ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اختلاف دستگاه قضائی با وزارت ارشاد بر سر فیلترینگ

دیوان عدالت اداری ایران گفته است سايت‌هايی را که وزارت ارشاد دستور فيلتر کردن آن‌ها را داده، رفع فيلتر می‌شوند و وزارت ارشاد ديگر به هيچ عنوان حق ندارد سايتی را فيلتر کند.

بر اساس دادخواستی که از سوی دستگاه‌های مربوط به دادستان کل ایران صورت گرفت، ديوان عدالت اداری دستور قضائی موقت برای لغو حکم فيلترينگ وزارت ارشاد برای سايت‌ها را اعلام کرد.

به‌گزارش سایت مشرق، موسی قربانی، معاون قضائی ديوان عدالت اداری گفت: «سايت‌هايی را که وزارت ارشاد دستور فيلتر کردن آن‌ها را داده، رفع فيلتر می‌شوند و وزارت ارشاد ديگر به هيچ عنوان حق ندارد که سايتی را فيلتر کند تا به صورت ماهوی به اين موضوع رسيدگی شود.»

وی افزود: «وزارت ارشاد بايد استدلال قانونی خود را ارائه کند و بگويد که به چه دليل اقدام به فيلتر کردن سايت‌ها کرده است.»

به‌گفته معاون قضائی ديوان عدالت اداری، وزارت ارشاد بايد دفاعيه خود را به ديوان ارائه کند تا به آن رسيدگی شود و بر اساس آن تصميم‌گيری شود.

مخالفان دولت در دستگاه حکومتی ایران معتقدند وزارت ارشاد سایت‌های «ارزشی» و مخالف دولت را فیلتر می‌کند.

راضی نوری، نماينده شوش در مجلس ایران در این‌باره گفت: «به آقای وزير ارشاد تذکر می‌دهيم دست از اين کارها بردارد و الا وظيفه شرعی خود را انجام خواهيم داد و او را استيضاح خواهيم کرد وزرات ارشاد برای فيلتر کردن سايت ها بايد معذرت‌خواهی کند و با خاطيان و مسببين اين کار برخورد کند.»

وی تأکيد کرد: «بايد مواظب جريان‌هايی که دوباره سروکله‌شان در وزرات ارشاد پيدا شده است باشيم.»

مسعود بصیری، عضو هیأت مدیره انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان که به اصولگرایان نزدیک است نیز شهریورماه در پیوند با فیلتر کردن سایت‌های داخلی از سوی وزارت ارشاد گفت: «چرا معاونت مطبوعاتی ارشاد بدون اجازه قانونی از قوه قضائیه و تشخیص محتوای مجرمانه، درخواست فیلیترینگ سایت‌ها را می‌کند.»

وی افزود: «برای فیلتر کردن باید اجازه رسمی از قوه قضائیه صادر شود که بر اساس اطلاع ما قوه قضائیه با فیلترینگ سایت‌هایی که اخیرا توسط وزارت ارشاد صورت گرفته است، کاملا مخالف است.»

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در شهریورماه گفته بود از آبان ماه سال گذشته به سايت‌های خبری فاقد مجوز برای گرفتن مجوز از هيأت نظارت بر مطبوعات ضرب‌الاجل داده است.

وی افزود اين وزارتخانه فهرستی از اسامی سايت‌های دارای مجوز که در حدود ۲۵۰ سايت بوده اند را برای وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات ارسال کرده و فيلتر سايت خبری فاقد مجوز را خواستار شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faid

    دولت  اعتدال اینست ؟! این وزارتخانه فهرستی از اسامی سایت‌های دارای مجوز که در حدود ۲۵۰ سایت بوده اند را برای وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات ارسال کرده و فیلتر سایت خبری فاقد مجوز را خواستار شده است.!!!!