ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله به دفاتر دولتی مکزیک دراعتراض به ربایش ۴۳ دانشجو

دو هفته پس از ناپدید شدن ۴۰ دانشجو در جنوب غربی مکزیک، دفاتر دولتی در ایالت گوئه‌ررو در اعتراض به نامعلوم بودن سرنوشت آنها به آتش کشیده شدند.

دو هفته پس از ناپدید شدن ۴۰ دانشجو در جنوب غربی مکزیک، دفاتر دولتی در ایالت گوئه‌ررو در اعتراض به نامعلوم بودن سرنوشت آنها به آتش کشیده شدند.

حمله به مقر دولت در مرکز ایالت گوئه‌ررو در جنوب غربی مکزیک

در پی درگیری‌های مداوم میان پلیس و تظاهرکنندگان ضد دولتی در مرکز ایالت گوئه‌ررو، ادارات شهر چیل پانسینکو به آتش کشیده شدند. تظاهرکنندگان خشمگین پیش از این به مقامات دولتی اولتیماتوم داده بودند که سرنوشت دانشجویان ناپدید شده را پیگیری و روشن کند.

دانشجویان مدرسه عالی تربیت معلم «آیوتزیناپا» همراه با استادان خود و بستگان دانشجویان ناپدیدشده، مقر دولت را اشغال کرده و خواستار روشن شدن سرنوشت افراد ربوده شده و معرفی مسئولان این ربایش بودند.

حمله به دفاتر حکومتی پس از سکوت مقامات و بی‌پاسخ ماندن مطالبات تظاهرکنندگان در ضرب‌الاجل تعیین شده، شروع شد.

زمینه ماجرا به زد و خورد مرگباری باز می‌گردد که در ۲۶ سپتامبر بین پلیس و دانشجویان معترض روی داد. این دانشجویان برای رسیدگی به معاش و دستمزد معلمان روستاها، با اتوبوس عازم آیگوالا بودند تا در یک تظاهرات شرکت کنند اما پلیس به روی آنها آتش گشود.

پس از کشته شدن سه دانشجو در تیراندازی و گریز و فرار عده‌ای دیگر، ۴۳ دانشجو ناپدید شدند که تاکنون سرنوشت‌شان مبهم مانده است.

یک هفته پس از ناپدید شدن این دانشجویان، گوری دسته‌جمعی در جنوب مکزیک پیدا شد. دو گور دیگر نیز به فاصله چند روز بعد، در همان حوالی کشف شدند. اجساد موجود در این گورها را سوزانده‌اند.

پیدا شدن گورهای جمعی در مکزیک امری معمول است. از سال ۲۰۰۷ تا کنون و در رقابت‌های باندهای رقیب در قاچاق مواد مخدر، حدود ۱۰۰ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند. در مکزیک همواره از ارتباط میان نیروهای امنیتی این کشور و تبهکاران یاد می‌شود.

با بالا گرفتن انتقادها و بحث درباره خشونت پلیس، ۲۲ نفر از ماموران انتظامی از کار بر کنار و بازداشت شدند. شهردار شهر ایگوالا هم پس از انفصال خدمت، بازداشت شد.

در تازه‌ترین درگیری در چیل پانسینکو، پلیس به خودروی حامل دانشجویان دانشگده تکنولوژی مونته‌ری نیز شلیک کرد. یک دانشجوی آلمانی نیز در میان این گروه بود که از ناحیه سر مجروح شد.

دادستانی مکزیک می‌گوید نیروهای انتظامی محلی با تشکیلات تبهکاری همدست هستند اما تظاهرکنندگان خواستار روشنگری بیشتر در مورد نقش دولت در ناپدید شدن ۴۳ دانشجو و کمک به روشن شدن مرگ و زندگی آنها هستند.

تحقیقات در مورد شناسایی اجساد موجود در گورهای جمعی و تشخیص هویت آنها هنوز به جایی نرسیده است. سازمان عفو بین‌الملل خواستار تحقیقی مستقل درباره ناپدید شدن ۴۳ دانشجو شده است. فعالان حقوق بشر نیز در اطلاعیه‌های خود از خشونت سیستماتیک پلیس مکزیک علیه کنشگران مدنی گزارش داده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.