ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دولت هنگ‌کنگ آماده گفت‌وگو با معترضان است

پس از درگیری‌های مجدد میان دانشجویان معترض و پلیس هنگ‌کنگ، اکنون رییس دولت این کشور می‌گوید دولت آماده است برای حل بحران با معترضان گفت‌وگو کند.

پس از درگیری‌های مجدد میان دانشجویان معترض و پلیس هنگ‌کنگ، اکنون رییس دولت این کشور می‌گوید دولت آماده است برای حل بحران با معترضان گفت‌وگو کند.

لئونگ چونگ یینگ، روز پنجشنبه ۱۶ اکتبر اظهار امیدواری کرد که این گفت‌وگوها بتواند از هفته آینده آغاز شود. با این‌حال به نظر می‌رسد تداوم اعتراض‌های خیابانی توسط دانشجویان نشانه آن است که این پیشنهاد چندان مورد استقبال مخالفان قرار نگرفته است.

رییس دولت هنگ‌کنگ می‌گوید دولت آماده است برای حل بحران با معترضان گفت‌وگو کند

تظاهرات در هنگ‌کنگ اکنون نزدیک به ۲۰ روز است ادامه دارد و در اعتراض به نحوه برگزاری انتخابات در سال ۲۰۱۷ میلادی است. چین به هنگ‌کنگ اجازه داده است در آن سال انتخابات برگزار کند، به شرط آن که نامزدها به تایید کمیته‌ای در حزب کمونیست چین برسد. دانشجویان هنگ‌کنگی خواهان برگزاری انتخابات آزاد و بدون نظارت و کنترل چین هستند. معترضان همچنین خواهان استعفای لئونگ چونگ یینگ هستند، چون او را وابسته به چین و دارای فساد مالی می‌دانند.

به گزارش شبکه خبری فرانس ۲۴، لئونگ در یک نشست خبری در پاسخ به سئوالی در مورد این‌که چگونه دولت در حالی که با انتخابات آزاد مخالفت کرده می‌تواند با معترضان گفت‌وگو کند گفت:« حتی در تمام دموکراسی‌های غربی نیز همیشه شهروندان نمی‌توانند نامزدها را معرفی کنند».

پیش‌تر  هم دولت خواهان گفت‌وگو با دانشجویان شده بود، اما حملاتی که از سوی افراد نقاب‌دار و لباس شخصی به دانشجویان صورت گرفت، چشم‌انداز گفت‌وگو را از بین برد.

کاری لام، از مقامات ارشد هنگ‌کنگ که قرار بود با دانشجویان گفت‌وگو کند، پس از آن‌که از سوی آن‌ها لقب «گرگ درنده»، «هیلتر» و «سردسته اوباش» را دریافت کرد از حضور در گفت‌وگوها امتناع کرد.

دانشجویان می‌گویند لباس‌ شخصی‌هایی که به آن‌ها حمله کرده‌اند از حمایت پلیس برخوردار بوده‌اند.

صبح روز پنشجبه ۱۶ اکتبر، پلیس بار دیگر برای متفرق کردن معترضان از میان یکی از اصلی‌ترین خیابان‌های هنگ کنگ و از نزدیکی دفتر رییس دولت از اسپری فلفل استفاده کرد.

یک روز قبل نیز انتشار ویدیویی از صحنه کتک زدن معترضان توسط پلیس منجر به خشم عمومی بیشتر شده بود. پس از انتشار این ویدیو در روز چهارشنبه، صدها نفر مقابل مقر فرماندهی نیروی پلس تجمع کردند. پس از آن پلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد ماموری که در این فیلم در حال تعرض به دانشجویان بوده تعلیق خواهد شد. شخصی که مورد تهاجم این افسر پلیس قرار گرفته اکنون در بیمارستان بستری شده است.

اعتراضات در هنگ کنگ در اوج روزهای خود توانست حدود صد هزار نفر را به میدان بیاورد، پس از آن با برخوردهای پلیس از تعداد تظاهرات‌کنندگان کاسته شد، اما هنوز یک هسته منسجم از معترضان که عمدتا از دانشجویان تشکیل شده، دولت هنگ‌کنگ و همچنین چین را با چالشی بزرگ مواجه کرده‌اند.

روز چهارشنبه، لی‌کا شینگ، ثروتمند و ملاک مشهور هنگ‌کنگی، خطاب به دانشجویان گفت که زودتر متفرق بشوند و به خانه‌هایشان برگردند. او که ثروتمندترین مرد آسیاست، ادامه وضعیت موجود را به ضرر شهر و آینده هنگ‌کنگ توصیف کرد. هنگ کنگ یکی از گران‌ترین شهرهای جهان است و تامین مسکن و سرپناه در آن برای بسیاری از ساکنان دشوار است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.