ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۷۷نفر در دالاس تحت مراقبت ابتلا به ابولا هستند

دومین پرستار در بیمارستان دالاس مبتلا به ابولا شده، یک روز پیش از تشخیص بیماری از اوهایو به تگزاس پرواز کرده. از ۱۳۲ مسافر هواپیما خواسته‌ شده خود را به مراکز درمانی معرفی کنند.

دومین پرستاری که در بیمارستان دالاس مبتلا به ویروس ابولا شده، یک روز پیش از تشخیص بیماری از اوهایو به تگزاس پرواز کرده است. مقامات آمریکایی از ۱۳۲ مسافر پرواز ۱۱۴۳ خواسته‌اند خود را به مراکز درمانی معرفی کنند. ۷۷ نفر از کادر درمانی بیمارستان هم اینک تحت مراقبت جدی هستند.

بعد از اعلام ابتلای یک پرستار زن در بیمارستان تگزاس Health presbyterian، انتقال ویروس به دومین کادر درمانی این کلینیک نیز تایید شد. اریک تومان دانکان، بیمار ۴۲ ساله لیبریایی ده روز پس از شناسایی علایم ابتلا و بستری شدن در بخش قرنطینه این بیمارستان درگذشت. او اواخر سپتامبر برای دیدار خانواده خود از لیبریا به تگزاس سفر کرده بود.

مقامات بیمارستان دالاس اعلام کرده‌اند که جای نگرانی از شیوع ابولا نیست زیرا هر دو کادر درمانی، در قرنطینه نگهداری می‌شوند و تب‌شان پایین آمده است. قرار است تمامی افرادی که با این دو  تماس داشته‌اند، تحت مراقبت باشند.

هم‌اینک ۷۷ نفر از کادر درمانی بیمارستان یادشده، به دلیل تماس احتمالی با بیمار متوفی تحت مراقبت قرار دارند. این عده به طور مداوم از نظر تب و سایر علائم ابتلا به ابولا زیر نظر هستند.

۴۸ نفر دیگر از نزدیکان و بستگان توماس دانکن هم زیر نظر مقامات درمانی قرار دارند اما پرواز پرستار دوم از اوهایو به تگزاس با هواپیما، بیم سرایت ابولا به مسافران این پرواز را دامن زده است.

مقامات آمریکایی تحت فشار افکار عمومی قرار دارند اما تاکید می‌کنند که سفر کادر درمانی یادشده، پیش از تشخیص ابتلا به ابولا صورت گرفته است. عجالتا همه مسافران پرواز ۱۱۴۳ به مراکز درمانی فراخوانده شده‌اند تا تست ابولا بدهند.

ابولا تاکنون ۴۴۴۹۳ نفر را در مدت کوتاهی در غرب آفریقا کشته و طبق گفته سازمان بهداشت جهانی ۹۰۰۰ نفر دیگر را هم مبتلا کرده است.

دولت‌های اروپایی و آمریکا برای پیشگیری از گسترش اپیدمی ابولا، تدابیری در فرودگاه‌ها و خروجی‌های هوایی و دریایی خود در نظر گرفته و مسافران را از نظر نشانه‌هایی چون تب یا تهوع کنترل می‌کنند.

در نشست پاییزی بانک جهانی در واشنگتن در ۹ اکتبر، بار دیگر نسبت به شیوع ابولا هشدار داده شد. صندوق جهانی پول، بانک جهانی و اتحادیه اروپا روی هم رفته، پرداخت ۸۱۰ میلیون دلار برای مبارزه با اپیدمی ابولا را تقبل کرده‌‌اند.

شورای امنیت سازمان ملل، ابولا را تهدیدی علیه صلح و ثبات جهانی دانسته است. بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل در نطق افتتاحیه شصت و نهمین دور مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، کشورهای عضو این نهاد را به همیاری در مقابله با ابولا فراخواند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.