ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دیدار دبیرکل سازمان ملل از غزه

همزمان با به رسمیت شناختن نمادین کشور فلسطین توسط مجلس عوام بریتانیا، بان کی‌مون روز سه‌شنبه ۱۴ اکتبر از غزه دیدار و طی سخنانی اسرائیل را به دلیل حمله به مراکز غیر نظامی متهم کرد.

همزمان با به رسمیت شناختن نمادین کشور فلسطین توسط مجلس عوام بریتانیا، بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل روز سه‌شنبه ۱۴ اکتبر از غزه دیدار و طی سخنانی اسرائیل را به دلیل حمله به مراکز غیر نظامی متهم کرد.

به گفته بان کی مون، مراکز وابسته به این نهاد بین‌المللی نیز هدف بمباران اسرائیل قرار گرفته است

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بان‌ کی‌مون در غزه، با تاکید بر اینکه در کنار مردم این منطقه ایستاده‌ است به مردم این منطقه وعده داد که تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا به «نیم قرن اشغالگری اسرائیل» پایان دهد.

بر اساس این گزارش که بر اساس گزارش شبکه اسکای نیوز عربی تنظیم شده، بان کی‌مون گفته است: «آنچه در غزه رخ داد و تمام ویرانی‌هایی که به بار آمد، برای جامعه جهانی ننگ است. من اینجا هستم تا بگویم جامعه جهانی در کنار غزه است.»

دبیر کل سازمان ملل در ادامه با اشاره به اینکه صحنه‌های دردناکی در غزه دیده و با کودکان و آموزکاران زیادی صحبت کرده گفته است: «ناراحتی، خشم و ناامیدی زیادی در بین ساکنان غزه دیده می‌شود که باید به آن رسیدگی شود.»

او به کمک‌های بین‌المللی برای بازسازی غزه اشاره کرده و گفته: «مردم غزه نیازی به اعانه ندارند. آن‌ها شغل و یک زندگی شرافتمندانه می‌خواهند. ما تلاش خواهیم کرد غزه را بازسازی کنیم. امروز شاهد ورود مصالح ساختمانی به غزه بودیم گرچه این اقدام ناکافی است.»

بان کی‌مون با اشاره به این که مناطق زیادی در غزه به طور کامل ویران شده، گفته است: «بیش از ۵۰۰ کودک در جنگ اخیر کشته و تعداد بیشتری زخمی شده‌اند. کودکان زیادی در غزه هستند که نسبت به وضعیت و آینده خود نگرانند. متولد شدن در غزه جرم نیست. باید مشخص شود اشتباه چه کسی است که این کودکان کشته می‌شوند.»

به گفته دبیر کل سازمان ملل، مراکز وابسته به این نهاد بین‌المللی نیز هدف بمباران اسرائیل قرار گرفته‌اند. او توضیح داده است: «زنان و کودکان از ترس بمباران‌ها به اماکنی که پرچم سازمان ملل بر آن‌ها برافراشته بود رفته‌اند، اما ما شاهد بودیم که مدارس سازمان ملل نیز بمباران شده است. این امر به هیچ‌وجه قابل قبول نیست و باید در مورد آن تحقیق صورت بگیرد و عاملان آن مجازات شوند.»

یش از ۵۰۰ کودک در غزه کشته و تعداد بیشتری زخمی شده‌اند

بان کی‌مون همچنین گفته در برخی از مدارس غزه سلاح پیدا شده است.

او در این دیدار تاکید کرده است که «حملات موشکی حماس باید متوقف شود. نمی‌توان گفت صلح اسرائیل و فلسطین برقرار خواهد شد و امنیت اسرائیل تامین می‌شود در حالی که اوضاع در غزه همچنان متشنج باشد».

به عقیده این مقام سازمان ملل، تشکیل دولت وحدت ملی در غزه، توانسته گروه‌های مختلف فلسطینی را گرد هم بیاورد و باید از این وحدت حمایت کرد.

موضع‌گیری دوباره دبیر کل سازمان ملل در برابر اسرائیل در حالی است که عصر روز گذشته، در رای‌گیری نمادین مجلس عوام بریتانیا که اواخر روز دوشنبه انجام شد، ۲۷۴ نماینده از طرح به رسمیت شناختن نمادین کشور فلسطین حمایت کردند و ۱۲ نفر دیگر به آن رای منفی دادند.

این طرح به این دلیل نمادین اعلام شده است که دولت بریتانیا می‌تواند به طور رسمی فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت نشناسد. با این حال به گزارش خبرگزاری رویترز این طرح نمادین می‌تواند بر روند صلح میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها تاثیری سازنده بگذارد.

روزنامه سوئدی داگنز نی هتر نیز نوشته است که خلاف دولت بریتانیا که فعلاً قصد ندارد کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد، دولت استفان لوون، تخست وزیر جدید سوئد به رسمیت شناختن این کشور را در برنامه‌های نزدیک خود قرار داده است.

استفان لوون در نطق خود پس از دریافت عنوان نخست وزیری، از جمله بر به رسمیت شناختن کشور فلسطین توسط دولت سوئد تاکید کرد.

به این ترتیب، سوئد به بیش از ۱۳۰ کشوری می‌پیوندد که فلسطین را به رسمیت شناخته‌اند.

این در حالی است که بیشتر ۲۸ عضو اتحادیه اروپا  فلسطین را به عنوان کشور نپذیرفته‌اند و کشورهایی مانند مجارستان، لهستان و اسلواکی که این کشور را به رسمیت شناخته‌اند، قبل از پیوستن به اتحادیه اروپا این تصمیم را گرفته‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.