طول ماه سپتامبر در بنغازی کشته شده‌اند.

از آغاز ماه سپتامبر، شبه‌نظامیان اسلامگرا بارها تلاش کرده‌اند تا کنترل فرودگاه بنغازی و طرابلس را در دست بگیرند.

شبه‌نظامیان اسلامگرا، در شهر بنغازی کنترل بیشتر نقاط را در دست دارند و درگیری‌های نظامی میان این نیروها و نیروهای امنیتی ژنرال خلیفه حفتر، به امری روزمره در این شهر و اطراف آن تبدیل شده است.

ژنرال حفتر در روز ۱۶ ماه مه سال جاری، آغاز عملیات نظامی علیه گروه «انصار شریعت» را اعلام کرد، اما تا به امروز موفقیت‌ زیادی در این زمینه به‌دست نیاورده است. «انصار شریعت» از سوی مقام‌های دولتی لیبی و آمریکا به‌عنوان یک «گروه تروریستی» شناخته شده است.

به‌گفته یک مسئول وزارت بهداشت لیبی، ۷۹ نفر فقط در طول ماه سپتامبر در بنغازی کشته شده‌اند.

به‌گفته دیدبان حقوق بشر، هیچ گروه یا فردی مسئولیت این کشتارها را که می‌تواند به‌عنوان «جنایات جنگی» محسوب شود بر عهده نگرفته است.

از زمان آغاز جنگ داخلی در سال ۲۰۱۱، پس از سقوط حکومت ۴۲ ساله معمر قذافی، این کشور قادر به خلع سلاح گروه‌های شورشی نشده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • نام شما

    اینا با کی میجنگند وبرای چی میجنگند .. هدفشان از این جنگها چیست