ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فدراسیون فوتبال ایران: صدا و سیما حق پخش مسابقات لیگ برتر را ندارد

رئيس فدراسيون فوتبال ایران در نامه‌ای به رئيس سازمان ليگ فوتبال از وی خواست تا به دوربين‌های تلويزيونی اجازه ورود به ورزشگاه‌ها را ندهند.

علی کفاشیان، رئيس فدراسيون فوتبال ایران در نامه‌ای به مهدی تاج، رئيس سازمان ليگ فوتبال از وی خواست تا به دليل نداشتن توافق با سازمان صدا و سيما برای پخش تلويزيونی ليگ برتر فوتبال، به دوربين‌های تلويزيونی اجازه ورود به ورزشگاه‌ها را ندهند.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، در این نامه علی کفاشیان نوشته است «حق پخش تلويزيونی به‌عنوان اساسی‌ترين منبع درآمد باشگاه‌ها به حساب می‌رود و با توجه به تأکيدهای کنفدراسيون فوتبال آسيا مبنی بر الزام فدراسيون‌های عضو و باشگاه‌های حرفه‌ای به دريافت اين حقوق و تحقق نيافتن آن تا اين لحظه»، از هفته جاری مسابقات ليگ برتر فوتبال، ورود هرگونه دوربين و تجهيزات صدا و سيما برای ضبط و پخش مستقيم و غيرمسقيم مسابقات فوتبال، تهيه گزارش و خبر از روند برگزاری مسابقات جلوگيری خواهد شد.

در پايان اين نامه رئيس فدراسيون فوتبال تأکید کرده است که «در مسير توافق و احقاق حقوق باشگاه‌ها و فوتبال کشور نهايت همراهی و تعامل انجام شده اما از آن‌جايی که هيچ‌گونه توافق و همکاری صورت نگرفته» مجبور به اجرای اين تصميمات شده است.

در واکنش به این اقدام فدراسیون فوتبال ایران، تقی سهرابی، مديرکل روابط عمومی سازمان صدا و سيما گفت: «اين فدراسيون حق و حقوق شهروندان را در تصميات خود مراعات و لحاظ کند.»

وی بدون اشاره به این‌که «توافق» مورد نظر رئیس فدراسیون فوتبال چه بوده که تحقق نیافته است، اين‌گونه تصميات را به نفع مخاطبان و تماشاگران فوتبال ندانست و گفت: «بعيد می‌دانم اين‌گونه تصميات که شايد از روی دلخوری اتخاذ شده ادامه پيدا کند چرا که هم‌اکنون بسياری از شهروندان از اقصی نقاط کشور مسابقات ورزشی را از صدا و سيما پيگيری می‌کنند.»

مسأله حق پخش تلویزیونی مسابقات لیگ برتر فوتبال چندی است موضوع اختلاف سازمان صدا و سیما و فدراسیون فوتبال است که به‌رغم برگزاری چند جلسه مشترک توسط دو طرف هنوز به نتیجه روشنی نرسیده است. در سال‌های گذشته نیر چند بار این اختلافات پیش آمده بود.

در روز ۹ مهرماه جاری حسن تقدس‌نژاد، معاون مالی و اداری سازمان صدا و سيما، در اظهارات رئيس فدراسيون فوتبال مبنی بر جلوگيری از پخش مسابقه‌های ليگ برتر گفته بود: «ايشان هر چه به زبانش می‌آيد می‌گويد، به نظر من او به جهت نداشتن مديريت نمی‌تواند فدراسيون فوتبال را اداره کند. او معرفت و شرف و انسانيت را زير سئوال برد.»

وی درباره مبلغ خريد حق پخش مسابقات فوتبال گفت: «سال گذشته ۱۷ و نيم ميليارد داديم، امسال هم ۲۲ ميليارد می‌دهيم و در همين حد، بيشتر نمی‌دهيم.»

تقدس‌نژاد با تأکید بر این‌که مشکلی در پخش بازی‌ها پيش نخواهد آمد افزود: «پخش بازی‌ها دست ماست، دست آقای کفاشيان نيست که جلوی آن را بگيرد.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faryad

    کفاشیان توضیح دهد  ۱۷ و نیم میلیارد  به جیب کی رفته ؟  مثل پول جام جهانی ناپدید شد؟