ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

میزان خسارت زلزله‌ مورموری به آثار تاريخی

، مدير اداره ميراث فرهنگی و گردشگری استان ايلام اعلام کرد که بين چهار تا پنج درصد آثار تاريخی قرار گرفته در زلزله‌ مورموری در ايلام آسيب ديدند.

عبدالمالک شنبه‌زاده، مدير اداره ميراث فرهنگی و گردشگری استان ايلام اعلام کرد که بين چهار تا پنج درصد آثار تاريخی قرار گرفته در زلزله‌ مورموری در ايلام آسيب ديدند.

«پشت قلعه» آبدانان، يادگار دوره ساسانيان، در ۵ کيلومتری جنوب آبدانان در استان ايلام و در ميان روستای پشت قلعه

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ايسنا)، عبدالمالک شنبه‌زاده خسارت وارد شده به آثار تاريخی اين بخش از استان ايلام‌ در زلزله روز چهارشنبه را نسبت به زلزله دو ماه گذشته در اين منطقه بسيار کمتر دانست و گفت: «در زلزله دو ماه گذشته چيزی بين پنج تا ۱۵ درصد آثار تاريخی اين منطقه آسيب ديدند، اما در زلزله‌ کنونی بر اساس بررسی‌های انجام شده، آثار تاريخی خوشبختانه آسيب بسيار کمتری ديدند. فقط بين چهار تا پنج درصد به تخريب‌هايی که روی آثار تاريخی قرارگرفته در اين مناطق در زلزله‌ گذشته وارد شده بود، اضافه شد.»

به‌گفته وی اين آسيب‌ها بيشتر شامل شکاف‌هايی است که روی آثار تاريخی گذشته بيشتر شده‌اند.

مدير اداره ميراث فرهنگی و گردشگری استان ايلام گفت: «آثار تاريخی "پشت قلعه"، "امامزاده پيرمحمد"، قلعه "هزار درب"، قلعه "لرنمی" در آبدانان و در نزديکی شهر مورموری و محوطه‌ی "پنج برادر" در مورموری آسيب ديده‌اند. اين در حالی است که در دوره قبل حدود ۱۴ بنا در زلزله آسيب ديده بودند.»

عصر روز چهارشنبه ۲۳ مهرماه،‌ زلزله ۵/۶ ريشتری مورموری در بخش کلات شهرستان آبدانان، در استان ايلام و در غرب ايران را لرزاند اما کسی کشته نشد. اين دومین زلزله قوی در این منطقه در دو ماه اخیر بود.

صبح روز دوشنبه ۲۷ مردادماه سال جاری نیز زلزله‌ای به بزرگی ۶/۱ ریشتر در منطقه مورموری رخ داد و خسارات زیادی به مناطق مسکونی آن وارد کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.