ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کانون کارگردانان ايران خطاب به رئيس سازمان سينمايی: تسليم فشارها نشويد

کانون کارگردانان سينمای ايران در نامه‌ای خطاب به حجت‌الله ايوبی، رئيس سازمان سينمايی از وی خواستند تا در مقابل «فشار‌ها برای اکران ‌نکردن بعضی از فيلم‌ها» تسليم نشود.

کانون کارگردانان سينمای ايران در نامه‌ای خطاب به حجت‌الله ايوبی، رئيس سازمان سينمايی از وی خواستند تا در مقابل «فشار‌ها برای اکران ‌نکردن بعضی از فيلم‌ها» تسليم نشود.

حجت‌الله ايوبی، رئيس سازمان سينمايی

به گزارش روز سه‌شنبه ۲۲ مهر روزنامه شرق، کانون کارگردانان در اين نامه خطاب به ايوبی گفته‌اند: «عدم‌ نمايش فيلم‌هايی که دارای پروانه نمايش از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند به دليل سلايق عده‌ای معدود، صرفا باعث تزلزل جايگاه مديريتی شما و ايجاد جو ناامنی در فضای سينمايی کشور می‌شود.»

پوستر «من عصبانی نیستم»

همايون اسعديان يکی از اعضای کانون کارگردانان گفته که «علت اصلی نگارش نامه، واکنش‌های غيرقانونی برخی از گروه‌ها به حرکت قانونی است که سازمان سينمايی در دادن مجوز نمايش به فيلم‌ها در پيش گرفته است.»

به گفته وی «شورای پروانه نمايش تنها مرجع قانونی در کشور است که صلاحيت دارد درباره نمايش عمومی فيلم‌ها تصميم بگيرد. اما ظاهرا برای برخی‌ها اين روند قابل قبول نيست. بنابراين کانون کارگردانان سينما لازم دانست همچون گذشته اين وظيفه قانونی را به سازمان سينمايی متذکر شود که در برابر اراده‌های غيرقانونی تمکين نکند و به مجوز خود پايبند باشد.»

«من عصبانی نيستم» ساخته رضا درميشيان از جمله فيلم‌هايی است که اکران آن با چالش روبه‌رو شده تا جايی که احمد سالک، رئيس کميسيون فرهنگی مجلس ايران گفته اکران اين فيلم «خط قرمز مجلس است.»

رسانه‌های طرفدار نهادهای حکومتی از «من عصبانی نيستم» همواره به عنوان «فيلم حامی فتنه» ياد می‌کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.