ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مهاجران بدون اجازه اقامت در اروپا، تحت تعقیب قرار می‌گیرند

از روز ۱۳ اکتبر، پلیس کشورهای عضو اتحادیه اروپا، در یک طرح مشترک، افرادی را که فاقد مدارک ضروری برای اقامت در کشورهای مختلف اروپا هستند، تحت تعقیب قرار خواهد داد.

از امروز دوشنبه ۱۳ اکتبر، پلیس کشورهای عضو اتحادیه اروپا، در یک طرح مشترک، افرادی را که فاقد مدارک ضروری برای اقامت در کشورهای مختلف اروپا هستند، تحت تعقیب قرار خواهد داد.

هدف از اجرای طرح شناسایی مهاجران فاقد مدارک اقامت، «شناسایی پناهجویان مخفی» و «مبارزه با قاچاق انسان و سازماندهی غیرقانونی ورود پناهنده به اروپا عنوان شده است»

به گزارش روزنامه‌های‌ سوئدی ازجمله «سونسکا داگ‌بلادت» و «اکسپرسن»، طرح تعقیب مهاجران غیر قانونی (پناهجویان مخفی)، از سوی شورای وزیران اتحادیه اروپا به تصویب رسیده است و به مدت دوهفته، تا ۲۶ اکتبر، ادامه خواهد داشت.

این طرح که با اسم «عملیات موس مایورم» مطرح شده، با همکاری پلیس مرزی کشورهای عضو اتحادیه اروپا اجرا خواهد شد و از همه اعضای کشورهای عضو این اتحادیه برای شرکت در آن دعوت شده‌ است.

هدف از اجرای این طرح، «شناسایی پناهجویان مخفی»، «مبارزه با قاچاق انسان و سازماندهی غیرقانونی ورود پناهنده به اروپا»، «کنترل شمار واقعی مهاجران و جمع‌آوری اطلاعات لازم درباره آنان» و «شناسایی راه‌های ورود پناهندگان به اتحادیه اروپا» عنوان شده و سوئد ازجمله کشورهایی است که در اجرای آن مشارکت دارد.

در خبرها آمده است که ۱۸ هزار پلیس در مراکز عمومی، اعم از مراکز خرید، ایستگاه‌های قطار شهری و بین شهری، فرودگاه‌ها و بزرگراه‌ها طرح موس مایورم را اجرا خواهند کرد.

یکی از اهداف اصلی این طرح، کنترل پناهجویان و دقت در چگونگی ورود آنها به کشور میزبان است تا اطلاعات لازم برای بررسی‌های پلیس فراهم شود.

بر این اساس، پلیس اروپا علاوه بر تعقیب پناهندگان فاقد مدارک ضروری، گذرنامه و مدارک موجود در پرونده پناهجویان را کنترل دوباره و چگونگی ورود قانونی و غیر قانونی آنها را به کشور میزبان بررسی می‌کند.

عملیات موس مایورم به وسیله کشور ایتالیا هدایت می‌شود که ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را برعهده دارد.

از اعضای اتحادیه اروپا خواسته شده است در صورتی که درباره شمار پناهندگان مخفی و تابعیت، جنسیت، سن و زمان وارد آنان به اتحادیه اروپا اطلاعاتی دارند، آنها را در اختیار پلیس قرار بدهند.

سوزانا هرا منشی بخش پلیس وزارت دادگستری به روزنامه متروی سوئد خبر داده که پلیس سوئد در این عملیات شرکت می‌کند، اما حاضر نشده است که درباره جزئیات آن اطلاعی بدهد.

پاتریک انگستروم معاون پلیس مرزی سوئد نیز تاکید کرده است که در مورد این عملیات اطلاعاتی داده نخواهد شد.

پناهجویان؛ از مرگ و میر در مسیر مهاجرت تا زندگی مخفی

هر سال شماری از متقاضیان پناهندگی با پاسخ منفی اداره مهاجرت کشورهای مختلف اروپایی روبه‌رو می‌شوند.

با گذشت ۹ ماه از سال ۲۰۱۴ میلادی، رکورد مرگ و میر پناهجویان در دریای مدیترانه شکسته شده است.

بر اساس قوانین موجود، این پناهجویان با گرفتن پاسخ منفی از کشور مقصد، امکان این را ندارند که درخواست خود را در کشوری دیگر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا تکرار کنند. بسیاری از این پناهجویان امکان بازگشت به کشور مبدا را ندارند. برخی نیز مایل به این کار نیستند.  به این ترتیب شرایط دشوار زندگی مخفی در اروپا را به بازگشت به شرایط پیشین ترجیح می دهند و بدون اقامت در کشور مقصد، زندگی و کار غیر قانونی می‌کنند.

این پناهجویان که به آنان پناهجویان مخفی گفته می‌شود، از خدمات اجتماعی نظیر خدمات پزشکی و تحصیلی محروم هستند و تنها توسط تشکل‌های حقوق بشری مورد حمایت قرار می‌گیرند.

علاوه بر اینها، بر اساس آمار جدید «سازمان بین‌المللی مهاجرت» یا IOM اروپا خطرناک‌ترین مقصد برای مهاجران غیرقانونی است که سعی می‌کنند به واسطه قاچاقچیان انسان با عبور از دریای مدیترانه خود را به یکی از کشورهای غربی برسانند.

از بیش از چهارهزار مرگ پناهجویان در سرتاسر جهان‌ که در سال ‌جاری گزارش شده، ۷۵ درصد آن مربوط به کسانی بوده که سعی کرده‌اند از این راه خود را به قاره اروپا برسانند.

«سازمان بین‌المللی مهاجرت»در گزارش جدید و ۲۱۶ صفحه‌ای خود می‌گوید از سال ۲۰۰۰ میلادی تاکنون بیش از ۴۰ هزار پناهجو در مسیرهای خطرناک مهاجرت جان خود را از دست داده‌اند و از این میان ۲۲ هزار نفر از آ‌نان در حال مهاجرت به اروپا بوده‌اند.

بر اساس اطلاعات موجود، با گذشت ۹ ماه از سال ۲۰۱۴ میلادی، رکورد مرگ و میر پناهجویان در دریای مدیترانه شکسته شده است.

«سازمان بین‌المللی مهاجرت»، آمار واقعی مرگ و میر پناهجویان را بسیار بالاتر از این ارقام می‌داند، اما به دلیل آن‌که بسیاری از آن‌ها در نقاط دور افتاده می‌میرند و مرگ آن‌ها نیز گزارش نمی‌شود، نمی‌توان با قاطعیت در مورد آن اظهار نظر کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.