ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هنگ‌کنگ: حمله ده‌ها مرد نقابدار به تظاهرکنندگان مخالف

مردان نقابدار به تظاهرکنندگان طرفدار دموکراسی در هنگ‌کنگ حمله کردند. تلاش پلیس برای برچیدن موانع خیابانی ادامه دارد و رئیس دولت محلی گفته است هیچ بختی برای تغییر نظر پکن وجود ندارد.

تظاهرکنندگان طرفدار دموکراسی در هنگ‌کنگ، در محل اصلی برگزاری اعتراضات خود، مورد یورش ده‌ها مرد نقابدار قرار گرفتند.

مسدودسازی و اشغال خیابان‌ها از ۲۸ سپتامبر فعالیت‌های روزمره در هنگ‌کنگ هفت میلیون نفری را مختل کرده است

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، درگیری در خیابانی که معترضان آن را اشغال کرده بودند، زمانی آغاز شد که مردانی با نقاب پزشکان جراح تلاش کردند تا موانع ایجادشده توسط تظاهرکنندگان را در منطقه وزارتخانه‌های دولتی با زور از بین ببرند. حمله‌کنندگان برای این‌که شناسایی نشوند این نقاب‌ها را بر چهره زده بودند.

دو حمله نیز توسط مأموران پلیس که اطراف تظاهرکنندگان زنجیر بسته بودند صورت گرفت و معترضان شعارهایی علیه کسانی که به‌گفته آن‌ها عاملان «مافیای چینی» هستند و دست به اعمال خشونت‌آمیز می‌زنند، سر دادند.

تلویزیون هنگ‌کنگ به‌شکل مستقیم تصاویری را نشان می‌داد که در آن مأموران پلیس یک مرد را مجبور ساختند تا چاقوی ضامن‌دار کوچک خود را رها سازد.

رانندگان تاکسی نیز به‌دلیل کند شدن رفت‌وآمد در مسیرهای مختلف به سوی تظاهرکنندگان فریاد می‌زدند و می‌گفتند «دیگر نمی‌توانیم تحمل کنیم».

این رویدادها تنها چند ساعت پس از آن‌که صدها مأمور پلیس با استفاده از موقعیت کم‌‌تعداد بودن تظاهرکنندگانی که شب را در خیایان‌ها سر کرده بودند، معابر عمومی منطقه دولتی و همچنین بخش تجاری «مونگکوک» را باز کردند.

مأموران پلیس با بلندگوی دستی، اشغال‌کنندگان خیابان را تهدید کردند که اگر موانعی در خیابان ایجاد کنند آن‌ها را بلافاصله جمع‌آوری خواهند کرد. پلیس از معترضان خواست با نظم و آرامش محل را ترک کنند. در این اقدام مأموران پلیس لباس ضدشورش به تن نداشتند.

لئونگ چون ـ یینگ، رئیس دولت محلی گفته است که اگر دولت بخواهد برخی مناطق اشغال‌شده را آزاد کند پلیس «تنها به‌شکل محدود از قدرت خود استفاده خواهد کرد».

«بختی برای قانع کردن پکن وجود ندارد»

برخی از تظاهرکنندگان در پاسخ به اقدام پلیس چترهای خود را تکان می‌دادند. چتر وسیله مورد استفاده روزمره مردم در هنگ‌کنگ است و به نماد معترضان تبدیل شده است.

در روزهای اخیر به‌رغم سفارش‌های متعدد مقامات دولتی برای پراکنده ‌شدن تظاهرکنندگان، آن‌ها با برپا کردن چادرهای کوهنوردی و دوش سیار، در خیابان‌ها مستقر شده و بحث‌های شبانه را برای جذب هزاران نفر از مردم راه‌اندازی کردند.

لئونگ چون ـ یینگ، رئیس دولت محلی اعلام کرد که «هیچ بختی» برای تغییر نظر پکن وجود ندارد و تظاهرکنندگان باید به خانه‌های خود بازگردند

مخالفان از پلیس می‌خواهند طرف آن‌ها را بگیرد. آن‌ها می‌گویند علیه پلیس اقدامی نخواهند کرد و تنها خواهان حفظ پایگاه‌های خود هستند.

تظاهرکنندگان که بیشترشان را دانشجویان تشکیل می‌دهند، چهارراه‌های متعدد و شریان‌های استراتژیک این مستعمره بریتانیا را که از آغاز واگذاری آن به چین در سال ۱۹۹۷، وارد بحرانی‌ترین روزهای خود شده است، اشغال کردند.

معترضان خواهان انتخابات آزاد برای گزینش رئیس دولت محلی در سال ۲۰۱۷ هستند، در حالی‌که چین می‌خواهد بر نامزدهای شرکت در این انتخابات نظارت کند و حزب کمونیست چین نیز برای جلوگیری از سرایت این اعتراضات به خاک خود، خواهان کنترل روند این انتخابات است.

مسدودسازی و اشغال خیابان‌ها از ۲۸ سپتامبر فعالیت‌های روزمره در هنگ‌کنگ هفت میلیون نفری را مختل کرده است.

روز یکشنبه ۱۲ اکتبر / ۲۰ مهر، لئونگ چون ـ یینگ که مخالفان او را «عروسک خیمه‌شب بازی چین» می‌نامند، در تلویزیون اعلام کرد که «هیچ بختی» برای تغییر نظر پکن وجود ندارد و تظاهرکنندگان باید به خانه‌های خود بازگردند.

مقامات چینی ده‌ها نفر را به اتهام پشتیبانی از «جنبش چتر» در شبکه‌های اجتماعی یا شرکت در تظاهرات بازداشت کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.