ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در ۱۰۰ سال اخير در ايران، سالانه ۱۰ نفر در سقوط هواپيما کشته شده‌اند

رئيس کارگروه تخصصی حمل و نقل سازمان مديريت بحران کشور اعلام کرد که در ۱۰۰ سال اخير بيش از دو هزار و ۱۳۴ نفر در سوانح هوايی ایران جان خود را از دست داده‌اند که به طور ميانگين سالانه ۱۰ نفر در سقوط هواپيما کشته شده‌اند.

احمد مجیدی، رئيس کارگروه تخصصی حمل و نقل سازمان مديريت بحران کشور اعلام کرد که در ۱۰۰ سال اخير بيش از دو هزار و ۱۳۴ نفر در سوانح هوايی ایران جان خود را از دست داده‌اند که به طور ميانگين سالانه ۱۰ نفر در سقوط هواپيما کشته شده‌اند.

در ۱۰۰ سال اخير بيش از دو هزار و ۱۳۴ نفر در سوانح هوايی ایران جان خود را از دست داده‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد مجیدی در همايش مديريت سوانح هوايی نخستین سانحه هوايی در ايران را به سال ۱۲۹۲ خورشیدی مربوط دانست و گفت از دو هزار و ۱۳۴ نفری که در ايران در سوانح هوايی کشته شده‌اند، ۹۷۷ نفر با هواپيمای مسافربری، ۸۶۷ نفر در سقوط هواپيما و بالگردهای نظامی و انتظامی، و ۲۹۰ نفر به‌وسيله ناوهای جنگی کشته شده‌اند.

وی با بیان این‌که ایران در مديريت بحران مشکل دارد، گفت: «هنوز مسئولان باور نکرده‌اند هر لحظه ممکن است حادثه‌ای اعم از زلزله، خشکسالی، سيل، سوانح جاده‌ای و هوايی در کشور رخ دهد لذا نتوانسته‌اند اين اهميت را به مردم هم منتقل کنند اما ضروری است ياد بگيريم چگونه بايد برای مقابله با آن آماده باشيم.»

وی «خطای انسانی، نقص فنی، نحوه تعمير و نگهداری، دستگاه‌های ناوبری، حوادث قهری، مديريت و کارکرد ناوبری زمينی» را از مهم‌ترين دلایل سوانح هوايی ایران دانست.

به‌گفته احمد مجیدی در ايران ۸۹ فرودگاه وجود دارد که ۷۰ فرودگاه تجاری و ۱۹ فرودگاه غيرتجاری است و مديريت ۵۴ فرودگاه در اختيار شرکت فرودگاه‌های کشور است و ۳۵ فرودگاه توسط ساير نهادها اداره می‌شوند.

وی گفت: «از مجموع ۵۴ فرودگاه کشور تنها چهار فرودگاه قادرند هزينه‌های خود را تأمين کنند و بقيه ضرر می‌دهند و ۱۶ شرکت هواپيمايی مسافری نيز فعال است.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • جهان آرشید

    متاسفم برای کشوری که مدیران ان در سطوح تخصصی نیز چهار عمل اصلی را هم بلد نیستند اگر عدد ۲۱۳۴ نفر کشته در سوانح هوایی در صد سال گذشته درست بشد متوسط کشته در هر سال۴۳ .۲۱ نفر است نه ۱۰ نفر در سال . اینها چون میخواهند سرپوشی بر اشتباهات و خطاهای جمهوری اسلامی گذارند و بجای آنکه بگویند که بیش از ۲۰۰۰ نفر فقط در ۳۴ سال گذشته در سوا نح هوایی کشته شده اند چنین محاسباتی را به خورد مردم میدهند . لطفا زمانه بعنوان رسالت آگاهی دادن درست به مردم اشتباهات این چنینی را اصلاح نماید