ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

توافق آمریکا و روسیه در نشست پاریس

نشستی در پاریس برگزار شده است. در این نشست وزیران خارجه آمریکا و روسیه برای همکاری اطلاعاتی در مبارزه با گروه «دولت اسلامی» به توافق رسیده‌اند.

آمریکا و روسیه قصد دارند در مبارزه با گروه «دولت اسلامی» همکاری تنگاتنگ‌تری با هم داشته باشند. جان کری، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا و سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در نشستی که در پاریس برگزار شد با هم توافق کردند که ازین پس اطلاعاتی را که سرویس‌های امنیتی این دو کشور درباره گروه «دولت اسلامی» تهیه می‌کنند، در اختیار هم بگذارند.

لاوروف و کری پس از نشست پاریس. لاوروف: تا آنجا که امکان‌پذیر باشد با هم همکاری می‌کنیم

جان کری در پاریس گفته است آمریکا و سوریه از مسئولیت خود در برابر مبارزه با گروه‌های تندرو به خوبی آگاهی دارند. به گفته کری، روسیه و آمریکا تشخیص داده‌اند که نابودی گروه "دولت اسلامی" «ضروری» است.

وزیر خارجه آمریکا به این موضوع اشاره نکرد که آیا روسیه در آینده به ائتلاف جهانی علیه گروه «دولت اسلامی» می‌پیوندد یا اینکه همکاری این کشور با آمریکا فقط به تبادل اطلاعات محرمانه درباره داعش محدود می‌شود. او اما گفت: «دولت روسیه در حال بررسی احتمال آموزش و تسلیح نیروهای نظامی عراقی است.»

رابطه روسیه و آمریکا در پرتو بحران اوکراین به سردی گراییده است. جان کری در نشست پاریس خواهان پایان درگیری‌ها در حوالی فرودگاه شهر دونتسک در اوکراین و آزادی اسرای جنگی شد.

پس از به پایان رسیدن رزمایش نیروهای ارتش روسیه در منطقه «روستوف»، کرملین اعلام کرد که قصد دارد ۱۷ هزار سرباز ارتش روسیه در مرز اوکراین را به پادگان‌ها بازگرداند. با عقب‌نشینی گردان‌های ارتش روسیه از مرز اوکراین، یکی از مهم‌ترین پیش‌شرط‌های غرب برای حل بحران اوکراین تأمین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری اینترفاکس سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، از نشست پاریس به عنوان یک نشست «مفید» کرد. او گفت: «تا آنجا که امکان‌پذیر باشد با هم همکاری می‌کنیم و اگر اختلافی وجود داشته باشد، تلاش می‌کنیم راه‌حلی پیدا کنیم که هم علائق دو طرف را برآورده کند و هم تعادل را حفظ کند و همچنین عادلانه و از موضع برابر باشد.»

سازمان ملل: ۳۶۰۰ کشته در جنگ اوکراین

دولت کی‌یف در این میان شرایط نزدیکی بیشتر به غرب را فراهم کرده است. پارلمان اوکراین سه‌شنبه، ۱۴ اکتبر به استپان پولتوراک، رییس گارد ملی که عقاید ناسیونالیستی دارد رأی اعتماد داد و او را به عنوان وزیر دفاع منصوب کرد.‌

والری هلتی، وزیر دفاع پیشین اوکراین به خاطر ناکامی‌های ارتش کی‌یف و تلفات شدید در عملیات ویژه علیه نیروهای دفاع شخصی در شرق اوکراین به شدت مورد انتقاد قرار گرفته بود.

استپان پولتوراک چهارمین وزیر دفاع اوکراین پس از آغاز درگیری‌ها در شرق این کشور است. کی‌یف انتظار دارد پولتوراک به طرز مؤثرتری با جدایی‌طلبان شرق اوکراین مقابله کند. سازمان ملل گزارش داده است که در این درگیری‌ها تاکنون ۳۶۰۰ نفر کشته شده‌اند.

همچنین قوانینی درباره اصلاح ساختار دادستانی به تصویب پارلمان اوکراین رسید. اتحادیه اروپا شرایطی برای گسترش همکاری‌های اقتصادی با اوکراین تعیین کرده است. پارلمان با تصویب قوانینی در جهت مقابله با فساد اقتصادی و اداری تلاش کرد شرایط مورد نظر اتحادیه اروپا را تأمین کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.