ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«گفتگوهای روسیه با اروپا و اوکراین پر از سوء تفاهم بوده است»

دیدار ولادیمیر پوتین با رییس جمهور اوکراین در شهر میلان ایتالیا نتیجه خاصی در بر نداشته است. روسیه امیدوار به کاهش تحریم‌های غرب است و اروپا از قطع صادرات گاز روسیه می‌ترسد.

دیدار ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، با پترو پروشنکو، رییس جمهور اوکراین در شهر میلان ایتالیا نتیجه خاصی در بر نداشته است. پوتین این دیدار را «مثبت» توصیف کرده اما بیانیه کاخ کرملین تاکید داشته این گفتگوها «پر از دشواری و سوءتفاهم» بوده است.

دیدار پوتین با پروشنکو در میلان

دیدار رییس جمهورهای دو کشور روز جمعه ۱۷ اکتبر/۲۵ مهر و در حاشیه اجلاس آسیا-اروپا (آسم) در میلان انجام شده است. سران و رهبران حدود پنجاه کشور اروپایی و آسیایی در این اجلاس شرکت دارند.

تنش میان روسیه و اوکراین در ماه‌های اخیر به شدت بالا گرفته و احتمال مداخله نظامی روسیه در شرق اوکراین چندین بار مطرح شده است. کشورهای غربی روسیه را به دلیل مداخله در اوضاع اوکراین تحریم اقتصادی کرده‌اند. پوتین در میلان می‌خواهد تحریم‌ها را بشکند. روسیه حامی جدایی طلبانی است که اکنون در شرق اوکراین سنگر گرفته‌اند، با این‌حال بخشی از نیروهای نظامی روسیه که پیش‌تر در نوار مرزی با اوکراین مستقر بوده‌اند، در روزهای گذشته از مواضع خود عقب‌تر رفته‌اند.

در میلان پوتین دست‌های پروشنکو را به گرمی فشار داد و به خبرنگاران گفت گفتگوها «خوب و مثبت» بوده است. اما پس از آن دیمیتری پسکف، سخنگوی کاخ کرملین، آب سردی بر خوش‌بینی‌های زودرس ریخت و گفت برخی از کشورهای شرکت کننده در این دور از گفتگوها، «دارای مواضع مغرضانه، نا منعطف و غیر دیپلماتیک» نسبت به بحران اوکراین هستند.

سخنگوی کرملین از وجود دشواری‌ها و سوءتفاهم‌ها و اختلاف نظرهای فراوان سخن گفته اما در عین حال تاکید کرده است این موارد باعث نشده است تا گفتگوها جریان نداشته باشند و طرفین نقطه نظرات خود را تبادل نکنند.

ماتئو رنزی، نخست وزیر ایتالیا که میزبان این گفتگوهاست، نیز با مثبت توصیف کردن این نشست گفته است امیدوار است که گفتگوها ادامه داشته باشند. در این گفتگوها به جز پوتین، پروشنکو و رنزی، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا و فرانسوا اولاند، رییس جمهور فرانسه نیز حضور داشته‌اند.

المان و روسیه اختلافات عمیقی بر سر بحران اوکراین دارند

پوتین همچنین شخصا با آنگلا مرکل نیز در میلان ملاقات کرده است. بیانیه کرملین در مورد این دیدار نیز می‌گوید «اختلافات جدی میان دو طرف بر سر تحلیل بحران اوکراین وجود دارد». آلمان به طور کامل از دولت اوکراین حمایت می‌کند و به همراه کشورهای غربی دیگر از روسیه خواسته است به توافق آتش بس میان دولت اوکراین و جدایی طلبان طرفدار روسیه پایبند باشد و از آن حمایت کند. آتش بس میان طرفین بارها در طول ماه گذشته نقض شده و تلفاتی به بار آورده است.

گفتگوهای دشوار در میلان همچنین قرار است به موضوع تامین گاز اوکراین از طریق روسیه نیز بپردازد. در پی بالا گرفتن بحران اوکراین، روسیه تهدید کرده است صدور گاز را از طریق این کشور قطع می‌کند. اوکراین بر سر راه مسیر انتقال گاز روسیه به اروپا قرار دارد. روسیه می‌گوید دیگر به اوکراین تخفیف ویژه نمی‌دهد. اروپا می‌ترسد قطع صادرات گاز روسیه به اوکراین، زمستان سال‌جاری را به کابوسی برای ساکنان این قاره کوچک تبدیل کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.