ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رهبر کره شمالی در انظار پدیدار شد

کیم‌ جونگ اون پس از چهل روز غیبت از انظار عمومی، از یک پروژه ساختمانی و یک آکادمی علمی در پیونگ یانگ بازدید کرد.

رهبر کره شمالی پس از چهل روز غیبت از انظار عمومی، از یک پروژه ساختمانی و یک آکادمی علمی در پیونگ یانگ بازدید کرد.

کیم‌جونگ اون، رهبر کره شمالی، روز دوشنبه ۱۳ اکتبر از دو پروژه دولتی بازدید کرد و پس از شش هفته دوباره در انظار عمومی ظاهر شد. روزنامه‌های رسمی که پیش‌ از این غیبت او را با سکوت برگزار می‌کردند، گزارش‌های مفصلی همراه با تصویر این دو بازدید منتشر کرده‌اند.

اون از یک مجموعه ساختمان‌‌های مسکونی و یک مرکز علمی تحقیقات انرژی طبیعی در آکادمی علوم دیدار کرده است. با این همه، رسانه‌های غربی ابراز تردید کرده‌اند که تصاویر منتشره از رهبر کره شمالی، مربوط به زمان حال باشند.

اون آخرین مرتبه در سوم سپتامبر در یک کنسرت دیده شده بود و بعد از آن از نشست‌های مهم دولتی مانند جلسه سالانه پارلمان و مراسم یادبود شصت و نهمین سالگرد بنیان‌گذاری حزب حاکم کار غایب بود. روزنامه‌های کره شمالی در توضیح این غیبت تنها به «ناخوشی» رهبر اشاره کرده بودند.

تلویزیون دولتی کره شمالی اواخر سپتامبر در گزارشی کوتاه و بدون ذکر جزییات، به خبر «بیماری» اون پرداخت. تلویزیون دولتی کره شمالی هنگام اعلام خبر ناخوشی کیم‌ جونگ اون گفته بود: «مارشال ما با وجود بیماری، راه خلق را چونان مشعلی روشن می‌کند.»

آخرین عکس اون - اسکرین شات از روزنامه دولتی «رودونگ سین‌مون»

در فیلمی مربوط به ماه اوت دیده می‌شد که اون در حین راه رفتن می‌لنگد. زمزمه کنار رفتن اون از قدرت و ارائه فهرستی از بیماری‌های او، از سوی رسانه‌های کره جنوبی دامن زده شد.

در فاصله‌ای که شایعات کناره‌گیری اون، کودتای سیاسی و بیماری سخت او بر زبان‌ها بود، یک هیات بلندپایه کره شمالی به سئول رفت. این دیدار در خلال بازی‌های آسیایی اینچئون صورت گرفت و مقامات کره شمالی در آن، به مقامات کشور همسایه اطمینان خاطر دادند که اوضاع در این کشور به روال عادی است.

روز دوشنبه ۱۳ اکتبر، رئیس ستاد ارتش کره جنوبی، چوی یوون هی در پارلمان این کشور اعلام کرده بود که با وجود شایعات موجود درباره اون، هیچ خطری از نظر سلامتی یا قدرت دولتی، او را تهدید نمی‌کند: «ناخوشی رهبر کره شمالی آن اندازه نیست که او را از اریکه قدرت پایین بیاورد.»

اهمیت کره شمالی که یکی از منزوی‌ترین و ایدئولوژیک‌ترین دولت‌های دنیا به شمار می‌رود، در تهدید اتمی آن است.

بخش بزرگی از درآمدهای عمومی کره شمالی صرف ارتش و تجهیزات جنگی می‌‌شود. این کشور با یک میلیون و ۲۰۰ هزار سرباز دارای چهارمین ارتش بزرگ جهان است. نظامیان در کره‌شمالی از قدرت فراوان و امتیازهای ویژه‌ای برخودارند.

به دلیل روزنه‌های اندک خبری در کره شمالی، سن دقیق کیم جونگ اون معلوم نیست اما گفته می‌شود که او بین ۳۰ تا ۳۱ سال دارد. رسانه‌های کره جنوبی نوشته‌اند که اون نقرس دارد و از عوارض اضافه وزن در رنج است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Solh

    چه فرقی بین رهبرکره شمالی و رهبر ایران هست، که آن دیکتاتور و آن رهبر جمهوری اسلامی؟!