ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

غنچه قوامی به شکل غیرعلنی محاکمه شد

اولين و آخرين جلسه محاکمه غنچه قوامی روز سه‌شنبه ۲۲ مهر در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران برگزار شد.

اولين و آخرين جلسه محاکمه غنچه قوامی روز سه‌شنبه ۲۲ مهر در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به شکل غیرعلنی برگزار شد.

غنچه قوامی از ۹ مهر در اعتراض به بلاتکليفی‌اش در زندان اوين دست به اعتصاب غذا زده بود

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، غنچه قوامی به «فعاليت تبليغی عليه نظام» متهم شده است. دادگاه پس از جلسه محاکمه، ختم رسيدگی به پرونده را اعلام کرده است.

سوسن مشتاقيان، مادر غنچه قوامی در صفحه فيس‌بوکش نوشته که پس از پايان دادگاه اجازه پيدا کرده که با دخترش ديدار کند. او افزوده که در اين ديدار به دخترش ميوه داده تا مطمئن شود که اعتصاب غذايش را شکسته است.

غنچه قوامی پس از ۱۰۰ روز بازداشت موقت، از ۹ مهر در اعتراض به بلاتکليفی‌اش در زندان اوين دست به اعتصاب غذا زده بود.

غنچه قوامی، شهروند بريتانيايی ايرانی‌تبار، ۳۰ خرداد امسال برای تماشای مسابقه واليبال تيم ايران مقابل ايتاليا به ورزشگاه آزادی رفته بود. او در آن روز همرا‌ه با عده ديگری از زنان بازداشت شد، اما با سپردن تعهد آزادش کردند. ۹ تيرماه، هنگامی که به بازداشتگاه مراجعه کرد که وسايل شخصی‌اش را تحويل بگيرد، بار ديگر بازداشت شد و از آن زمان تاکنون در زندان اوين به‌سر می‌برد.

با ادامه يافتن بازداشت وی، چند هفته پيش ۳۰۰ نفر از فعالان مدنی، سياسی و فرهنگی با امضای نامه‌ای خطاب به حسن روحانی، رئيس‌جمهور ايران با يادآوری «شرايط سخت غنچه قوامی در بازداشتگاه اوين»، خواهان رعايت حقوق قانونی و شهروندی او و تلاش دولت برای فراهم کردن مقدمات آزادی او شدند.

به گفته اين فعالان، «نقض حقوق متهم٬ برخورد امنيتی با ايرانيان بازگشته به کشور و بازداشت زنان خواهان ورود به استاديوم،» از نشانه‌های «مقاومت نهادهای امنيتی» در برابر اجرای وعده‌های حسن روحانی است که «سکوت و انفعال بيشتر دولت در برابر آن، اميد جامعه به تحقق شعارهای انتخاباتی را خواهد کاست.»

در همين حال غلامحسين محسنی اژه‌ای، معاون اول و سخنگوی قوه قضائيه ايران هفته گذشته گفت که بازداشت غنچه قوامی «به ورزش ربطی ندارد» اما مادر غنچه قوامی، در واکنش به اظهارات اين مقام قضايی گفت: «دختر من در جريان بازی واليبال بازداشت شد؛ بنابراين به آن ربط پيدا می‌کند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.