ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تقاضای کمک مقام‌های استان انبار عراق برای مقابله با داعش

تلویزیون الشرقیه عراق گزارش داده که مقامات استان انبار در غرب عراق، برای برای مقابله با نیروهای دولت اسلامی، داعش، تقاضای کمک کرده‌اند.

تلویزیون الشرقیه عراق گزارش داده که مقامات استان انبار در غرب عراق، برای برای مقابله با نیروهای دولت اسلامی، تقاضای کمک کرده‌اند.

فالح العیسوی؛ معاون رئیس جمهور و رئیس شورای استانداری استان انبار هشدار داده که این استان در ده روز آینده می‌تواند سقوط کند.

این استان اکنون در معرض تهاجم نیروهای داعش است. نیروهای جهادی به پایتحت این استان، شهر رمادی حمله کرده‌اند و دو پایگاه‌ نظامی منطقه را نیز تصرف کرده‌اند.

روزنامه تایمز گزارش داده که فالح العیسوی، معاون رئیس جمهور و رئیس شورای استانداری استان انبار، هشدار داده که این استان در ده روز آینده می‌تواند سقوط کند.

به عقیده این مقام عراقی، درگیری‌های کوبانی واقع در مرز سوریه و ترکیه، باعث شده که توجه جهانی از پیشروی‌های داعش در استان انبار برداشته شود.

وی درخواستی به دولت عراق ارسال کرده است مبنی بر اینکه برای مقابله با پیکارجویان داعش، از نیروهای زمینی ایالات متحده آمریکا کمک گرفته شود.

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق اما برای چندمین‌بار این درخواست را رد کرده است.

نیروهای دولت اسلامی، مناطق وسیعی از سوریه و عراق را در کنترل دارند و اکنون برای تسلط بر شهر مرزی کوبانی در سوریه می‌جنگند.

حملات هوایی ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا توانسته مانع پیشروی داعش به سمت سد استراتژیک حدیثه شود، اما اوضاع تغییر چندانی نکرده و به عقب نشینی پیکارجویان داعش منتهی نشده است.

یک نظامی آمریکایی که خواسته ناشناس بماند، به خبرگزاری فرانسه گفته که وضعیت استان انبار «شکننده» است. او مبارزه با نیروهای داعش را سخت خوانده است. به گفته این مقام آمریکایی سربازان عراقی در مبارزه موثر با تروریست‌های گروه داعش ناتوانند.

سقوط استان انبار بسیار مهم است چون با سقوط این منطقه، داعش مناطق وسیعی از مرز ترکیه تا اطراف بغداد را تصرف خواهد کرد و می‌تواند به بغداد نیز حمله کند.

کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواهان همکاری بیشتر این اتحادیه، ترکیه و دیگر کشورها برای مقابله با داعش شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faid

    جواب سرکوب و ترور٬ اغتشاش و مبارزه با سرکوبگر است . فرقی نمیکند اگر سرکوبگر ترکیه و سرکوب شده کرد باشد ویا سرکوبگر اسدو مالکی شیعه جانی و سرکوب شده مردم سنی سوریه و عراق  باشند!